rnk napisał(a):Skad Ty bierzesz te rewelacje o slabszej konstrukcji skrzydla? To nie jest platowiec braci Wright. Masz pojecie jakie sily musi przenosic skrzydlo tylko w zakresie sprezystym dla kazdego punktu obwiedni obciazen? Dodatkowo masz wspolczynniki bezpieczenstwa. Plus efekty dynamiczne, plastyczne.
Po pierwsze - uderzenie w drzewo to nie jest zwykły zakres eksploatacji samolotu, niezależnie od tego co mówi Prezes o "pancerności" konstrukcji Tupolewa. Skrzydło samolotu jest pomyślane do zupełnie innej pracy niż ścinanie czegokolwiek, zwłaszcza przy szybkości 200 km/h. Owszem - wygina się w górę i w dół podczas lotu, ale nie ma szans przetrwać, jeżeli samolot wlatuje w zagajnik. A już na pewno, jeżeli już przenosi siły utrzymujące cały samolot w powietrzu.
Efekty dynamiczne, plastyczne... To bardzo ciekawie brzmi, ale jest kompletnie nieprawdziwe w odniesieniu do tej sytuacji. Skrzydła nie są zaprojektowane do znoszenia takich przeciążeń jak przy uderzaniu w coś; w dodatku nie działających wzdłuż samolotu a nie w normalnym kierunku działania przeciążeń podczas eksploatacji - z góry na dół.

