Cytat:Jestem na profilu przyrodniczym i czytam tylko to, co jest w podstawie programowej, chociaż do tej pory nie opuściłem żadnej lektury.
To tak, jakbys w ogole nie interesowal sie literatura. I tego twojemu utworowi najbardziej brakuje. Nie masz jeszcze podstawowej wiedzy; operujesz ogranymi pojeciami, ktore sa ci najbardziej znane. Liryka ma o wiele wiecej do zaoferowania niz to co jest przedstawiane na jezyku polskim. Dramt i proza zreszta tez :wink: Na lekcji w szkole nie dowiesz sie o podstawowych rzeczach z dziedziny poetyki. Np. w podstawie programowej nawet dla poziomy rozszerzonego nauczania z jezyka polskiego nie ma tak podstawowych pojec jak synekdocha czy mentonimia. Wiele ciekawszych tekstow, dziel jest pomijana chociazby przez widzimisie czy siwatopoglad nauczyciela. Niestety, jezeli chcesz byc dobrym tworca musi znac teksty innych, chociazby aby nie powielac pomyslow czy szkolic warsztat. Wbrew pozorom wiersz wolny moze miec rowniez swoja okreslona rytmike. Nie bedzie tak, ze zaczniesz pisac i hop siup stworzysz nowego "Egmonta"
. Naprawe przy pisaniu pomaga sama milosc do literatury - reszta daje sie wycwiczyc
. Co do tematyki, to nie mam wiele do powiedzenia, gdyz zdecydowanie nie trafiles w moje gusta. Nie przepadam za taka tematyka :wink: Moje subiektywne zdanie jest w takim razie bez znaczenia.
Puisqu'on ne peut etre universel en sachant tout ce qui se puet savoir sur tout, il fant savoir peu de tout. Car il est bein plus beau de savoir quelque chose de tout que de savoir tout d'une chose; cette universalite est la plus belle.
B. Pascal, Pensees, no 42 et 65, ed. Chevalier,1954.
B. Pascal, Pensees, no 42 et 65, ed. Chevalier,1954.

