A tu wchodzisz w mitologię.
Są przecież mity, baśnie i podania opisujące negatywne aspekty archetypu. W każdej kulturze i epoce. Na przykład szał Herkulesa czy zamiana leniwych mnichów w kamień. W jakichś baśniach indiańskich czytałem jak sprytny bóg-kojot uwiodzi co miesiąc księżyc. Kojot to aktywny spryciaż a księżyc to spolegliwa poddająca się nieść nurtowi zdarzeń istota. Jing i Jang, kobieta i mężczyzna. A można by przykłady mnożyć i mnożyć. A jak znasz dobrze mitologię to i są tam opisane wszelkie skutki, jakie tylko do głowy przychodzą. Są opisane konsekwencje i skutki zachowań zgodnych z archetypem i tych niezgodnych. A mnogość metafor i sytuacji sprawia że nic tylko czytać 
@ Hastur
Patrzysz przez pryzmat wzorców kulturowych. Archetypy bierne gorzej znaleźć bo nie są tak wyraziste, ale czytając mity indiańskie, afrykańskie czy bajki buddyjskie wcale nie tak trudno tych trzcin sporo nazbierać
Są przecież mity, baśnie i podania opisujące negatywne aspekty archetypu. W każdej kulturze i epoce. Na przykład szał Herkulesa czy zamiana leniwych mnichów w kamień. W jakichś baśniach indiańskich czytałem jak sprytny bóg-kojot uwiodzi co miesiąc księżyc. Kojot to aktywny spryciaż a księżyc to spolegliwa poddająca się nieść nurtowi zdarzeń istota. Jing i Jang, kobieta i mężczyzna. A można by przykłady mnożyć i mnożyć. A jak znasz dobrze mitologię to i są tam opisane wszelkie skutki, jakie tylko do głowy przychodzą. Są opisane konsekwencje i skutki zachowań zgodnych z archetypem i tych niezgodnych. A mnogość metafor i sytuacji sprawia że nic tylko czytać 
@ Hastur
Patrzysz przez pryzmat wzorców kulturowych. Archetypy bierne gorzej znaleźć bo nie są tak wyraziste, ale czytając mity indiańskie, afrykańskie czy bajki buddyjskie wcale nie tak trudno tych trzcin sporo nazbierać
Sebastian Flak

