Smok Eustachy napisał(a): 1. Nie da się odpowiednio podzielić materiału na 3 części: podstawówka, gimnazjum, liceum.
Dlaczego da się podzielić na dwa a nie da się na trzy?
Cytat:2. Skrócenie liceum czyli rozwoju uczniów najzdolniejszych.
Skąd pomysł, że zdolnymi uczniami nie można zajmować się w gimnazjum.
Cytat:3. W praktyce podstawówki są razem z gimnazjami, ergo sytuacja najmłodszych się pogorszyła.
Czasem są razem czasem osobno. Po reformie najmłodsi zawsze będą razem z tymi co są obecnie w gimnazjum - ich sytuacja jeszcze bardziej się pogorszy zatem.
Cytat:4. Pseudo egalitarna testowość.Kto traktuje testy egalitarnie? I dlaczego do zmiany tego trzeba zlikwidować gimnazjum
Cytat:5. Niepotrzebne rozbijanie grup rówieśniczych.Przecież przed chwilą pisałeś, że gimnazja są razem z podstawówkami.
Cytat:Za to kiedys bylo 2 dyrektorów: podstawówki i średniej a teraz 3.
I aby pozbyć się jednego dyrektora PIS rozjebie w drobne kawałki coraz lepiej działający system szkolnictwa a na ewentualne pozytywy tak jak w przypadku gimnazjów trzeba będzie czekać latami aż nowy system się dotrze.
Czyli dalej mamy jedynie reformowanie dla samego reformowania - bez żadnego większego sensu i merytorycznego uzasadnienia.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"

