Gladiator
1. Cytowany przez Katola artykuł (a nie żadna jego wypowiedź) goni własny ogon, a odpowiedź Dziada Borowego jak najbardziej na miejscu. W artykule czytamy (podkreślenia moje):
Kolejny przetarg to Turcja i podpisany w lutym zeszłego roku kontrakt na dostawę 109 śmigłowców S-70i. Tutaj również cena jednostkowa bardzo mocno odbiega od ceny z polskiego przetargu. Turecki śmigłowiec jest bez mała trzy razy tańszy! Jednak w tym przypadku jest to częściowo uzasadnione, gdyż umowa w Turcji obejmowała de facto tylko wersję podstawową, bez dodatkowego wyposażenia i uzbrojenia. W umowie tej nie zostały też określone ani ilość konfiguracji maszyn, ani też jej wyposażenie, dlatego też jest pewna trudność w porównywaniu go do przetargu w Polsce. Jednak mimo wszystko nie tłumaczy to ogromnej różnicy ceny, pomiędzy polskim śmigłowcem (85,15 mln$) a turecką maszyną (32,11 mln$).
Czyli my dostajemy w pełni skonfigurowany, wyposażony śmigłowiec z całym zapleczem serwisowo-szkoleniowym a Turcy na dobrą sprawę karoserię i silnik – ale różnicy w cenie to oczywiście nie tłumaczy. No nie tłumaczy i już. Wszak gdyby podjąć się trudu tłumaczenia rychło mogłoby się okazać, że wnioski są bardzo nieprawomyślne.
2. Piszesz:
1. Cytowany przez Katola artykuł (a nie żadna jego wypowiedź) goni własny ogon, a odpowiedź Dziada Borowego jak najbardziej na miejscu. W artykule czytamy (podkreślenia moje):
Kolejny przetarg to Turcja i podpisany w lutym zeszłego roku kontrakt na dostawę 109 śmigłowców S-70i. Tutaj również cena jednostkowa bardzo mocno odbiega od ceny z polskiego przetargu. Turecki śmigłowiec jest bez mała trzy razy tańszy! Jednak w tym przypadku jest to częściowo uzasadnione, gdyż umowa w Turcji obejmowała de facto tylko wersję podstawową, bez dodatkowego wyposażenia i uzbrojenia. W umowie tej nie zostały też określone ani ilość konfiguracji maszyn, ani też jej wyposażenie, dlatego też jest pewna trudność w porównywaniu go do przetargu w Polsce. Jednak mimo wszystko nie tłumaczy to ogromnej różnicy ceny, pomiędzy polskim śmigłowcem (85,15 mln$) a turecką maszyną (32,11 mln$).
Czyli my dostajemy w pełni skonfigurowany, wyposażony śmigłowiec z całym zapleczem serwisowo-szkoleniowym a Turcy na dobrą sprawę karoserię i silnik – ale różnicy w cenie to oczywiście nie tłumaczy. No nie tłumaczy i już. Wszak gdyby podjąć się trudu tłumaczenia rychło mogłoby się okazać, że wnioski są bardzo nieprawomyślne.
2. Piszesz:
Cytat:Co jest niedobrego dla Turcji w ich rozwiązaniu? Jakie są przeciwwskazania, aby nie powtórzyć tego w Polsce?Wariant turecki, w sensie produkcji, montażu i konfigurowania śmigłowców w rodzimych zakładach (przy 90% udziałów skarbu państwa) przewidywał właśnie kontrakt z Airbus Helicopters. Przypominam, że np. Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu są w 100% własnością obcego kapitału (Lockheed Martin) – innymi słowy są w równym stopniu polskie co sieci sklepów takie jak Lidl, czy Biedronka.
Cytat:Armia francuska zamówiła ich .... 14 Caracali.A ile Black Hawków w wersji S70i zamówiły siły zbrojne USA?
Cytat:Kupiły też Malezja, Brazylia, Kuwejt, Meksyk, Tajlandia, (za Wikipedia) kraje mogące prowadzić konflikty lokalne na niezbyt wygórowanym poziomie technicznym.A kto korzysta z Black Hawków S70? W Kolumbii – policja, w Meksyku – policja stanowa i federalna, w Turcji – policja, W Arabii Saudyjskiej – ministerstwo spraw wewnętrznych, w Argentynie – prezydent, w USA – straż pożarna i straż graniczna. Źródło.
Cytat:Jeśli na serio traktuje sie polską racje stanu, chce sie rzeczywiście tworzyć miejsca pracy, odbudowywać polski przemysł, to decyzja o zerwaniu kontraktu była właściwa i dobra dla Polski.A ja myślałem, że jeśli na serio traktuje się polską rację stanu to dla wojska wybiera się śmigłowiec wojskowy a nie strażacko-policyjny, a pieniądze podatników inwestuje się w rozwój zakładów rodzimych a nie będących w 100% własnością obcego kapitału.
Cytat:Mentalność - nachapać się, utrzymać jak najdłużej przy władzy i brykać na posady do Brukseli w PiSie najwyraźniej nie obowiązuje.Obowiązuje za to mentalność nachapać się, utrzymać jak najdłużej przy władzy, a potem tylko SKOK na posady do zaprzyjaźnionych spółek i spółeczek...
Cytat:Złośliwi twierdzą nie bez racji, że trzeba wnieść dla posad jakieś wiano. Była nim likwidacja polskiego przemysłu stoczniowego dla najważniejszego w Europie państwa i mniejsze wiano lotnicze dla drugiego który wyraża zgodę......Pamiętasz kto, komu i dlaczego sprzedał PZL Mielec?
O Lord, bless this thy hand grenade, that with it thou mayest blow thy enemies to tiny bits in thy mercy.

