Tu trochę o koncepcji Mazura:
http://autonom.edu.pl/publikacje/ps-pg/p...olema.html
Na stronie też jest jego hauptwerk czyli "Cybernetyka i charakter" łatwo znaleźć.
A co do typów idealnych, to widzę tu jedną ciekawą rzecz:
Mitologia korkowa nie stawia ideałów z poważnego powodu - otóż ideały są potrzebne jako wzorce osobowe, żeby "być takim jak On", albo się przynajmniej starać, natomiast w tej wersji świata nie ma miejsca na staranie się, bowiem skoro ode mnie nic de facto nie zależy, a jeno mi się zdaje, to co ja się mam wpatrywać we wzory?
Można rzecz,że mit kowalski przedstawia sens życia jako zadany, a korkowy jako dany. I tu wychodzi pierwsza konsekwencja praktyczna: mitu korka nie można używać do celowego kształtowania społeczeństwa - można nim celowo jedynie je pozbawić struktury.
http://autonom.edu.pl/publikacje/ps-pg/p...olema.html
Na stronie też jest jego hauptwerk czyli "Cybernetyka i charakter" łatwo znaleźć.
A co do typów idealnych, to widzę tu jedną ciekawą rzecz:
Mitologia korkowa nie stawia ideałów z poważnego powodu - otóż ideały są potrzebne jako wzorce osobowe, żeby "być takim jak On", albo się przynajmniej starać, natomiast w tej wersji świata nie ma miejsca na staranie się, bowiem skoro ode mnie nic de facto nie zależy, a jeno mi się zdaje, to co ja się mam wpatrywać we wzory?
Można rzecz,że mit kowalski przedstawia sens życia jako zadany, a korkowy jako dany. I tu wychodzi pierwsza konsekwencja praktyczna: mitu korka nie można używać do celowego kształtowania społeczeństwa - można nim celowo jedynie je pozbawić struktury.


