DziadBorowy napisał
No dobrze, a rzeczywistość?
Źródło.
Tu kapitał gotowy zainwestować:
EY to Ernest&Young firma doradczo konsultingowa o światowej pozycji i raczej ewentualna teoria o jej opanowaniu przez wrogi klasowo pisowski element nie za bardzo by tu pasowała. Przykład utraty renomy Deloitte, zwłaszcza jego skutki poprzez kiepski audyt GetBanku mówi sam za siebie. Po za tym poważni inwestorzy nie są naiwniakami gotowymi wyrzucać pieniądze w błoto dla wsparcia "pisowej gigantomanii". Węgry chcą stworzyć podobny hub budapesztański w oparciu o Chiny, a LOT gotów jest tam przerzucić część swojego cargo. Mało jeszcze?
Nie bardzo widać podstawy naciągania. Póki co argumenty przeciw są typowo propagandowe i naciągane, takie chciejstwo. Trzeba by obalić wyliczenia EY, a o "naiwnych" inwestorach wykładających 8 mld zł nie wspominając.
Propagandziści PO wieszczą zamkniecie projektu używając do tego podkręcania antypisizmu i łez wywłaszczanych. Zły PiS - wszystko totalnie źle, antypisizm konieczny dla utrzymania swoich wyznawców. Kłopot powiększa dodatkowo fakt, że projekt CPK nie jest wymysłem pisowskim, bowiem liczy on sobie ok ... 50 lat! W latach 1971 - 1974 prof. Henryk Panusz i dr Bogusław Jankowski opracowali dokument koncepcyjny systemu, łączącego transport lotniczy, kolejowy oraz drogowy. Wybór padł na Baranów leżący ok 2/3 drogi od Łodzi i 1/3 od Warszawy. Okęcie już wówczas uznawano za nierozwojowe, a 1975 część administracji przeniosła się z Okęcia do baraków - brak miejsca.
Dodać trzeba, że część połączeń kolejowych będzie wchodziła w skład TEN-T.
Jedyne z czym można się zgodzić, to konieczność naturalnych korekt części programu. Takie coś następuje zawsze.
Cytat:Aby nie było - ruch lotniczy w Polsce będzie wzrastał, pojemność lotnisk jest ograniczona i nowe lotnisko niekoniecznie musi być złym pomysłem. Tylko, że w CPK jest tyle chciejstwa, że głowa mała. Wszystkie te założenia, że jak tylko pojawi się odpowiedni obiekt to nagle przewoźnicy przerzucą się z Frankfurtu do nas i będzie pełne obłożenie są bardzo naciągane. I jak sama pomysł takiego lotniska wydaje się ok to megalomania przy jego założeniach projektowych skłania do obaw, że byłaby tu powtórka z lotniska w Radomiu czy mega-inwestycji w postaci dworca Łódź Fabryczna,
No dobrze, a rzeczywistość?
Cytat:Infrastruktura Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) wygeneruje prawie 200 mld zł wpływów z przeładunków towarów do 2060 r., wynika z raportu firmy doradczej EY.(...)
Wynika z tego, że środki z budżetu państwa przeznaczone na tę inwestycję zwrócą się już po 12 latach(...)
Jakie będą źródła wzrostu ruchu cargo? Po pierwsze, przejęcie przez Polskę części towarów, które dziś wylatują w świat przez inne lotniska, np. Frankfurt i Amsterdam. Po drugie, CPK stanie się dla międzynarodowych firm logistycznych optymalnym miejscem do clenia i opodatkowania towarów transportowanych do krajów UE. Po trzecie, jako kraj będziemy dysponować odpowiednio rozbudowaną infrastrukturą, co przełoży się na rozwój firm specjalizujących się w logistyce i lotniczym cargo"
Źródło.
Tu kapitał gotowy zainwestować:
Cytat:będzie oznaczało przyciągniecie do Polski bezpośredniej inwestycji o wartości do 8 mld zł.(...)Żródło.
Vinci Airports (część Vinci Group) to wiodący prywatny operator lotnisk na świecie. Zarządza w rożnej formie ponad 70 lotniskami w 13 krajach. Vinci Group zatrudnia ok. 270 tys. pracowników. Jest firmą francuską, ale obecnie w strukturze właścicielskiej największą grupę stanowią udziałowcy instytucjonalni z USA – informuje ISBnews.
IFM Global Infrastructure Fund to fundusz inwestycyjny z Australii zarządzający aktywami o wartości ok. 143 mld dolarów, z czego ok. 64 mld to inwestycje kapitałowe w infrastrukturę. Posiada w swoim portfelu udziały w 17 lotniskach na całym świecie.(...)
EY to Ernest&Young firma doradczo konsultingowa o światowej pozycji i raczej ewentualna teoria o jej opanowaniu przez wrogi klasowo pisowski element nie za bardzo by tu pasowała. Przykład utraty renomy Deloitte, zwłaszcza jego skutki poprzez kiepski audyt GetBanku mówi sam za siebie. Po za tym poważni inwestorzy nie są naiwniakami gotowymi wyrzucać pieniądze w błoto dla wsparcia "pisowej gigantomanii". Węgry chcą stworzyć podobny hub budapesztański w oparciu o Chiny, a LOT gotów jest tam przerzucić część swojego cargo. Mało jeszcze?
Nie bardzo widać podstawy naciągania. Póki co argumenty przeciw są typowo propagandowe i naciągane, takie chciejstwo. Trzeba by obalić wyliczenia EY, a o "naiwnych" inwestorach wykładających 8 mld zł nie wspominając.
Propagandziści PO wieszczą zamkniecie projektu używając do tego podkręcania antypisizmu i łez wywłaszczanych. Zły PiS - wszystko totalnie źle, antypisizm konieczny dla utrzymania swoich wyznawców. Kłopot powiększa dodatkowo fakt, że projekt CPK nie jest wymysłem pisowskim, bowiem liczy on sobie ok ... 50 lat! W latach 1971 - 1974 prof. Henryk Panusz i dr Bogusław Jankowski opracowali dokument koncepcyjny systemu, łączącego transport lotniczy, kolejowy oraz drogowy. Wybór padł na Baranów leżący ok 2/3 drogi od Łodzi i 1/3 od Warszawy. Okęcie już wówczas uznawano za nierozwojowe, a 1975 część administracji przeniosła się z Okęcia do baraków - brak miejsca.
Dodać trzeba, że część połączeń kolejowych będzie wchodziła w skład TEN-T.
Jedyne z czym można się zgodzić, to konieczność naturalnych korekt części programu. Takie coś następuje zawsze.

