Forum Ateista.pl
Kącik Zagadek - Wersja do druku

+- Forum Ateista.pl (https://ateista.pl)
+-- Dział: Nauka (https://ateista.pl/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Dział: Pozostałe (https://ateista.pl/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Wątek: Kącik Zagadek (/showthread.php?tid=14113)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


RE: Kącik Zagadek - bert04 - 24.02.2019

Gawain napisał(a): A tego to jam nie wiedział :-P O papieżycy to usłyszałem z filmu w Tv.

A co, książka w Polsce wylądowała na Indeksie razem z dziełami Dana Browna? Była palona na stosach i sprzedawana spod lady? W Niemczech to czytadło całkiem popularne było, do dziś w księgarniach, bibliotekach i na straganach tego pełno. Ja czytałem tylko na wyrywki, styl był bardzo nachalny jak na mój gust, ale przypisy to doczytałem dokładnie.


RE: Kącik Zagadek - Gawain - 24.02.2019

Co w Polsce było to nie wiem, ale na wieś to wieści o papieżu ach nie dotarły :-P Druga sprawa, że historia Kościoła to nie mój konik.


RE: Kącik Zagadek - zefciu - 27.02.2019

Sofeicz napisał(a): To może krótka zagadka snookerowa.
Wiadomo, że najwyższym brejkiem polegającym na wyczyszczeniu stołu jest 147.
A jaki jest teoretyczny, najniższy brejk czyszczący?
Wychodzi mi
[latex]
(1 + 2) \cdot 15 + \frac{7 \cdot 8}{2} - 1 = 72
[/latex]
Ech, już wiem, że to błędna odpowiedź. Ale poprawną wygooglałem, więc się nie liczy.


RE: Kącik Zagadek - Sofeicz - 27.02.2019

Ciekawe, bo od tego zacząłem i najniższego nigdzie nie wygooglałem (to by było za łatwe).
Czekam więc.


RE: Kącik Zagadek - zefciu - 27.02.2019

Sofeicz napisał(a): Ciekawe, bo od tego zacząłem i najniższego nigdzie nie wygooglałem (to by było za łatwe).
No ja wygooglałem bardzo szybko. Zagadka jest fajna, ale trzeba przeczytać reguły snookera i mieć trochę wyobraźni.


RE: Kącik Zagadek - Sofeicz - 27.02.2019

To ile wynosi ten minimalny brejk?


RE: Kącik Zagadek - zefciu - 27.02.2019

Sofeicz napisał(a): To ile wynosi ten minimalny brejk?
[latex]15 + 2 + \frac{7*8}{2} - 1 = 44[/latex]
Wymaga wbicia wszystkich czerwonych jednym strzałem.


RE: Kącik Zagadek - Sofeicz - 27.02.2019

Blisko, blisko ale jest jeszcze możliwy jeden myk, dzięki któremu możemy wyczyścić stół zyskując jeszcze mniej punktów.


RE: Kącik Zagadek - matsuka - 27.02.2019

Prawdopodobnie Sofeiczowi chodzi o to, że zgodnie z przepisami jeśli między Tobą a przeciwnikiem jest różnica większa niż 7 punktów to nie masz obowiązku wbijać ostatniej czarnej.

Prawidłowa odpowiedź więc wynosi 44-7=37


RE: Kącik Zagadek - Sofeicz - 27.02.2019

Ale ja mówię o 'wyczyszczeniu stołu' więc to nie ta sytuacja.


RE: Kącik Zagadek - matsuka - 27.02.2019

przepisy napisał(a):11. Faule
...
Wszystkie punkty zdobyte w brejku przed ogłoszeniem faulu są zaliczane, ale rozgrywający nie otrzymuje punktów za żadną bilę wbitą w zagraniu, w którym ogłoszony został faul

przepisy napisał(a):14. Faul i chybienie
(Foul and a Miss) Rozgrywający powinien, maksymalnie wykorzystując swoje umiejętności, próbować trafić bilę rozgrywaną. Jeżeli sędzia uzna tę zasadę za naruszoną, ogłasza FAUL I CHYBIENIE, z wyjątkiem przypadków, gdy na stole pozostała tylko bila Czarna
...
Po ogłoszeniu faulu i chybienia następny zawodnik może nakazać faulującemu ponowną grę z pozycji powstałej lub poprzedniej.

Czyli wydaje mi się, że trzeba wrzucić najpierw za jednym razem wszystkie czerwone, potem żółtą, potem żółtą, zieloną, brązową, niebieską i różową, potem spudłować na czarnej i przy drugim podejściu ją dobić, za co nie otrzymujemy już punktów.

Martwi mnie jednak przepis, który mówi, że frame jest zakończony przez wbicie lub faul gdy został tylko czarna bila.

Ale chyba są od tego wyjątki. Czasami sytuacja wymaga kontynuowania, gdy została tylko czarna bila. Zachodzi to jednak wtedy, gdy wynik jest bliski, a tu bliski być nie może.

Więc nie jestem pewny odpowiedzi, ale nic lepszego nie przychodzi mi do głowy.

Poza tym nie lubię snookera i nie bawię się z wami w te głupie zagadki.


RE: Kącik Zagadek - Sofeicz - 27.02.2019

matsuka napisał(a): Czyli wydaje mi się, że trzeba wrzucić najpierw za jednym razem wszystkie czerwone, potem żółtą, potem żółtą, zieloną, brązową, niebieską i różową, potem spudłować na czarnej i przy drugim podejściu ją dobić, za co nie otrzymujemy już punktów.

Ale wtedy nie mamy do czynienia z sytuacją wyczyszczenia stołu w jednym podejściu (czyli brejku).
Ale kombinujesz w dobrą stronę.


RE: Kącik Zagadek - matsuka - 27.02.2019

To może wrzucając różową jednocześnie pchnąć czarną, czarna wraca i ją dobijam niejako za pierwszym razem, ale już bez punktów?


RE: Kącik Zagadek - Sofeicz - 27.02.2019

Tak się w snookera nie gra, niestety.
Pomyśl - sprawa jest bardzo prosta.

PS. Ogólnie podałeś prawidłową odpowiedź. Chodzi tylko o sposób jego uzyskania.


RE: Kącik Zagadek - matsuka - 27.02.2019

to może wbijając ostatnią czarną wbijamy jednocześnie białą, za co jest faul, break się liczy, ale nie ma za tę czarną punktów.


RE: Kącik Zagadek - Sofeicz - 27.02.2019

Dokładnie. Po wbiciu jednym uderzeniem czarnej i białej (za co mamy faul za 7) mamy czysty stół i koniec frejma.
Skonsultowałem to swego czasu w łódzkim klubie bilardowym "Frame".

Twoja kolej.


RE: Kącik Zagadek - matsuka - 27.02.2019

Napisałem na kartce ołówkiem pewną liczbę całkowitą, dodatnią. Gdy zmazałem gumką jej fragment okazało się, że powstała liczba większa niż pierwotnie. Jak to możliwe.


RE: Kącik Zagadek - Gawain - 27.02.2019

Normalnie narysowaleś 8 i starłeś kawał brzuszka u dołu i wyszła 9.


RE: Kącik Zagadek - matsuka - 27.02.2019

Gawain napisał(a): Normalnie narysowaleś 8 i starłeś kawał brzuszka u dołu i wyszła 9.

Kurcze, nie przewidziałem tak podstawowej możliwości, która wyłożyła mi zagadkę.
Nie takie miało być rozwiązanie, ale trudno. Odgadłeś prawidłowe rozwiązanie, zupełnie różne od tego, które zaprojektowałem.

Mój błąd. Gratulacje. Chodziło o rozwiązanie takie, że liczba była zapisana cyframi rzymskimi.

Ty zadajesz, a ja znikam.


RE: Kącik Zagadek - matsuka - 28.02.2019

Sofeicz napisał(a): Dokładnie. Po wbiciu jednym uderzeniem czarnej i białej (za co mamy faul za 7) mamy czysty stół i koniec frejma.
Skonsultowałem to swego czasu w łódzkim klubie bilardowym "Frame".


Jeszcze jednak rzecz mnie frapuje. Czy ma znaczenie która bila (biała czy czarna) wpadnie najpierw podczas uderzenia?