Iselin
Cytat:Jeśli chodzi Ci o nakaz, to tak podejrzewam - producent nie wyda na to kasy, raczej zrezygnuje z reklamy w telewizji i poszuka alternatywnych metod promowania się lub zaczną się jakieś sztuczki. Czarno to widzę.Oczywiście, że zacząłby się sztuczki. Może producenci zrezygnowaliby z reklamy audiowizualnej, albo zmienili ją tak, by dało się obejść nałożone ograniczenia (np. spoty w których w ogóle nie występują ludzie). Ale nieuczciwa przewaga jaką producenci śmieciowego żarcia mają teraz nad konsumentami zostałaby ograniczona – na podobnej zasadzie jak ogranicza ją obowiązek zamieszczania na opakowaniu produktu spożywczego informacji o jego składzie, czy wartości kalorycznej, tyle, że w moim odczuciu skuteczniej, bo suche dane o wartościach spożywczych są trudniejsze w odbiorze niż przekaz bijący z ulokowania produktu na tle modeli/wzorów osobowych, a także emocji, zachowań czy interakcji społecznych, które powszechnie uważane są za pozytywne, atrakcyjne i pożądane. A o to przecież chodzi.
O Lord, bless this thy hand grenade, that with it thou mayest blow thy enemies to tiny bits in thy mercy.

