Najlepiej strategicznie zaprojektować skrzyżowanie i przede wszystkim ruch świetlny. Na dużych arteriach miejskich i wylotówkach należy stosować zasadę zielonej fali, tylko nasi inżynierowie często "na czuja" ustawiają układy scalone nadzorujące światła, bez wcześniejszych badań empirycznych i ustalenia najbardziej optymalnego czasu przejazdu dla danej godziny w danym dniu tygodnia (inne powinny być w niedzielę, inne w poniedziałek, inne w święta, inne w wakacje itp.). Nie mówiąc nawet o tym, że niekiedy światła następujących po sobie skrzyżowań są ustawiane przez różne grupy osób.
Niemcy szeroko stosują analizę statystyczną (w tym pewne interpretacje równań dla mechaniki płynów), szczególnie dla dróg wlotowych na autostrady, aby nie tworzyły się tam korki. Obecnie badanie natężenia przepływu jest bardzo łatwe i w niektórych niemieckich miastach stosuje się komputerową kontrolę świateł bazującą na modelowaniu matematycznym przepływu ruchu w czasie rzeczywistym (za: Philip Ball, "Masa krytyczna").
Niemcy szeroko stosują analizę statystyczną (w tym pewne interpretacje równań dla mechaniki płynów), szczególnie dla dróg wlotowych na autostrady, aby nie tworzyły się tam korki. Obecnie badanie natężenia przepływu jest bardzo łatwe i w niektórych niemieckich miastach stosuje się komputerową kontrolę świateł bazującą na modelowaniu matematycznym przepływu ruchu w czasie rzeczywistym (za: Philip Ball, "Masa krytyczna").
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
