To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Na śliskim lodzie
#41
żeniec napisał(a): "Mój model jest do dupy, ale inne też, zatem mój jest dobry" Duży uśmiech

Model dętkowy przynajmniej próbuje jakoś wyjaśnić te ewidentne sprzeczności w danych, nie tylko tych dotyczących aparatów szparkowych, ale także pomiarów bezpośrednich.

[Obrazek: image360.gif]

I inaczej niż zwykle, pilaster nie upiera się przy nim. to tylko hipoteza.

Klimatyści natomiast nie tylko nie próbują tej sprzeczności jakoś wyjaśnić, ale przeciwnie, zamiatają ją pod dywan.

Kolejny raz widać podwójne standardy żeńca.  Cwaniak
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz
#42
pilaster napisał(a): to jest argument (medialna kariera owej Grety) autorstwa klimatystów właśnie
Media (z wszystkich stron politycznych) lubią pokazywać protestujących, a młoda protestująca to nośny temat, nie wiem co do tego mają ci mityczni klimatyści. Kto jest potężniejszy pilastrze, klimatyści czy masoni , a może żydzi ? Oczko


pilaster napisał(a): No litości... Wywracanie oczami

Ona głównie jeździ pociągami w Szwecji, to po pierwsze.

Poza tym nie wiedzieć czemu pilaster wypisuje ile kg węgla spalają największe elektrownie w Polsce, co to ma do rzeczy.

Podpowiem, że Jest takie coś jak CO2 from electricity generation (g/kWh). Polecam sprawdzić tę statystykę dla Szwecji, to pilaster będzie w szoku.
Odpowiedz
#43
Hans Żydenstein napisał(a): Ona głównie jeździ pociągami w Szwecji, to po pierwsze.

Poza tym nie wiedzieć czemu pilaster wypisuje ile kg węgla spalają największe elektrownie w Polsce, co to ma do rzeczy.

 Ma do rzeczy że Katowice, gdzie panienka przyjechała pociągiem, leżą w Polsce, a nie w Szwecji. A w Polsce prąd napędzający pociągi i samochody elektryczne pochodzi ze spalania węgla. Brunatnego.

Hans Żydenstein napisał(a): Jest takie coś jak CO2 from electricity generation (g/kWh). Polecam sprawdzić tę statystykę dla Szwecji, to pilaster będzie w szoku.

Pilaster sprawdził i jest w szoku.

W latach 1990-2015 ten wskaźnik dla Szwecji nie zmienił się wcale, a w Polsce spadł o prawie 25%  Cwaniak

Szok  Płacz
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz
#44
pilaster napisał(a): Ma do rzeczy że Katowice, gdzie panienka przyjechała pociągiem, leżą w Polsce, a nie w Szwecji. A w Polsce prąd napędzający pociągi i samochody elektryczne pochodzi ze spalania węgla. Brunatnego.

I co z tego ? Całościowo przez życie jako Szwedka wyemituje o wiele mniej CO2 niż Polak.

Stosując logikę pilastra, to w Polsce w ogóle nie powinna się pokazywać, bo odwiedzając ten kraj i korzystając z energii elektrycznej w tym kraju wyemituje kilkadziesiąt razy więcej CO2 niż gdyby została w Szwecji. Na dobrą sprawę, to odwiedzając Polskę, powinna spać w lesie i podróżować pieszo, żeby pilaster był zadowolony.

pilaster napisał(a): W latach 1990-2015 ten wskaźnik dla Szwecji nie zmienił się wcale, a w Polsce spadł o prawie 25%

A jaki jest stosunek tego wskaźnika w Szwecji do Polski? Uśmiech
Odpowiedz
#45
Hans Żydenstein napisał(a):
pilaster napisał(a): Ma do rzeczy że Katowice, gdzie panienka przyjechała pociągiem, leżą w Polsce, a nie w Szwecji. A w Polsce prąd napędzający pociągi i samochody elektryczne pochodzi ze spalania węgla. Brunatnego.

I co z tego ? Całościowo przez życie jako Szwedka wyemituje o wiele mniej CO2 niż  Polak.

To czemu się tak malowniczo i medialnie martwi i przejmuje?


Cytat:Stosując logikę pilastra, to w Polsce w ogóle nie powinna się pokazywać, bo odwiedzając ten kraj i  korzystając z energii elektrycznej w tym kraju wyemituje kilkadziesiąt razy więcej CO2 niż gdyby została w Szwecji. Na dobrą sprawę, to odwiedzając Polskę, powinna spać w lesie i podróżować pieszo, żeby pilaster był zadowolony.


Och, bardzo dobry efekt medialny mogliby jej sponsorzy uzyskać, gdyby właśnie przyleciała samolotem i wytłumaczyła, że własnie w ten sposób ogranicza emisje, bo polskie pociągi emitują więcej CO2 niż samoloty.

Plus za szczerość, plus za głębszą analizę i przemyślenia, plus za zwrócenie uwagi na polski problem.

Aż trzy istotne propagandowo plusy.

Ale klimatyści mają za niski poziom intelektualny, żeby to w ten sposób rozegrać.  Cwaniak
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz
#46
pilaster napisał(a): np Airbus 380

"Na przykład" wybrałeś największy co do ilości pasażerów produkowany seryjnie samolot, który AFAIK obsługuje wyłącznie loty międzykontynentalne, gdzie kolej (poza transsyberyjską) i tak nie stanowi konkurencji. Może jednak coś co kursuje na trasie Sztokholm - Okęcie się znajdzie?

np: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bombardier_CRJ-900

Masa paliwa - 8 823 kg
Zasięg - 2 500 km
Pasażerów - 90

8823/2,5/90 = ...39kg na pasażera na 100 km. Jeżeli się nigdzie nie rypnąłem.
______________________________

Cytat:W latach 1990-2015 ten wskaźnik dla Szwecji nie zmienił się wcale, a w Polsce spadł o prawie 25%

Jeżeli raz na tydzień zrezygnuję z mięsa i z jazdy samochodem, to zredukuję moją mięsożerność i spalanie paliwa o 14,3%. Wegetarianin-cyklista, choćby na rzęsach stanął, tego nie pobije. Szach mat klimatyści.
Wszystko ma swój czas
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem
Spoiler!
Koh 3:1-8 (edycje własne)
Odpowiedz
#47
pilaster napisał(a): To czemu się tak malowniczo i medialnie martwi i przejmuje?
Klimatyści jej pewnie kazali

pilaster napisał(a): Och, bardzo dobry efekt medialny mogliby jej sponsorzy uzyskać, gdyby właśnie przyleciała samolotem i wytłumaczyła, że własnie w ten sposób ogranicza emisje, bo polskie pociągi emitują więcej CO2 niż samoloty.

Myślę, że ma lepsze pomysły od pilastra nawet :

https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/art...jacht.html

bert04 napisał(a): Jeżeli raz na tydzień zrezygnuję z mięsa i z jazdy samochodem, to zredukuję moją mięsożerność i spalanie paliwa o 14,3%. Wegetarianin-cyklista, choćby na rzęsach stanął, tego nie pobije. Szach mat klimatyści.

No pilaster się tylko ośmiesza takimi argumentami, ale jak lubi, to proszę bardzo

bert04 napisał(a):
pilaster napisał(a): np Airbus 380

"Na przykład" wybrałeś największy co do ilości pasażerów produkowany seryjnie samolot, który AFAIK obsługuje wyłącznie loty międzykontynentalne, gdzie kolej (poza transsyberyjską) i tak nie stanowi konkurencji. Może jednak coś co kursuje na trasie Sztokholm - Okęcie się znajdzie?

Wybiera to co mu pasuje pod tezę, przecież to oczywiste. Największy samolot, największa elektrownia w Polsce itd..
Odpowiedz
#48
bert04 napisał(a): Masa paliwa - 8 823 kg
Zasięg - 2 500 km
Pasażerów - 90

8823/2,5/90 = ...39kg na pasażera na 100 km. Jeżeli się nigdzie nie rypnąłem.

Chyba się jednak rypnąłeś - trzeba było podzielić przez 25 (tyle jest setek w 2500).
Wtedy wychodzi ok. 3,9 kg/100 km na pasażera.
I takie jest mniej więcej średnie spalanie na pasażera - porownywalne a nawet niższe niż dla samochodu.
A nas Łódź urzekła szara - łódzki kurz i dym.
Odpowiedz
#49
bert04 napisał(a): np: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bombardier_CRJ-900

Masa paliwa - 8 823 kg
Zasięg - 2 500 km
Pasażerów - 90

8823/2,5/90 = ...39kg na pasażera na 100 km. Jeżeli się nigdzie nie rypnąłem.
______________________________

No, niestety... O rząd wielkości. Abstrahując od tego, że wziął bert minimalny dostępny zasięg.

3,9 kg/100km na pasażera. Tyle ile samochód z jednym pasażerem. Bo już z dwoma to nie...

I nadal mniej niż pociąg.

Naprawdę najbardziej efektywne są autobusy z dieslem. Poniżej 1 kg/100 km. Greta mogła przyjechać autobusem. Ale wybrali dla niej pociąg.  Cwaniak


Cytat:Jeżeli raz na tydzień zrezygnuję z mięsa i z jazdy samochodem, to zredukuję moją mięsożerność i spalanie paliwa o 14,3%. Wegetarianin-cyklista, choćby na rzęsach stanął, tego nie pobije.

Dlatego większa jest radość z nawróconego, niż z 99 sprawiedliwych  Cwaniak

Hans


Cytat:Klimatyści jej pewnie kazali

A kto? Denialiści?


Cytat:Nastolatka przepłynie Ocean Atlantycki w sierpniu, na pokładzie 18-metrowego jachtu oceanicznego Malizia II, należącego do monakijskiej rodziny królewskiej.

No przyznać jej trzeba. Jeżeli chodzi o swoją osobę, to głupia nie jest.  Oczko
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz
#50
pilaster napisał(a): A kto? Denialiści?
A może UFO? A może nikt jej nie kazał, jest taka opcja ?

pilaster napisał(a):
Cytat:Nastolatka przepłynie Ocean Atlantycki w sierpniu, na pokładzie 18-metrowego jachtu oceanicznego Malizia II, należącego do monakijskiej rodziny królewskiej.

No przyznać jej trzeba. Jeżeli chodzi o swoją osobę, to głupia nie jest. Oczko

Ale o co chodzi z tym podkreśleniem monakijskiej rodziny królewskiej? To jest podkreślanie mitycznych klimatystów, dobrze rozumiem ? Duży uśmiech
Odpowiedz
#51
pilaster napisał(a): I jeszcze żeby nie było.

np Airbus 380

Masa paliwa - 259 200 kg
Zasięg - 15 200 km
Pasażerów - 853

259200/15,2/853 = ...2 kg na pasażera na 100 km (czyli jakieś 2,3 litra - mniej niż w samochodzie)

Co to za brednie?????
Ze Szwecji leciała do Katowic 15 200 kilometrów !!!!!?????
A ze jechała pociągiem, wiec porównujesz swoje obliczenia do... samochodu!!!!!!?????

Ty się sam orzesz w każdej wypowiedzi.
Właściwie wystarczy cie podpuścić byś powiedział coś od serca i już jest żenująco Duży uśmiech
Odpowiedz
#52
Hans Żydenstein napisał(a):
pilaster napisał(a): A kto? Denialiści?
A może UFO? A może nikt jej nie kazał, jest taka opcja ?
Mało prawdopodobna.
[quote pid='720964' dateline='1564490454']
pilaster napisał(a):
Cytat:Nastolatka przepłynie Ocean Atlantycki w sierpniu, na pokładzie 18-metrowego jachtu oceanicznego Malizia II, należącego do monakijskiej rodziny królewskiej.

No przyznać jej trzeba. Jeżeli chodzi o swoją osobę, to głupia nie jest.  Oczko

Ale o co chodzi z tym podkreśleniem monakijskiej rodziny królewskiej? 
[/quote]

Zapewne tak z 95% pasażerów samolotów lecących przez Atlantyk, gdyby miało wybór, wolałoby przemierzyć ten ocean na pokładzie jachtu należącego do monakijskiego rodu panującego.  Cwaniak
Pilaster na pewno by wolał.  Uśmiech
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz
#53
pilaster napisał(a): Mało prawdopodobna.
Bo pilastrowi nie pasuje pod historyjkę o potężnych kilimatystach, którzy sterują światem.

pilaster napisał(a): Zapewne tak z 95% pasażerów samolotów lecących przez Atlantyk, gdyby miało wybór, wolałoby przemierzyć ten ocean na pokładzie jachtu należącego do monakijskiego rodu panującego. Cwaniak
Pilaster na pewno by wolał. Uśmiech
Czyli jednak narodowo-socjalistyczny duch przemówił przez pilastra. W końcu pilaster jest Polakiem.

pilaster napisał(a): Dlatego większa jest radość z nawróconego, niż z 99 sprawiedliwych
Ponad 700 gramów CO2 na 1 KWh w Polsce kontra 12 g /1KWh w Szwecji. Tyle w temacie
Odpowiedz
#54
pilaster napisał(a): Model dętkowy przynajmniej próbuje jakoś wyjaśnić te ewidentne sprzeczności w danych, nie tylko tych dotyczących aparatów szparkowych, ale także pomiarów bezpośrednich.

[Obrazek: image360.gif]
Których oczywiście nie ma co wyjaśniać, bo na pierwszy rzut oka widać na zalinkowanym przez ciebie wykresie, że pomiary XIX wieczne były robione takimi metodami, że równocześnie dawały wyniki różne o blisko 100%  Duży uśmiech
Odpowiedz
#55
Sofeicz napisał(a):
bert04 napisał(a): Masa paliwa - 8 823 kg
Zasięg - 2 500 km
Pasażerów - 90

8823/2,5/90 = ...39kg na pasażera na 100 km. Jeżeli się nigdzie nie rypnąłem.

Chyba się jednak rypnąłeś - trzeba było podzielić przez 25 (tyle jest setek w 2500).
Wtedy wychodzi ok. 3,9 kg/100 km na pasażera.
I takie jest mniej więcej średnie spalanie na pasażera - porownywalne a nawet niższe niż dla samochodu.

Nie miałem pewności, a u pilastra stało "/15.2/", to mnie zmyliło i wysłałem już bez kontroli, a powinienem był... Ale dobra, będzie 3,9 kg.

________________________________

pilaster napisał(a): No, niestety... O rząd wielkości. Abstrahując od tego, że wziął bert minimalny dostępny zasięg.

Sprawdzałem na paru stronach, ten zasięg jest podawany wszędzie więc zakładam, że jest to zasięg "praktyczny". Natomiast ten największy możliwy zasięg AFAIK jest możliwy, ale... bez pasażerów. I ładunku. Więc należało wykluczyć.

Cytat:3,9 kg/100km na pasażera. Tyle ile samochód z jednym pasażerem.


3,9 kg to ok 5,06 l, więc jest średnio. Tyle że samoloty nie zawsze są napełnione po brzegi. W moim rachunku dałem największą liczbę miejsc, 90, ale stoi na tej stronie, że "zwykle 86". Podstawiając to do rachunku otrzymujemy już 4,1 kg, czyli 5,33 l.

I nie zapominajmy, że powyżej 120 km/h tylko jeden samochód w poniższym rankingu się załapuje.

https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary...-spalania/

Cytat:Bo już z dwoma to nie...

Gwoli sprawiedliwości, z dwoma spalanie się nieco zwiększa, choć owszem, nie dwukrotnie, dużo mniej. Tyle że Greta T. i tak nie ma 18 lat, więc i tak ktoś musiałby z nią jechać. Czy konieczność szofera oznacza mniejsze spalanie? Nie sądzę.

Cytat:Jeżeli raz na tydzień zrezygnuję z mięsa i z jazdy samochodem, to zredukuję moją mięsożerność i spalanie paliwa o 14,3%. Wegetarianin-cyklista, choćby na rzęsach stanął, tego nie pobije.

Cytat:Dlatego większa jest radość z nawróconego, niż z 99 sprawiedliwych  Cwaniak

A wypłata jest taka sama dla tych, co pracowali przez cały dzień w winnicy jak i dla tych, co się załapali na ostatnią godzinkę.

Ale Twoje porównanie nie będzie przez to lepsze. Polska startuje z innego poziomu, tak jeżeli chodzi o gospodarkę, jak i o ochronę środowiska, więc pozytywne wzrosty w obu przypadkach to
a) nadrabianie strat oraz
b) efekt dotacji unijnych na nadrabianie owych strat.

A Szwecja jest jednym z głównych państw wpłacających do wspólnego budżetu. W liczbach absolutnych na piątym miejscu, w przeliczeniu na mieszkańca to nawet na pierwszym.

http://www.bpb.de/nachschlagen/zahlen-un...empfaenger
Wszystko ma swój czas
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem
Spoiler!
Koh 3:1-8 (edycje własne)
Odpowiedz
#56
Zacząłem sobie czytać o tym airbusie a380 i to podobno najbardziej przyjazny środowisku samolot szerokokadłubowy na świecie. Ładnie sobie pilaster wybiera wisienki.

https://www.iflya380.com/en/questions-an...endly.html

Ale to to i tak nie ma znaczenia :
https://www.iflya380.com/a380-specifications.html

Tutaj jest podane, że produkuje 75 gramów CO2 na pasażerokilometr. Czyli to jest 7,5 kg na 100 kilometrów. Pociągiem Greta wyemitowała mniej CO2, bo na 100 km jest to pomiędzy 2,7 kg - 4,4 kg. (podwarszawskie WKD - pendolino)
Odpowiedz
#57
Hans Żydenstein napisał(a): Pociągiem  Greta wyemitowała mniej CO2, bo na 100 km jest to pomiędzy 2,7 kg - 4,4 kg.  (podwarszawskie WKD - pendolino)

Tylko że znów korzystasz z danych Pilastra, a przecież Greta nie jechała Pendolino ze Sztokholmu. 
Trzeba by sprawdzić ile "paliw kopalnych palą" szwedzkie pociągi, dla których energii elektrycznej nie produkowała elektrownia Bełchatów, tylko system energetyczny, w którym ponad 50% energii produkowana jest z OZE a 40% przez elektrownie jądrowe...

To tyle w temacie produkcji CO2 przez małą Gretę jadącą połowę drogi do Katowic szwedzkim pociągiem i "matematycznych" wyliczeń Pilastra Duży uśmiech
Odpowiedz
#58
Vanat napisał(a): Tylko że znów korzystasz z danych Pilastra, a przecież Greta nie jechała Pendolino ze Sztokholmu.

Wiem, ale pokazuje w ten sposób, że nawet dla tych wybranych przez pilastra(cherry picking) modeli pociągów i samochodów, wyliczenia są błędne.
Odpowiedz
#59
Hans Żydenstein napisał(a): Wiem, ale pokazuje w ten sposób, że nawet dla tych wybranych przez pilastra(cherry picking) modeli pociągów i samochodów, wyliczenia są błędne.

Nie tyle błędne, co korzystne dla ustalonej tezy. Przy czym pamiętam go z czasów, gdy w poważniejszych tematach stosował dane dla swojej tezy niekorzystne, żeby wykazać swoje racje. Airbus 380 to jednak "lekka" przesada.

I tak przy okazji, proszę o skasowanie plusa, bo tamten byk z błędnym przecinkiem na plusa nie zasługuje.



pilaster napisał(a): Zapewne tak z 95% pasażerów samolotów lecących przez Atlantyk, gdyby miało wybór, wolałoby przemierzyć ten ocean na pokładzie jachtu należącego do monakijskiego rodu panującego.  Cwaniak
Pilaster na pewno by wolał.  Uśmiech

Tak, Greta jest okropną nadmuchaną medialnie wydmuszką, która nawet nie wie, że w Polsce pociągi są napędzane węglem brunatnym, a nie szwedzkimi elektrowniami wodnymi czy wiatrakami. To czyni ją osobą porównywalną w oportunizmie do Ziemkiewicza, a jej argumenty można wyrzucić do Atlantyku przez burtę, tfu, arystokratycznego jachtu.
Wszystko ma swój czas
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem
Spoiler!
Koh 3:1-8 (edycje własne)
Odpowiedz
#60
Hans Żydenstein napisał(a): Tutaj jest podane, że produkuje 75 gramów CO2 na pasażerokilometr. Czyli to jest 7,5 kg na 100 kilometrów. Pociągiem  Greta wyemitowała mniej CO2, bo na 100 km jest to pomiędzy 2,7 kg - 4,4 kg.  (podwarszawskie WKD - pendolino)

Po raz kolejny mamy zatem do czynienia z uskokiem metodologicznym Wywracanie oczami

Z tych danych:

Wynika, że ze spalenia 1 kg węgla brunatnego powstaje 8,04*111,2 = 894 g CO2

Czyli dla WKD mamy

3,6 kWh*1,2kg węgla/kWh*0,894 = 3,9 kg CO2

Dla Pendolino 5,7*1,2*0,894 = 6,1 kg CO2

Dla Airbusa: paliwo odrzutowe


44,3*71,5 = 3,17 kg CO2 na kilogram paliwa

Czyli 2*3,17 = 6,34 kg CO2

Zważywszy że Greta ze Sztokholmu nie leciałaby A380, to nawet więcej, powiedzmy 7 kg CO2


Zatem niniejszym odszczekuje pilaster to co napisał. Lecąc samolotem do Katowic wyemitowałaby jednak więcej CO2.  Wywracanie oczami Ale - niewiele więcej Cwaniak 

Poza tym samolotem wyemitowałaby tylko CO2. A tak wyemitowała jeszcze z 10 kilogramów dymu, pyłu, popiołów i żużla. Wszystko bardzo toksyczne a nawet radioaktywne. Smutny 

A samochodem na cztery osoby?

5kg*44,3*69,3/1000/4 = 3,84 kg CO2

Autobusem:

0,5*43*74,1/1000 = 1,6 kg CO2

Czyli wniosek pilastra pozostaje jednak bez zmian. Dla uzyskania odpowiedniego efektu powinna Greta do Katowic przyjechać uberem, albo wręcz autobusem.

I na konferencji zapytana o to przedstawić te wyliczenia.

No, ale klimatyści nie są, jak napisał pilaster, zbyt lotni. Cwaniak

bert04


Cytat:Greta jest okropną nadmuchaną medialnie wydmuszką, która nawet nie wie, że w Polsce pociągi są napędzane węglem brunatnym, a nie szwedzkimi elektrowniami wodnymi czy wiatrakami.


A bert uważał kiedyś że jest inaczej? Co więcej, pilaster zaczyna się zastanawiać, czy to w ogóle jest realnie istniejąca osoba, czy tylko i wyłącznie produkt wirtualny, niczym słynna niegdyś Wiktoria Cukt.

Swoją drogą, to że musza się uciekać klimatyści do takich żałosnych zagrań, świadczy o tym w jak bardzo rozpaczliwej sytuacji się znajdują. Zgodnie z lematem Webera im problemy są bliższe rozwiązania tym bardziej ekstremiści stają się ekstremalni, bo te rozwiązania nie są po ich myśli.
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości