pilaster napisał(a): Zakotem
Cytat:
w takim razie w szkole podstawowej wypada uczyć luźnej koncepcji ewolucji
Jakiej luźnej koncepcji ewolucji w szkole podstawowej chciałby nauczać Zakotem?
A luźnej koncepcji mechaniki kwantowej nie chciałby?
woda+dwutlenek węgla-(energia słoneczna)->glukoza
Takiej luźnej koncepcji fotosyntezy byłem uczony w podstawówce. Po zajęciach z biochemii na studiach zdaję sobie sprawę, jak bardzo jest to uproszczone względem tego: https://pl.wikipedia.org/wiki/Fotosynteza A przecież nawet uproszczone rozumienie fizyki kwantowej jest konieczne także dla rozumienia fotosyntezy! Mało tego: jak mawiał mój fizyk w liceum, chemia to w gruncie rzeczy uproszczona fizyka kwantowa. I na chemii w liceum byłem uczony o powłokach elektronowych, orbitalach, spinach... Na fizyce oczywiście też o kwantach było.
Wszystko to są ważne etapy, potrzebne jako podstawa do pogłębiania rozumienia tych zagadnień na późniejszych etapach edukacji.
I tak, podstaw ewolucjonizmu też byłem uczony w szkole- zdaje się, że już od poziomu gimnazjum. I cenię to sobie. Jestem też przekonany, że nauka tych zagadnień na odpowiednim dla uczniów gimnazjum czy liceum poziomie procentuje zainteresowaniem studiami biologicznymi i lepszym do nich przygotowaniem.
Miast rezygnować z poruszania tych zagadnień w szkołach, lepiej uświadamiać uczniów, że uczą się tylko pewnych podstaw, bardzo uproszczonych, adekwatnych do etapu swojej edukacji, na jakim się znajdują. Niech mają pewne pojęcie, jednocześnie zdając sobie sprawę z jego znacznych ograniczeń.
pilaster napisał(a): Nie i dlatego w jego czasach jeszcze żadnej teorii ewolucji nie było. Była tylko luźna koncepcja starszego pana. Lub, co najwyżej, hipoteza.
Autorami teorii ewolucji są Haldane, Wright, Fischer i Kimura. A nie Darwin.
I gdzie byśmy byli bez takich "luźnych koncepcji"? No więc przedstawiam Ci kolejną luźną koncepcję: tak jak luźne koncepcje są ważnym etapem w rozwoju nauki i ludzkiego rozumienia świata, podobnie luźne koncepcje są ważnym etapem rozwoju wiedzy i rozumienia świata przez jednostkę.
All cognizing aims at "delivering a grip on the patterns that matter for the interactions that matter"
(Wszelkie poznanie ma na celu "uchwycenie wzorców mających znaczenie dla interakcji mających znaczenie")
Andy Clark
Moje miejsce na FB:
https://www.facebook.com/Postmoralno%C5%...1700366315
(Wszelkie poznanie ma na celu "uchwycenie wzorców mających znaczenie dla interakcji mających znaczenie")
Andy Clark
Moje miejsce na FB:
https://www.facebook.com/Postmoralno%C5%...1700366315