zefciu napisał(a): Dodatkowo znowu wkleja zdjęcie, na którym horyzont jest przesłonięty chmurami i twierdzi, że na tym zdjęciu, na którym nie widać horyzontu horyzont jest nie tam gdzie trzeba.
Dwie rzeczy.
Pierwsza. Na chmury oczywiście trzeba brać poprawkę. Na przykład jeśli samolot leci 11 km npm, ale kilka km poniżej są chmury to oczywiście obniżenie horyzontu na "kuli o promieniu ok. 6371-6378 km" trzeba liczyć dla wysokości 11 km minus te kilka km. Przykładowo: zwykle na wysokości 4-5 km kończą się chmury (Oczywiście zdarza się i inaczej, ale ja piszę o tym co najczęściej). Mamy więc 11-5 = 6 km. Dla 6 km obniżenie horyzontu dla kuli o promieniu ok. 6378 km to 2.48 stopnia, również bardzo dużo.
Druga, ważniejsza: wyraźnie napisałem, że wklejam te zdjęcia po to by pokazać jak to jest dużo te 2-4 stopnie i że dysponując poziomicą, czy nawet poziomem wody nie ma praktycznie żadnej możliwości złego rozstrzygnięcia tego czy słońce świeci nad czy pod poziomem.
Cytat:Albo wydaje Ci się, że sprawdziłeś, tylko spieprzyłeś metodologię i dostałeś błędny wynik.
Co nie byłoby pierwszym takim przypadkiem, bo to samo już zrobiłeś przy swoich zdjęciach.
Niczego nie spieprzyłem. Na przykład choćby dlatego, że robiłem to wiele razy (bo bardzo wiele razy latałem) i różnymi metodami, także z wykorzystaniem poziomu wody. Musiałbym więc "regularnie pieprzyć". Ale zachęcam Cię do sprawdzenia samemu.
