O ja pierniczę:
https://www.rp.pl/transport/art39525161-...-ustalenia
Tak w skrócie Newag w swoich pociągach Impuls w kodzie komputera wprowadził współrzędne niezależnych zakładów serwisowych i dodał warunek, że jeżeli pociąg postoi tam dłużej niż 10 dni to niemożliwe ma być jego odpalenie bez wprowadzenia specjalnej sekwencji odblokowującej znanej tylko Newagowi. Przetarg na serwis wygrał niezależny zakład, serwis przeprowadzono zgodnie z książką serwisową i żaden z 6 pociągów po tym serwisie nie chciał później odpalić. Było tam jeszcze kilka kwiatków wymuszających określone awarie po określonym czasie.
O sprawie rząd oraz służby wiedziały ponoć on maja i w zasadzie nic się nie dzieje. Dykta i karton!
Tu mniej poważne źródło, ale fajnie opisuje na czym polegała ta afera:
https://joemonster.org/art/69958/Przekre...o_cieniasy
https://www.rp.pl/transport/art39525161-...-ustalenia
Tak w skrócie Newag w swoich pociągach Impuls w kodzie komputera wprowadził współrzędne niezależnych zakładów serwisowych i dodał warunek, że jeżeli pociąg postoi tam dłużej niż 10 dni to niemożliwe ma być jego odpalenie bez wprowadzenia specjalnej sekwencji odblokowującej znanej tylko Newagowi. Przetarg na serwis wygrał niezależny zakład, serwis przeprowadzono zgodnie z książką serwisową i żaden z 6 pociągów po tym serwisie nie chciał później odpalić. Było tam jeszcze kilka kwiatków wymuszających określone awarie po określonym czasie.
O sprawie rząd oraz służby wiedziały ponoć on maja i w zasadzie nic się nie dzieje. Dykta i karton!
Tu mniej poważne źródło, ale fajnie opisuje na czym polegała ta afera:
https://joemonster.org/art/69958/Przekre...o_cieniasy
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"

