Zefciu, wyznajesz prawosławie i w związku z tym mam do ciebie dwa pytania, a na trzy chciałbym zobaczyć odpowiedź
Primo: Kiedy zwiedzałem bojkowską cerkiew w skansenie na Podkarpaciu zdziwiło mnie, gdy przewodnik powiedział, że mandylion wziął się z opowieści o jakimś syryjskim królu, który poprosił Chrystusa o uzdrowienie. Niestety Jezus nie mógł się tam wybrać, więc "odbił" swoją twarz na jakiejś chustce i przesłał ją temu królowi, którego to uzdrowiło. Zawsze myślałem, że to chodzi o św Weronikę. Czy prawosławni mają tą historię w kanonie jak np. Koptowie Didache? W ogóle jaki jest kanon PŚ w prawosławiu i jak podchodzicie do apokryfów?
Secundo: Co sądzisz o niedawnym soborze? Jest on wiążący? Twoja opinia na temat postanowień? Mnie, jako katotradsa najbardziej rozwaliły wnioski na temat postów wyciągnięte na podstawie katolickich doświadczeń po soborze watykańskim drugim, i w związku z tym:
Tertio, jak wyglądają posty w prawosławiu?
Primo: Kiedy zwiedzałem bojkowską cerkiew w skansenie na Podkarpaciu zdziwiło mnie, gdy przewodnik powiedział, że mandylion wziął się z opowieści o jakimś syryjskim królu, który poprosił Chrystusa o uzdrowienie. Niestety Jezus nie mógł się tam wybrać, więc "odbił" swoją twarz na jakiejś chustce i przesłał ją temu królowi, którego to uzdrowiło. Zawsze myślałem, że to chodzi o św Weronikę. Czy prawosławni mają tą historię w kanonie jak np. Koptowie Didache? W ogóle jaki jest kanon PŚ w prawosławiu i jak podchodzicie do apokryfów?
Secundo: Co sądzisz o niedawnym soborze? Jest on wiążący? Twoja opinia na temat postanowień? Mnie, jako katotradsa najbardziej rozwaliły wnioski na temat postów wyciągnięte na podstawie katolickich doświadczeń po soborze watykańskim drugim, i w związku z tym:
Tertio, jak wyglądają posty w prawosławiu?
