To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rosja i inne cegły
pitbbpl napisał(a): Wcale nie wypadają tak tragicznie.

Łada Vesta dostała 4 gwiazdki. 

https://www.youtube.com/watch?v=QCPufQ_y8Xg

Zdziwko
Mowisz o tej "rosyjskiej" mysli technicznej? Duży uśmiech

Cytat: Został zbudowany na nowej płycie podłogowej Łada B/C, która zaprojektowana została przez AwtoWAZ we współpracy z francuskim koncernem motoryzacyjnym Renault. Za stylistykę pojazdu odpowiada Steve Mattin, który wcześniej pracował dla Mercedesa oraz Volvo[1]. Produkcja pojazdu rozpoczęła się 25 września 2015 roku w Iżewsku (większość komponentów jest produkowana w Togliatti)[3].

Początkowo pojazd dostępny będzie tylko na rynku rosyjskim, gdzie docelowo ma być przeznaczone na ten rynek 70% produkcji[2].

Pojazd wyposażony jest w silnik benzynowy konstrukcji Renault o pojemności 1.6 l i mocy 106 KM. W późniejszym okresie dołączą dwie wersje silnikowe, 1.6 o mocy 87 KM i 114 KM konstrukcji Nissana[4].

Wiki
Odpowiedz
Rosjanie robią interesy z tymi którzy chcą z nimi współpracować.
Rosjanie poszli drogą Skody i dobrze na tym wyszli. Ich marki wyglądają bardzo dobrze.
Polska za to nie ma żadnej własnej marki. To kto od kogo powinien się tu uczyć?

Rosja w miejscu nie stoi i rozwój też tam trwa. A zagraniczne firmy nadal robią biznes pomimo sankcji.
Nie słyszałem by zamknięto choć jeden market Auchana, wręcz przeciwnie otwierane są nowe.
Odpowiedz
pitbbpl napisał(a): Wcale nie wypadają tak tragicznie.

Łada Vesta dostała 4 gwiazdki.

https://www.youtube.com/watch?v=QCPufQ_y8Xg

ARCAP to rosyjskie crashtesty. Rosjanie sami sobie te gwiazdki przyznają wedle swoich rosyjskich standardów.

W Europie jest NCAP - w NCAP są inne kryteria niż w ARCAP.



Tu jest ciekawie o ruskich autach. Niektóre są np. produkowane we współpracy z Renault. To co w Rosji nazywa się Renault Duster albo Logan w Polsce jest Dacią Duster/Logan.
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
pitbbpl napisał(a): Rosjanie robią interesy z tymi którzy chcą z nimi współpracować.
Rosjanie poszli drogą Skody i dobrze na tym wyszli. Ich marki wyglądają bardzo dobrze.
Polska za to nie ma żadnej własnej marki. To kto od kogo powinien się tu uczyć?

Rosja w miejscu nie stoi i rozwój też tam trwa. A zagraniczne firmy nadal robią biznes pomimo sankcji.
Nie słyszałem by zamknięto choć jeden market Auchana, wręcz przeciwnie otwierane są nowe.

Ty jednak jesteś ciemny jak tabaka w rogu. Skoro kiedyś Rosjanie potrafili stworzyć auto w oparciu o własną technologię, a obecnie tę technologię importują to znaczy, że się nie rozwinęli, tylko "zwinęli", bo nie potrafią zrobić nowoczesnych silników do swoich rosyjskich "Renówek", tylko kupują zagraniczne.
The Phillrond napisał(a):(...)W moim umyśle nadczłowiekiem jawi się ten, kogo nie gnębi strach przed  nieuniknionym i kto dąży do harmonijnego rozwoju ze świadomością stanu  rzeczy

“What warrior is it?”

“A lost soul who has finished his battles somewhere on this planet. A pitiful soul who could not find his way to the lofty realm where the Great Spirit awaits us all.”


.
Odpowiedz
Skoda też używa niemieckich silników i co z tego.

W Rosji jest kapitalizm i koncern samochodowy robi to co mu się opłaca. Czasy się zmieniły i dzisiaj nie trzeba wszystkiego robić samemu.
To tylko samochód może gdyby to byłby czołg to Rosjanie by chcieli mieć go w całości ze swoich części. :-)

Swoją drogą czołgi robią całkiem dobre i eksportują na cały świat.

Putin testuje nową Ładę
https://www.youtube.com/watch?v=joE5y44M83c

Nowe Rosyjskie ciężarówki - Test Urala
https://www.youtube.com/watch?v=-FH-6jDJuRI
Odpowiedz
pitbbpl napisał(a): Skoda też używa niemieckich silników i co z tego.

W Rosji jest kapitalizm i koncern samochodowy robi to co mu się opłaca. Czasy się zmieniły i dzisiaj nie trzeba wszystkiego robić samemu.
To tylko samochód może gdyby to byłby czołg to Rosjanie by chcieli mieć go w całości ze swoich części. :-)

No wlasnie. Dobrze ze w koncu przyznales ze wcale nie rozwineli swoiej technologii. Chyba pierwszy raz w tym temacie napisales prawde. Zupelnie jak ze Skoda. Czesi nie maja swojej technologii tylko swoja marke pod zagranicznym zarzadem. Tak samo Lada. Nie tworza, tylko skladaja. Zupelnie jak w Polsce. Z ta roznica ze w Polsce nie skladaja polskich marek. Cala reszta sie zgadza.

Ten czolg ponoc wcale nie jest taki super. Np. Chinczycy ponoc stwierdzili ze nie jest lepszy od ich produktow.
The Phillrond napisał(a):(...)W moim umyśle nadczłowiekiem jawi się ten, kogo nie gnębi strach przed  nieuniknionym i kto dąży do harmonijnego rozwoju ze świadomością stanu  rzeczy

“What warrior is it?”

“A lost soul who has finished his battles somewhere on this planet. A pitiful soul who could not find his way to the lofty realm where the Great Spirit awaits us all.”


.
Odpowiedz
Bzdury, to nie jest montownia zachodnich produktów.

Większościowy pakiet koncernu należy do Rosjan, a tylko 26% akcji należy do Renault-Nissan. 
Decyzje podejmują Rosjanie i zyski w większości trafiają do Rosjan.
Odpowiedz
pitbbpl napisał(a): Bzdury, to nie jest montownia zachodnich produktów.

Większościowy pakiet koncernu należy do Rosjan, a tylko 26% akcji należy do Renault-Nissan.
Decyzje podejmują Rosjanie i zyski w większości trafiają do Rosjan.

Może i tak, ale co to za zyski...

http://wyborcza.biz/biznes/1,147752,1948...rects=true

Cytat:Rynek motoryzacyjny Europy Zachodniej w coraz szybszym tempie wychodzi z ciągnącego się sześć lat kryzysu. W zeszłym roku kierowcy w Europie zarejestrowali 14,2 mln nowych aut, o 9,2 proc. więcej niż w 2014 r. wcześniej - poinformowało w piątek Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA).

[...]W Europie Zachodniej motoryzacja rozkwita, a Rosji - więdnie.

W 2015 r. rynek motoryzacyjny Rosji skurczył się o 36 proc. Rosjanie kupili 1,6 mln nowych aut, czyli 890 tys. sztuk mniej niż w 2014 r., poinformowała komisja motoryzacyjna Stowarzyszenia Europejskiego Biznesu w Rosji (AEB). Sprzedaż nowych aut w Rosji skurczyła się już trzeci rok z rzędu i jest już niemal na poziomie z kryzysowego 2009 r. A zdaniem AEB w tym roku rosyjski rynek zmaleje jeszcze o co najmniej 5 proc.

Byłoby jeszcze gorzej, gdyby nie protekcjonistyczne bariery celne i dotacje dla branży motoryzacyjnej, na które rząd Rosji przeznaczył w 2015 r. co najmniej 43 mld rubli (ok. 600 mln dol.).

Przedstawiciele największego rosyjskiego koncernu motoryzacyjnego AwtoWAZ, producenta aut Łada, jesienią zeszłego roku mówili, że ok. 40 proc. aut (wtedy - ok. 80 tys. sztuk) sprzedali dzięki rządowym dotacjom dla kierowców, którzy oddali na złom stary pojazd.

Wiosną zeszłego roku rząd Rosji zaczął też dotować kredyty na zakup nowych samochodów, spłacając z budżetu nawet dwie piąte odsetek od takich pożyczek (pod koniec zeszłego roku ich oprocentowanie wynosiło średnio 18 proc. rocznie). Przyznano też dopłaty do leasingu samochodów. Ponadto wiosną zeszłego roku rosyjskie zakłady motoryzacyjne dostały ok. 200 mln dol. dotacji na zmniejszenie strat na produkcji samochodów.

- Udało nam się uniknąć spadku produkcji w przemyśle samochodowym, według prognoz z początku [2015] roku miał wynieść 50 proc., a wyniósł ok. 30 proc. - mówił pod koniec zeszłego roku wicepremier Rosji Arkadij Dworkowicz, zapowiadając na 2016 r. utrzymanie, a być może nawet wzrost dotacji dla branży motoryzacyjnej.

Cel jasno określił Kreml. - Nie możemy dopuścić do dalszego zmniejszenia produkcji samochodów w Rosji - polecił przed miesiącem prezydent Rosji Władimir Putin.

I świeższe wiadomości:

Cytat:Od 2012 r. sprzedaż nowych aut w Rosji spadła dwukrotnie do 1 mln sztuk rocznie. Prognozy McKinsey & Company, BCG i PwC oraz rosyjskiego Ministerstwa Gospodarki są zbieżne – do 2020 r. branża nie wróci do przedkryzysowej sprzedaży. Eksperci firmy konsultingowej BCG są zdania, że z powodu niskiego popytu w Rosji mogą zostać w tym roku zamknięte od trzech do sześciu fabryk motoryzacyjnych. W strefie zagrożonej są producenci „niemający strategicznych interesów w Rosji, który skupiają się na rozwoju biznesu w innych krajach BRICS" – cytuje raport firmy gazeta „Wiedomosti". W minionym roku z rynku wycofał się General Motors. Ponadto, na Dalekim Wschodzie zamknięty został zakład koreańskiego SsangYong. W BCG zwracają uwagę, że nie ma co liczyć na wzrost popytu na nowe auta w Rosji. Jeszcze kilka lat temu prognozowano, że do 2020 r. popyt zwiększy się do 3,5-4 mln aut; teraz scenariusz bazowy stawia jedynie na 1,9 mln sztuk. To przez rosyjski kryzys wywołany nie tylko tanią ropą i słabym rublem, ale też polityką Kremla, która obraca się przeciwko samym Rosjanom. Społeczeństwo ubożeje, ogranicza wydatki do podstawowych; już ponad połowę dochodów Rosjanie wydają na jedzenie.

[...]Według danych Rosstat za siedem miesięcy tego roku produkcja samochodów osobowych zmniejszyła się w Rosji o 18 proc. w skali roku i wyniosła 611 tys. Analityk firmy Metropol Andriej Rożkow zwraca uwagę na jeszcze jeden niekorzystny dla rosyjskiej motoryzacji fakt. Zgodnie z warunkami wstąpienia Rosji do Światowej Organizacji Handlu do 2019 r. Federacja ma obniżyć obecnie zaporowe cła na import nowych aut do poziomu 15 proc. W 2020 r. zakończy się skup przez państwo starych (10 i więcej lat) aut w zamian za dopłaty państwa do nowych klasy ekonomicznej. To ostatnie rozwiązanie uderzy w rosyjskie rodziny. We wrześniu agencja RIA Rating zbadała, w których regionach Rosji rodziny mogą sobie pozwolić na zakup nowego samochodu na kredyt. Najwięcej dobrze sytuowanych rodzin jest w okręgu jamalsko-nienieckim. Ponad połowa (56,3 proc.) z nich może kupić nowe auto w cenie 470 tys. rubli (28,5 tys zł); ponad jedna trzecia takie, które kosztuje do 1,2 mln rubli (72,4 tys. zł), a 6,8 proc. stać na limuzynę za 5 mln rubli (308 tys. zł). Na drugiej pozycji sąsiedni okręg chanty-mansyjski. To regiony położone nad lodowatymi morzami rosyjskiej północy obfitujące w ropę i gaz; działają tam największe rosyjskie koncerny wydobywcze, w których pracuje większość mieszkańców. Dlatego dopiero na czwartej pozycji znaleźli się moskwiczanie. Najbiedniej mieszka się na Kaukazie – w Republice Inguszetii i Dagestanie. I tam tylko 4,7 proc. i 5,1 proc. rodzin stać na najtańsze samochody. Na Krymie ten odsetek jest niewiele większy – 6,2 proc. może sobie pozwolić na auto ekonomiczne, 1,2 proc. na średniej klasy, a na limuzynę 0,1 proc.

http://www.rp.pl/Motoryzacja/310139835-S....html#ap-2
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
W 2016 Rosjanie kupili 1,3 mln bez samochodów dostawczych. I zajęli 5 miejsce w Europie.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci...Id,2339588

Kasę na nowe modele mają , Lada Xrail
https://www.youtube.com/watch?v=5_N3rP9_F3w

Lada Xrail sport - concept
https://www.youtube.com/watch?v=odR3ne93Jrc

3,5 mln samochodów to kupują Niemcy.
Odpowiedz
pitbbpl napisał(a): Bzdury, to nie jest montownia zachodnich produktów.

Większościowy pakiet koncernu należy do Rosjan, a tylko 26% akcji należy do Renault-Nissan. 
Decyzje podejmują Rosjanie i zyski w większości trafiają do Rosjan.

Oczywiście towarzyszu, oczywiście ; )))


Cytat:Renault Is Increasing Its Stake In Russia’s Biggest Carmaker
Reuters

Renault is poised to raise its bet on Russia, voting with other shareholders in troubled Avtovaz to launch an 85 billion rouble (1.2 billion euro) recapitalisation in which the French carmaker may be the sole cash contributor.

Renault is to fund most or all of the rights issue put to shareholders on Monday - 30 percent of the overall capital hike - as it increases its stake in the Lada maker to more than 70 percent and consolidates its accounts as a subsidiary.
źródło


A tak w ogóle, to w tej waszej Rosji produkują nowoczesne autobusy? Czy dalej wynglem je napędzają?
The Phillrond napisał(a):(...)W moim umyśle nadczłowiekiem jawi się ten, kogo nie gnębi strach przed  nieuniknionym i kto dąży do harmonijnego rozwoju ze świadomością stanu  rzeczy

“What warrior is it?”

“A lost soul who has finished his battles somewhere on this planet. A pitiful soul who could not find his way to the lofty realm where the Great Spirit awaits us all.”


.
Odpowiedz
Widocznie coś się zmieniło w 2016, sprawdziłem na ich stronie i udziałowcy obecnie to:

74,5% Alliance Rostec Auto B.V. (67,87 Renault-Nissan, 32,87 Rostekhnologia)

25,5% Minority shareholders


67,87 z 74,5% daje 50,56 no to wygląda że Renault-Nissan teraz kontroluje większość
to 
Odpowiedz
To jest akurat dobre dla Rosjan. Koncern Renault na pewno bedzie podejmowal lepsze decyzje niz firma rosyjska sluchajaca rozkazow Putina.
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
No to normalne jest chcesz kasy na rozwój to musisz coś dać w zamian jak np. pakiet akcji.
Skoro Renault-Nissan zwiększył swoje zaangażowanie to widzą w firmie potencjał i zarobek dla siebie.
Odpowiedz
Nom... widac, ze istnieje jakas rosyjsko-francuska wspolnota interesow... niestety.
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
To się tylko tak ludziom wydawało, że jak sankcje wprowadzą to nagle biznes się zwinie.
Spotkałem się z takimi opiniami, a jak zacząłem ludziom tłumaczyć jak to wygląda to nie mogli w to uwierzyć.

To tak nie działa w realnym świecie. Kto pokryłby straty firmie francuskiej czy niemieckiej? EU ?

Żadna poważna firma nie zatrzymała w Rosji swojej działalności.

Jeden z drugiem prezes to Ci powie, że sankcje to niech sobie wprowadzają politycy, ale nie w mojej firmie.
Odpowiedz
Kreml wynajmuje niekompetentnych ludzi. Ostatnio miały miejsce przypadki dewastacji dwóch cmentarzy na Ukrainie, a sprawcy podpisali się sugerując, że popierają UPA. Ponoć w jednym przypadku zrobili to jeszcze z błędami (pisząc po ukraińsku) i w złym miejscu. Putin już nie ma kasy na profesjonalnych "szpeców" od prowokacji? ;-]
The Phillrond napisał(a):(...)W moim umyśle nadczłowiekiem jawi się ten, kogo nie gnębi strach przed  nieuniknionym i kto dąży do harmonijnego rozwoju ze świadomością stanu  rzeczy

“What warrior is it?”

“A lost soul who has finished his battles somewhere on this planet. A pitiful soul who could not find his way to the lofty realm where the Great Spirit awaits us all.”


.
Odpowiedz
Cytat:Ponoć w jednym przypadku zrobili to jeszcze z błędami (pisząc po ukraińsku) i w złym miejscu. Putin już nie ma kasy na profesjonalnych "szpeców" od prowokacji? ;-]

Błędami bym się nie sugerował, nasi rodzimi "patrioci" też znajomością własnego języka nie grzeszą, ale Rosjanami też nie są.
Dopóki rodzimy się i umieramy, póki światło jest w nas, warto się wkurwiać, trzeba się wkurwiać! Wciąż i wciąż od nowa.
Odpowiedz
Sam jeden błąd (kilka błędów) nie, ale jeśli towarzyszą mu inne pozajęzykowe błędy to ma to związek.
The Phillrond napisał(a):(...)W moim umyśle nadczłowiekiem jawi się ten, kogo nie gnębi strach przed  nieuniknionym i kto dąży do harmonijnego rozwoju ze świadomością stanu  rzeczy

“What warrior is it?”

“A lost soul who has finished his battles somewhere on this planet. A pitiful soul who could not find his way to the lofty realm where the Great Spirit awaits us all.”


.
Odpowiedz
Takich wydarzeń było znacznie więcej, prezydent Przemyśla dostał zakaz wjadu na Ukrainę na 5 lat.

Ciekawe jest to, że polskie władze nie reagują jak się im pluje w twarz.
http://www.kresy.pl/wydarzenia,spoleczen...a-kresowpl
Odpowiedz
Chyba już nikt poza Polską się nie dopomina o Krym. Praktycznie cała Europa nieformalnie uznała tę aneksję – powiedział w rozmowie z portalem Onet.pl szef polskiej dyplomacji Witold Waszczykowski

To fakt który musiał w końcu zajść. Czas na międzynarodowe obrażanie się wynosi ok dwóch lat, kiedy idzie już trzeci rok od aneksji nie powinna taka sytuacja dziwić. Natomiast polityka jest też sztuką przewidywania, jej brak powoduje kiepskie skutki. Minister przyznał tym samym zabrnięcie polskiej polityki zagranicznej w ślepy zaułek. Na domiar złego na Ukrainie pojawiają się głosy przemilczane przez polską propagandę, a skoro ukazało się w Wall Street Journal ma swoją polityczna wymowę......

http://euromaidanpress.com/2017/01/04/vi...ea-donbas/

To strona proeuropejskiego thin-tanku. Mamy więc na Ukrainie poważne siły dążące do zmiany sytuacji i drżącą w posadach Europę nie mówiąc już o USA. W efekcie możemy obudzić się z ręką o nazwie polityka majdaniarska  w nocniku. Trzeba mieć na uwadze, że nie jesteśmy rozgrywającym w tym temacie i nikt się nie będzie z nami liczył. Pretensje należy mieć tylko do siebie.
Gdyby doszło do znalezienia dla Rosji określonego miejsca w świecie (nie jakiś wirtualny reset), zamiast odpychania jej od wszystkiego, nastąpi polepszenie stosunków Rosja - USA. Co wówczas zrobi Polska najwierniejszy z wiernych sojusznik USA? Będzie musiał zrobić to samo, taka jest logika sytuacji. Wisząc u nogi nie możemy bruździć USA w ich polityce. Wymuszone odgórnie ułożenie będzie na  gorszych warunkach od ułożenia z niewymuszonej inicjatywy Polski. Samo życie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości