Adam M. napisał(a): a tak a'propos to jaka jest glebokosc Mierzei i jakiej wielkosci statki mogly by tam wplywac?
Cytat:Kanał ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi on dostęp do Elblągu statkom morskim o długości 100 metrów, szerokości 20 metrów i zanurzeniu 4 metrów[5]. Śluza zapewni separację wód zalewu od wód pełnego morza[6].
Za wikipedią. Czyli bardziej dla jachtów, albowiem takie Świnoujście czy Gdańsk...
Cytat:Konieczne jest pogłębienie dwukilometrowego odcinka z terminalu gazu skroplonego do nabrzeży Portu Handlowego Świnoujście. Jeśli w szybkim czasie nie zostanie to zrealizowane, węgiel trafi do Gdańska – alarmuje dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej.
Sprawa jest poważna i dotoczy możliwości obsługi większych transportów na statkach o większym zanurzeniu. W tej chwili maksymalne zanurzenie, z jakim można zawijać do portu to 13,2 m. Zdaniem Pawła Szynkaruka za stanowczo za mało. Obecnie obowiązującym standardem staje się zanurzenie 15-16 m. - Tor podejściowy do gazoportu ma 14,5 metra, a chodzi o to, aby przy nabrzeżach portu handlowego Świnoujście uzyskać tą samą głębokość. Po pogłębieniu toru prowadzącego do terminalu jest dosyć łatwa możliwość skomunikowania portu Świnoujście, do którego zawijają statki ładujące zboże lub węgiel – powiedział na antenie Radia Szczecin Paweł Szynkaruk, dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej.
A jest się o co bić. Port Gdańsk jest obecnie najgłębszym portem na Bałtyku i bije Swinoujście na głowę. Obsługiwane są w nim statki o zanurzeniu wynoszącym do 15 metrów. Głębokość gdańskiego toru wodnego wynosi 17 metrów. Do Portu Handlowego w Świnoujściu mogą być wprowadzane statki o maksymalnej długości 260 m, szerokości 42 m i zanurzeniu 13,2 m.
Czyli to jakieś dziwaczne gówno do przekręcenia paru miliardów, albo ujście dla floty prywatnych jachtów, bo byle statek wojskowy przez to nie przepłynie, o tankowcach, kontenerowcach czy pełnomorskich wycieczkowcach nie ma co mówić. Oczywiście zawsze mogę się mylić i ma to sensowne podstawy.
Cytat:Co do CPK to czy wogole przewozy lotnicze odbija po epidemii i z kosztami z tym zwiazanymi, mniejsza liczba pasazerow i jesli tak to kiedy? I dla kogo bedzie CPK z lotniskiem w Berlinie oddalonym o 500 km?
Hub przesiadkowy zolnierzy ze Stanow dokad?
Wszystko sprowadza się do rentowności. Zakładam, że Schinkansen czy Hyperloop kosztowałby mniej i był bardziej pożyteczny niż lotnisko w Radomiu 2.0.
Sebastian Flak

