Tytuł tematu sugeruje, że akt stworzenia świata, jest jednocześnie aktem stworzenia Boga, czy to jest aktualna wersja Pelikan?
Gdyby spojrzeć na słowa świętego Jana, przez pryzmat wersetów z Tao Te Ching:
"
The Tao that can be told is not the eternal Tao.
The name that can be named is not the eternal name.
The nameless is the beginning of heaven and earth.
The named is the mother of ten thousand things.
Ever desireless, one can see the mystery.
Ever desiring, one can see the manifestations "
to można to interpretować na dwa sposoby:
1. Bóg jako Słowo, nie jest tym nienazwanym Tao, jest raczej pierwszym Słowem czyli:
"The named is the mother of ten thousand things."
2. Bóg jest tym nienazwanym więc i Słowo było u niego (w sensie nie było jeszcze Słowa, nie wyraziło się),
a kiedy się pojawiło, to już nie było u Boga ("Ono było na początku u Boga") i wtedy "Wszystko przez Nie się stało", zgodnie z "The named is the mother of ten thousand things."
Gdyby spojrzeć na słowa świętego Jana, przez pryzmat wersetów z Tao Te Ching:
"
The Tao that can be told is not the eternal Tao.
The name that can be named is not the eternal name.
The nameless is the beginning of heaven and earth.
The named is the mother of ten thousand things.
Ever desireless, one can see the mystery.
Ever desiring, one can see the manifestations "
to można to interpretować na dwa sposoby:
1. Bóg jako Słowo, nie jest tym nienazwanym Tao, jest raczej pierwszym Słowem czyli:
"The named is the mother of ten thousand things."
2. Bóg jest tym nienazwanym więc i Słowo było u niego (w sensie nie było jeszcze Słowa, nie wyraziło się),
a kiedy się pojawiło, to już nie było u Boga ("Ono było na początku u Boga") i wtedy "Wszystko przez Nie się stało", zgodnie z "The named is the mother of ten thousand things."

