To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strategia komitetów wyborczych - plany, marzenia, rozważania
#90
Iselin napisał(a): Rzuć link, bo ciekawe.

https://znp.edu.pl/pisa-2018-wielki-sukc...zjalistow/
https://oko.press/dzieci-i-nauczyciele-p...ania-timss

Ogólnie jak gimnazja się już dotarły, wyrosły z przypadłości wieku dziecięcego i zaczęły kształcić z sensem - to oczywiście je zlikwidowano.



Cytat:Pytanie, o czym dokładnie mowa. Szczerze mówiąc, miałam na myśli głównie odejście boom na wykształcenie średnie, głównie ogólnokształcące. Od jakiegoś czasu pokutuje przekonanie, że każdy musi je mieć, a prawie każdy musi je mieć. Kiedy chodziłam do szkoły, dużo ludzi chodziło zwyczajnie do zawodówek i zdobywało zawód.

Nie wiem kiedy chodziłaś do szkoły, ale gnojenie zawodówek i techników na rzecz liceów apogeum miało pod koniec lat 90. Jeden z niewielu plusów w ostatnich latach, że ten typ szkolnictwa przestaje być uważany za gorszy.

Cytat: A wykształcenie ogólnokształcące było naprawdę ogólnokształcące. Po moim matfizie dało się spokojnie studiować prawo i filologię. Kiedy kilka lat potem, kiedy do liceum chodziła moja siostra, była już nowa matura i testoza. Wielu rzeczy się nie robiło, bo "tego nie będzie na maturze". Z tego, co słyszę, to to postępuje. Podstawy programowe są coraz bardziej okrojone, a mimo to uczniowie radzą sobie coraz gorzej, coraz bardziej narzekają, coraz częściej są oburzeni, że w szkole średniej trzeba czytać książki, bo przecież nie ma na to czasu. Dużo ludzi traktuje liceum jak szkołę zawodową i uważa, że wszystko, co wykracza poza minimum, jest niepotrzebne.

Problem w tym, że ilość pamięciówki w Polskiej szkole absolutnie nie odpowiada dzisiejszym czasom, gdzie dowolną informację możesz uzyskać w mgnieniu oka za pomocą smartfonu a sztuką jest tą informację sensownie wykorzystać. Więc polska szkoła kształci dzieciaki które doskonale wiedzą, że wzór na prawo Ohma to U=I*R, Ohm urodził się XVIII wieku w Niemczech ale jak im podasz, że I=2A a U=4V to tego ile wynosi opór za cholerę już nie obliczą.

Trend ten chyba próbowano odwrócić za późnej PO, ale po wygranych wyborach PIS postawił wszystko na głowie i jeszcze bardziej zwiększył ilość bezsensownego kucia na pamięć i uczenia się pod egzaminy.
Zresztą o czym my rozmawiamy, skoro o ile dobrze liczę w ciągu ostatnich 15 lat było 6 kompleksowych reform podstaw programowych z których każda wywracała poprzednie do góry nogami.

Ale ogólnie to temat rzeka - nie do końca na ten wątek.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Strategia komitetów wyborczych - plany, marzenia, rozważania - przez DziadBorowy - 29.03.2023, 18:33

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości