Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Produkcja metalowych statków i motocykli a brak prądu historycznie.
#2
gąska9999 napisał(a): Zainteresowało mnie czy w ogóle produkowano jakieś metalowe statki pływające po oceanach oraz niemieckie motocykle z przyczepami i lokomotywy na węgiel i parę bez zastosowania prądu produkowanego z elektrowni?

I to mnóstwo. Pierwsze to chyba fregaty pancerne "Warrior" z 1861 roku i nieco późniejszy "Black Prince".

gąska9999 napisał(a): Wiadomo metalowy statek ma metalowe walcowane blachy w obudowie i metalowy silnik wykonany za pomocą obróbki skrawaniem na prąd.

Wcale nie było tak w XIX wieku. Energię pozyskiwano z silników parowych i transportowano przy pomocy łańcuchów, kół zębatych, pasów transmisyjnych i in. Już pod koniec XVIII energię parową potrafiono użyć w przemyśle włókienniczym.

gąska9999 napisał(a): Tym bardziej niemiecki motocykl z przyczepą z czasów Hitlera i z 2WS wydaje się że był wytwarzany za pomocą różnych obróbek metalu wytłaczanie, walcowanie, obróbka skrawaniem wykonywanych przez urządzenia i narzędzia zasilane na prąd.

Ale wtedy już narzędzia na prąd były w Niemczech powszechne.

gąska9999 napisał(a): Mam problem nawet z prostą piłką metalową do metalu lub do drewna, uzębienie piły lub metalowy brzeszczot jak to wykonać bez prądu w średniecznej lub oświeceniowej kuźni.

Piłę znano już w starożytnym Egipcie i stosowano m.in. w kamieniarstwie w okresie Starego Państwa.
https://www.google.pl/url?sa=t&source=we...tub302pKJs

Małe mechanizmy precyzyjne umiano w dużych ilościach wytwarzać na początku XVI wieku gdy zaczęto robić zamki kołowe do arkebuzów i zegarki kieszonkowe.
https://kwestiaczasu.pl/historia/jajko-n...y-zegarek/

gąska9999 napisał(a): A pierwsze pociągi i lokomotywy w  USA i budowa szyn kolejowych, parowozy co prawda na parę a nie elektryczne na prąd ale ciężkie żelazne lub stalowe lokomotywy przecież chyba trzeba było wykonywać przy pomocy maszyn i narzędzi na prąd do formowania kadłuba i mechanizmu na parę lokomotywy z jakichś kęsów stali węglowych wytopionych w hucie które potem trzeba było odkuwać, walcować, wytaczać, skrawać przy pomocy urządzeń przecież na prąd chyba.

Przecież wielkie piece powstały na długo przed wynalezieniem elektryczności. Piec Bessemera powstał gdy elektryczność znano, ale nie używano narzędzi elektrycznych do produkcji. Jakoś Nicholas-Joseph Cugnot tworząc ciągnik parowy "Fardier à vapeur” w 1769 roku narzędzi elektrycznych nie potrzebował. Podobnie Richard Trevithick budując swoją lokomotywę "Pennydarren" w 1804 roku.

gąska9999 napisał(a): Gdzie i kiedy powstały pierwsze elektrownie wytwarzające prąd i jaka była pierwsza produkcja przemysłowa przy pomocy obróbek materiałów takich jak metale i drewno na prąd?

Pierwsza elektrownia powstała w Nowym Jorku w 1882 roku, a pierwszym narzędziem używanym w produkcji była niemiecka wiertarka elektryczna z 1895 roku. Użyto jej w firmie Fein, która wówczas działała w branży telekomunikacyjnej. Telegrafy, telefony, kable telekomunikacyjne itp.
https://fein.com/pl_pl/fein/firma/historia/
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Produkcja metalowych statków i motocykli a brak prądu historycznie. - przez dammy - 11.01.2022, 23:58

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości