matsuka napisał(a):bert04 napisał(a): Argument tanich linii lotniczych podawałem już raz w kontekście ortodromy. I raz jeszcze wspomniałem jako hasło. Reakcji ne było. Zapewne NASA fałszuje odczyty przyrządów nawigacji, CIA dolewa kerozyny do baków a masoneria kontroluje wszystkich kartografów...
Mijasz się z prawdą drogi bercie, ale przeanalizowałem starą rozmowę i nie ma dowodów na to, że mijasz się z nią umyślnie. Prawdopodobnie po prostu nie zauważyłeś odpowiedzi.
Zauważyłem. I dlatego proszę jeszcze raz o przeczytanie mojego wpisu. Nie było reakcji na argument tanich linii lotniczych. W kwestii samej ortodromy reakcja była, mniej więcej poprawnie ją skróciłeś. Wspominałem i tym zresztą niedawno:
https://ateista.pl/showthread.php?tid=13...#pid692321
bert04 05.09.2018, 11:07 napisał(a): Odstawmy też na bok, że łuk po elipsoidzie nie odpowiada w 100% łukowi kuli, temat ortodromy był w tym temacie już wrzucany i regularnie jest ignorowany przez płaskoziemców (matsuka swego czasu chciał się nim zająć, od tego czasu nie widziałem dalszych komentarzy).
No więc od tamtego czasu nie widziałem dalszych komentarzy. Twoje trzy punkty uznałem wówczas jako koniec dyskusji (po czym nastąpiła mniej przyjemna wymiana uwag), gdyż zwłaszcza punkt 2, żądanie pokazania ortodromy na modelu płaskoziemskim uznałem za unik. Jaki model płaakoziemski, jeżeli do tamtej pory zgodnie z Twoimi opisami Ziemia była raczej czymś w rodzaju "pizzo-idy", potem ewoluowała w kierunku "wok-oidy" (to moje określenia figur w kształcie pizzy lub woka, jakby ktoś miał wątpliwości) a u Macieja jeszcze nie widziałem, czy to nie będzie "wypukło-ida". W internetach widziałem jeszcze fajniejszy model ziemii "wklęsło-wypukłej", aż dziw, że jeszcze się nie pojawił w temacie.
Pomijając brak jednego ustalonego modelu płaskoziemskiego, odchylenie na południe ortodromy dla samolotów poniżej równika nie da się wyjaśnić żadnym z wymienionych modeli. Na każdym, nawet na "wklęsło wypukłym" odchylenie powinno być jeśli już to ku północy.
A argument tanich linii lotniczych jest dodatkowym argumentem w kwestii nawigacji (nie tylko ortodromy). Chodzi o to, że tak nawigatorzy statków jak i samolotów robią wszystko, żeby oszczędzić paliwo. Więc nie będą dobrowolnie dopłacać do biznesu tylko po to zeby NASA/CIA/masoni dalej uskuteczniali spisek geosferyczny.
Wszystko ma swój czas
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem
Koh 3:1-8 (edycje własne)
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem
Spoiler!