lumberjack napisał(a): Ale ZUS jest pieroński. Ja w zeszłym roku w zimę wypracowałem w jednym miesiącu całe 2.5k... weź sobie z tego zapłać 1200zł ZUSu i żyj za 1300 zł i zastanów się czy chciałoby ci się ruszyć dupę do jakiejkolwiek roboty przy takim obciążeniu finansowym. Jebać ten ZUS po stokroć.Jak już jesteśmy przy ZUSie:
http://iszczecinek.pl/artykuly/biznes/li...ta-1-grosz
Mówi się, że jeden grosz to żaden pieniądz. Okazuje się jednak, że przez jednego miedziaka można mieć sporo kłopotów, zwłaszcza jeśli na taka kwotę jesteśmy zadłużeni w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Jeden ze szczecineckich przedsiębiorców otrzymał niedawno list ze szczecineckiego oddziału ZUS, że na jego koncie pojawiła się niedopłata w wysokości… 1 grosza. Choć może się to wydawać niedorzeczne, to jednak nie jest żart.
-List roku od ZUS –skomentował przedsiębiorca.
Na początek wyliczmy ile kosztowało ZUS wysłanie listu do „dłużnika”. Jak dowiedzieliśmy się od rzecznika prasowego ZUS, koszt wysłania takiego listu wynosi 1,09 zł. Łatwo obliczyć, że za samą wysyłkę takiego listu ZUS wyrównałby 1-groszowe niedopłaty dla 109 płatników. Oczywiście do kwoty 1,09 zł należałoby dodać jeszcze pracę urzędnika/urzędników, bo ktoś przecież musiał to wydrukować, postawić pieczątkę, przygotować wywyłkę, zanieść na pocztę itd. Gdyby to wszystko dokładnie zliczyć, to zapewne okazałoby się, że przygotowanie takiego listu kosztowało ZUS kilka tysięcy procent więcej niż kwota niedopłaty.
W liście, który otrzymał przedsiębiorca pojawił się także zapis: do wskazanej kwoty zadłużenia należy doliczyć odsetki za zwłokę naliczone do dnia wpłaty włącznie.
Zapytaliśmy rzecznika ZUS o to jak obliczyć odsetki od 0,01 zł?
-Odsetki wynoszą 0,00 zł od kwoty niedopłaty 0,01 zł. –poinformował Karol Jagielski, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa zachodniopomorskiego. -Przyznaję, że informacja o odsetkach powinna być usunięta przed wysyłką. Ta treść jest automatycznie wprowadzana przez system, żeby każdy nasz klient był poinformowany o wszystkich ważnych dla niego kwestiach. Oczywiście przepraszam naszego klienta za niedogodności.
