teresa124 napisał(a):27. Czy Bóg ulepił człowieka z gliny?W taki sposób tę tajemnicę opisuje Pismo Święte - że człowiek powstał z ziemi i bożego tchnienia.
PTRqwerty napisał(a):28. Na jakiej podstawie wybrałeś teizm?Nie mam jakiegoś głębokiego przekonania o istnieniu Boga, które brałoby się skąd inąd niż z wiary w Chrystusa.
Cytat:29. Jak sądzisz, co zmienił Jezus Chrystus podczas swej wizyty na Ziemi?A tu w sumie niewiele jest do moich osobistych osądów.
Rita napisał(a):30. Dlaczego uważasz, że bóg chce żywej relacji z człowiekiem?J. w. z Objawienia.
Cytat:31. Co to są Objawienia i dlaczego uważasz, że na ich podstawie można wnioskować o istnieniu Boga?Z definicji. Skoro Objawienie to celowe działanie Boga, by ukazać coś człowiekowi, to i z Objawienia możemy się o Bogu przede wszystkim dowiedzieć. Szanuję tych, którzy dochodzą do Boga drogami filozoficznymi, ale zdaję sobie sprawę ze słabości tych dróg (dowodów filozoficznych na istnienie Boga jest tyle samo co na nieistnienie)
Cytat:32. Jak wygląda (na czym polega) twoja relacja z Bogiem?Na modlitwie, uczestnictwie w Liturgii, staraniu się o spełnianie przykazań. Nie jestem w stanie powiedzieć z pewnością, że gdzieś doświadczyłem obecności Boga.
Cytat:33. Czy miewasz wątpliwości?Oczywiście.
Cytat:34. Czy przestrzegasz wszystkich nakazów swojej religii i się z nimi zgadzasz?Staram się przestrzegać ich na tyle, na ile to racjonalne. Z pewnością nie przestrzegam ich tak surowo, jak przestrzegano w starożytności.
Cytat:35. Czy wierzysz w życie po śmierci, a jeżeli tak to w co dokładnie na ten temat wierzysz?Wierzę w nieśmiertelność duszy, w zmartwychwstanie ciała i życie wieczne. Nie ma tu żadnych moich prywatnych przemyśleń.
Fazyka napisał(a):36.Co sądzisz o tym i jak uzasadnisz z punktu widzenia wierzacego w 21 wieku, że bóg tylko dawniej dokonywał cudów i ingerował w życie na ziemi.A jak uzasadnisz z punktu widzenia człowieka wierzącego w III wieku?
Cytat:Dlaczego żadnych cudów nie obserwujemy dziś, dlaczego nie widać żadnej ingerencji boga w życie na ziemiWidać.
