ZaKotem napisał(a): Zasadniczo takie jest właśnie zadanie szkoły. Ale sztukę uczenia się można opanować tylko... ucząc się. Czegokolwiek.
A teraz oderwijmy się od ładnie brzmiącej teorii i spójrzmy na praktykę... W pruskim modelu szkoły właśnie to się dzieje, a taki np. ja, po 3 podstawówkach, liceum i studiach, o technikach mnemonicznych pierwszy raz usłyszałem po zakończeniu studiów, w aspekcie zupełnie niezwiązanym z nauką czegokolwiek. A przez cały czas formalnej edukacji moja nauka polegała na nieustannym powtarzaniu tego samego, ad usrandum. Tak naprawdę dopiero z książki "Włam się do mózgu" dowiedziałem się jak bardzo marnowałem czas...
Żarłak napisał(a): Tymczasem naucza się dzieci, które powinny odbywać terapię. Naturalnie są indywidualne toki nauczania, oddziały specjalne itd., ale chyba nadal robi się za mało i nie na tyle efektywnie w stosunku do potencjału wiedzy i eksperymentów jakie poczyniono.
Moja wiedza w tym zakresie jest rzecz jasna niewielka, ale terapia często polega na nauce - tyle, że nie dat pierdziesięciu bitew w Pierdziszewie małym, ale np. technik skupienia (co swoją szosą, przydałoby się większości dzieci, które znam, nie tylko tym z problemami).
Żarłak napisał(a): A np. te PiSie kurwy wprowadzają segregację. PiS to chorzy ludzie.
https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja...wnych.html
Jak już mówiłem, nie znam się, ale czy to na pewno takie złe? Potrzeby dzieci z problemami są inne, niż dzieci bez problemów na tyle wyraźnych, że kończą się orzeczeniem, a mimo ograniczeń liczebności dzieci z problemami, zależnie od ich rodzaju, mogą rozwalać całą grupę.
Żarłak napisał(a): Odpowiedź była krótka. Nikt nie chce nic zmieniać.
O właśnie. W jakimś podcaście okołoedukacyjnym padło kiedyś pytanie jaka część nauczycieli poszukuje nowych metod docierania do uczniów. Padła odpowiedź, że sądząc po chęci do jeżdżenia na konferencje, szkolenia itd. o takiej tematyce to raptem 2,3 tysiące. Dla osadzenia w kontekście: nauczycieli wg ostatnich w miarę pewnych danych jest 600 tysięcy...
Żarłak napisał(a): Ale też tutaj:
- nauka języków:
https://pl.duolingo.com/
- teoria i praktyka
https://pl.khanacademy.org/
To jest zajebiste. Mogę polecić z czystym sumieniem.
Żarłak napisał(a): https://brilliant.org/daily-problems/
Tego nie znałem. Dzięki.
Sofeicz napisał(a): No właśnie.W sumie to dlaczego ogólnie rozumiana wiedza większości się do niczego nie przydaje? Czy to wina wiedzy?
Bo humaniści w prawdziwym tego słowa znaczeniu to już byli i nie wrócą. Obecnie można zatonąć w wiedzy z jakiejś wąskiej dziedziny na całe życie, a co dopiero próbować ogarniać wszystko.
"All great men should be haunted by the fear of not living up to their potential.
All loyal men should be haunted by the fear of not having done enough for their country.
All honourable men should be haunted by the fear of not having lived a life worthy of those men who came before us." Sigurd
All loyal men should be haunted by the fear of not having done enough for their country.
All honourable men should be haunted by the fear of not having lived a life worthy of those men who came before us." Sigurd
