bert04 napisał(a): Krótki komentarz, bo z komórki:Czytelnik. Jeżeli masz na myśli wymowę tekstu, to, jak zinterpretowac, to niektórych tekstów nie trzeba interpretowac, bo mówią coś wprost, wtedy ocena w zasadzie jest bezdyskusyjna. Dyskusyjne sa miejsca, gdzie autor nie wypowiada się wprost, na tyle jasno, by nie była konieczna interpretacja. Wtedy interpretacji można dokonać na podstawie tego miejsca, w którym autor mówi wprost o rzeczach, które mają coś wspólneo z tym, o czym mówi w miejscu niejasnym. Wymuszasz na mnie pisanie truizmów.
- kto ocenia, że jeden fragment jest "pewny" a pozostałe 7 "niepewne"?
bert04 napisał(a): - od kiedy milczenie (tu: na temat sposobu wcielenia) jest zaprzeczeniem?Od kiedy stosuje się argument z milczenia źródeł. Argument kontrowersyjny ale stosowany.
bert04 napisał(a): - nie wiedziałeś, że w katolickim Credo stoi jak wół "i stał się człowiekiem"?I co w związku z tym?
bert04 napisał(a): - jak anbo / Janiszewski tłumaczą, że Jezus był Synem przed zrodzeniem z Maryi? Rz 8:3 + Ga 4:4Jakaś koncepcja jakiejś preegzystencji. Było o tym.
bert04 napisał(a): - Jak anbo / Janiszewski tłumaczą 1 Kor 8:6, w którym Ojciec i Syn są wymieniani wspólnie i gdzie Synowi jest przypisane pośrednictwo w akcie Stworzenia?Jak wyżej.
bert04 napisał(a):
A cytat cytatu z Biblii Hebrajskiej był tu:
bert04 w 12 poście tego wątku napisał(a): https://en.wikipedia.org/wiki/Gospel_of_the_HebrewsI co z tym cytatem?
"When Christ wished to come upon the earth to men, the good Father summoned a mighty power in heaven, which was called Michael, and entrusted Christ to the care thereof. And the power came into the world and was called Mary, and Christ was in her womb seven months."

