Łazarz napisał(a): Z pewnością kilku ksiąg ST (przykładowo 2 Machabejskiej, którą wygodnie jest mu odrzucić, bo poleca modlenie się zmarłych) być może jeszcze Apokalipsę i List św. Jakuba.Z jakiego powodu Freemanowi nie odpowiada „2 Machabejska” – nie wiem, trzeba jego zapytać. W mój kanon ta księga wpasowuje się idealnie. Treścią przewodnią jest walka żydów o wolność do uprawiania kultu religijnego według wskazań przodków (Mojżesz). Fragment, który według Ciebie „poleca modlenia się zmarłych” lub jak sądzę „….za zmarłych” to rozdział Mch2 12,38-45 „Ofiara za zmarłych”. Ci co „zmarli” to żydzi ukarani za nieprzestrzeganie jednego z mojżeszowych praw, zapłacili już za swój grzech zgodnie z prawem – Pwt 7,25:
Cytat:Nie wiem, serio pytam, bo ja np. wchodząc w skórę katolika nie uznaję celibatu księży, ponieważ w NT, a więc tekście spisanym przez autora będącego pod wpływem Ducha Świętego jak wół napisano, że biskup powinien mieć jedną żonę.
A już tego, że ten sam autor zaleca wszystkim celibat i małżeństwo uważa za uzasadnione i odpowiednie dla chrześcijanina tylko dlatego, że w niektórych przypadkach bezżenność mogłaby być powodem rozpusty, to już wygodnie nie zauważać?
A zapis ten nie jest przeciwko celibatowi duchownych, tylko przeciwko poligamii duchownych, i żeby to ogarnąć wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem.
A, i wybacz, że nie odpiszę ci teraz w drugim wątku, muszę zaraz wracać do siedzenia nad matmą.
Posągi ich bogów spalisz, nie będziesz pożądał srebra ani złota, jakie jest na nich, i nie weźmiesz go dla siebie, aby cię to nie uwikłało, gdyż Pan, Bóg twój, się tym brzydzi.
Ten fragment wskazuje na konieczność (wg prawa mojżeszowego) złożenia ofiary nie za zmarłych, czy dusze zmarłych, czy grzechy zmarłych, a wskazuje na konieczność złożenia ofiary przebłagalnej za grzech całego ludu Izraela – „ Za społeczność” – Kpł 4, 13-21.
A teraz z innej beczki. Jeśli Juda walczył o wolność do praktykowania kultu przodków, a więc o wolność do uprawiania religii mojżeszowej to właśnie Tora zawierała ten precyzyjnie spisany kodeks postępowania. W tym tekście wyłożono wszystko dokładnie, włącznie z budzącymi czasem uśmiech szczegółami. Juda walczył o możliwość swobodnego wypełniania wszystkich tych szczegółów przez żydów. Autor Machabejskiej kilka razy wspomina o zmartwychwstaniu. Z jakiego powodu Tora nie wspomina o takiej możliwości? Ano z takiego, że tej możliwości Tora nie przewiduje, natomiast autor machabejskiej żył w czasach gdy żydzi byli pod silnym wpływem religii hellenistycznej i innych religii egipskich. W tym układzie ja biorę pod uwagę twarde prawo Tory, TY pojedyncze przebąkiwanie o zmartwychwstaniu, albo życiu wiecznym, które jak kiedyś pisałem, są wtrętem hellenistycznym w religię żydów, tak jak jaja święcone na Wielkanoc są słowiańskopogańskim wtrętem w religię chrześcijańską. Nie znajdziesz w Torze żadnych informacji o „życiu” po biologicznej śmierci, a 2 Machabejska mówi nam tylko o poglądach religijnych autora, które wprost wynikają z ewolucji jakiej poddawany jest Bóg przez ludzi. Prawo zostało przekazane człowiekowi tylko jeden raz w historii, było tylko jedno spotkanie człowieka z Bogiem. Mojżesz długo rozmawiał z Bogiem, aż wyrosły mu rogi. Bóg nawet nie zająknął się na temat życia wiecznego, zmartwychwstania, kultu zmarłych i takich tam…, a przecież to temat zasadniczy, jeden z fundamentów wielu religii.
Teraz będzie list św. Jakuba Apostoła. Znów musimy zapytać Freemana, dla mnie wszystko się zgadza z ST. Jeśli masz na myśli „pożądliwość” to ona dotyczy wszystkiego czego się podejmujemy. Przed poczęciem pożądliwości i w efekcie śmiercią uchroni nas „prawdziwa mądrość”. Tak to, moim zdaniem jest u Jakuba.
Celibat. Nie rozróżniam monogamii i poligamii. Wykazuję, że celibat jest niezgodny z ST i NT. Zalecenie jest zaleceniem i jeśli NT zaleca jedną żonę dla biskupa to znaczy, że zaleca jedną żonę dla biskupa, a nie celibat. Zaleca, a nie nakazuje, więc biskup może mieć jedną żonę lub kilka żon jeśli da radę, albo może wybrać celibat jeśli chce.
1 Tm 3,2 Biskup więc powinien być nienaganny, mąż jednej żony…
Zalecenie jednak pozostaje jedno i zgodnie z tym zaleceniem uznaję, że celibat jest nienaturalny, bo faktycznie może prowadzić do rozpusty. Pokaż mi inną religię, gdzie zastosowano celibat dla kapłanów. Jezus z kolei odpowiadając na tezę uczniów : „… nie warto się żenić” powiedział: „Nie wszyscy to pojmują, lecz tylko ci, którym to jest dane….”. Rzeczywiście, kapłani KK pojęli i ci inni, którym to było dane. Poczytaj o skopcach, koniecznie, białe gołębie. I takie mamy przykłady interpretacji pisma.
Św. Paweł nie zaleca celibatu wszystkim. Ponieważ był mądrym człowiekiem, zalecał tylko tym co mogą w nim wytrwać. Całkowity zakaz wchodzenia w związek małżeński dla księży katolickich jest u autorów tego rozporządzenia (o celibacie) przejawem całkowitej zlewki mądrości Pawła. Czy celibat w takim razie zgodny jest z nauką NT czy nie jest zgodny? Ja wiem, teraz Ty odpowiedz i uzasadnij.

