Stoik napisał(a): 1. Handel przemysłowy i mordowanie ludzi są moralnie złe.Dlaczego?
Joker napisał(a): Zasadniczo sprowadza się do uznania zwierząt jako istnień pozaludzkich, które posiadają swoje interesy oraz prawa (przede wszystkim do życia i braku cierpienia)Skąd się bierze uznanie czyichkolwiek "praw" do czegokolwiek?
Joker napisał(a): w drugim zaledwie chęcią zaspokojenia specyficznych potrzeb smakowychCzy aby na pewno to jedyne motywacje?
Joker napisał(a): (spożywanie produktów odzwierzęcych nie jest warunkiem przeżycia człowieka i jego funkcjonowania w pełnym zdrowiu co wykazały bardzo liczne badania i przykłady takich osóbZ suplementacją czy bez?
żeniec napisał(a): Trudno się rozmawia z moralnymi relatywistami o dobru i złu, z tych samych powodów, z których ciężko się rozmawia z relatywistami "ogólnymi" na temat prawdy. Czy jesteś moralnym relatywistą?Kto to jest moralny relatywista?
żeniec napisał(a): Stwarzając popytCzy "popyt" to obiektywny element struktury rzeczywistości czy zaledwie element jednego z możliwych abstrakcyjnych modeli, które możemy przyjąć? Innymi słowy: czy "popyt" jest częścią terenu czy mapy?
żeniec napisał(a): Idąc w porównanie - czy wynajmowanie płatnych morderców jest OK?Wynajmowanie płatnych morderców mogłoby być analogią co najwyżej do sytuacji, w której ktoś wynajmuje rzeźnika, by zabił dla niego zwierzę.
Tutaj właściwszą analogią byłaby sytuacja, w której ktoś już z własnej woli zabił człowieka i oferuje sprzedaż jego zwłok.
Można snuć modele, że kupując takie zwłoki, zachęcamy go do dalszego zabijania - tylko, że kupowanie nie jest żadnym zachęcaniem. To jest własna decyzja zabójcy, czy będzie chciał dalej zabijać. Zabójca jest podmiotem, który sam może decydować, a nie bezwolnym trybikiem w maszynie. Ponadto zgoda na transakcję nie jest sama w sobie zachętą do dalszych działań.
May all beings be free.
May all beings be at ease.
May all beings be happy
May all beings be at ease.
May all beings be happy

