Ziemowit napisał(a):Cytat:A co takiego ciekawego jest w tym pytaniu? Ponadto już odpowiadałem na to zdjęcie. Na zdjęciu widać złamanie ramienia dźwigu (na obrazie) w dwóch miejscach . Znak tego, że ramię przechodzi (dwa razy) przez warstwę. Nawet tłumaczyłem , nawet pokazałem zdjęcie rury wchodzącej do wody. I co ?Dokładnie. Widać załamanie. To załamanie jest spowodowane refrakcją. Jeśli jest i załamanie to jest i zniekształcenie. Jest tam gdzie czerwona kreska spłaszczenie, rozciągnięcie czy brak zniekształcenia?
Jest spłaszczenie LUB brak spłaszczenia, czyli: mniejsze lub większe spłaszczenie. Refrakcja, która powstaje w wyniku przechodzenia przez warstwy/gradient (a o tym mowa) może tylko mniej lub bardziej spłaszczać. Oczywistość. Wy jesteście jacyś zaślepieni lub inaczej: widzicie zgodnie z chciejstwem. Nie widzicie bijącego po oczach spłaszczenia "nóg" i dolnej części platformy, więc tę część platformy która jest mniej spłaszczona bierzecie za "rozciągniętą". Nie widzicie nawet tego, że to nie ten sam aspekt platformy co porównanie ze zdjęciami z bliska.
Ziemowicie: zacznij obserwować w realu a zobaczysz: tylko mniejsze lub większe spłaszczenie. Lub: przemyśl bardzo dokładnie kwestię refrakcji na warstwie. Przeanalizuj mój schemat z "okiem". Aby refrakcja mogła "rozciągać" musiałby się w powietrzu utworzyć układ soczewkopodobny. Jeżeli nawet takie coś jest teoretycznie możliwe, to ja mówię o tym co jest zasadą. I o tym wszyscy tu mówią. Zacznij obserwować: zobaczysz tylko spłaszczenie (mniejsze lub większe, od niemal zera do....).
PS. Proszę wziąć pod uwagę, że wy dyskutujecie z jednym (ze mną), a ja z wieloma. Więc naleganie "kiedy odpowiesz, kiedy odpowiesz, dlaczego nie odpowiadasz.." jest niestosowne.
