Lesny napisał(a):Chodziło mi o uplastycznienie.
Nic podobnego. napisałeś wyraźnie "stopienie"
Cytat:Z tego co wiadomo, temperatura uplastycznienia się stali wynosi 500st. C natomiast temp. spalania takiej ilości paliwa w idealnych warunkach mogła wynieść niecałe 300st. C
Z tego by wynikało, że żaden pożar nie jest w stanie uplastycznić konstrukcji. Bo jeżeli płonące paliwo lotnicze nie dostarcza odpowiedniej temperatury, to żaden normalny pożar tez nie.
po co się zatem zabezpiecza kontrukcje stalowe przeciwpożarowo?w rzeczywistości nawet zwykły pożar wytwarza temepraturę powyżej granicy uplastycznienia.
A WTC zawaliły się nie z powodu uszkodzeń rdzenia, nawet pożarowych, tylko wkutek uplastycznienia konstrukcji stropów, jak się okazało bardzo niedbale zabezpieczonych. Kiedy stropy się uplastyczniły, gwałtownie spadła sztywnośc konstrukcji obudowy zewnętrznej (przenosiła jakieś 40% obciązeń) i wieze się wyboczyły

Proste jak konstrukcja cepa

