E.T. napisał(a):Doprawdy? A czemuż to?pilaster napisał(a): No i? Termodynamika też wprowadza element losowy. Zresztą Puszczyk napisał też że determinizm też jest dla teizmu niewygodny
Weźmy ściśle związaną z chrześcijańskim teizmem klasycznie pojmowaną wolną wolę: zarówno z determinizmem, jak i z indeterminizmem jej nie po drodze.
Tzn faktycznie koncepcja wolnej woli mogłaby mieć niejakie trudności z determiznimem. Ale z indetermiznimzem?
Cytat: takie właśnie [fi...ficzne -p] rozważania prędzej, niż czysto naukowe dociekania, prowadzą do przyjęcia postawy ateistycznej.
a to kwestii nie ulega. Faktycznie najliczniej reprezentowani, wśród awangardy ateizmu są fi...fowie (zupełnie inaczej niż wśród ateistów).
Ciekawa korelacja zapewne świadcząca o występowanie jakichś defektów w omózgowaniu, które takie właśnie dziwaczne efekty fenotypowe dają.
Cytat:Pilaster jednak nie zgodzi się, że ateizm wsparty racjami natury filozoficznej, nie czysto naukowej, jest czymś możliwym
Ależ jest możliwym, z tym że to właśnie nie jest ateizm.
Cytat:I jak tu być ateistą? Z racji naukowych się nie da, bo z nich nie da się wywnioskować nieistnienia Boga,
Owszem, nie da się
Cytat: Z racji naukowych się nie da, bo z nich nie da się wywnioskować nieistnienia Boga, a z racji rozumowych też nie
Proszę zwrócić uwagę, że dla filozów racje naukowe to coś zupełnie innego, odrębnego, od racji rozumowych.
Nauka wg nich odbywa się bez używania rozumu. Pewnie właśnie to pozwala im mniemać o sobie że są naukowcami.
Cytat:odnosi się do ładunku emocjonalnego słów o wyjątkowości Ziemi, za którą przemawia argument o oddziaływaniu obrazów takich jak zamieszczony przez Puszczyka na naszą wyobraźnię, a tą drogą na emocje?
Gdy tymczasem ich poglądy są oparte całkowicie na emocjach, a nie na rozumie.
Cytat z AnA, tak btw nic nie mówił o emocjach. Mówił o "ukazaniu" przez KTH ogromu kosmosu i liczebności galaktyk. Przed KTH ogrom kosmosu i liczebność galaktyk nie były znane i dopiero KTH je "ukazał"

