Maciej1 napisał(a): No cóż uparcie nie rozumiesz o co chodzi.Powtarzam: kto powiedział, że chcę "symulować płaskie", skoro zdjęcia ni cholery nie wyglądają jak zrobione na płaskim?
Ty właśnie musisz mieć zniekształcenia (proporcji), a nawet "poprzestawianie obiektów" jeśli z krzywego chcesz zasymulować płaskie.
Zaraz się odniosę do filmiku.
Maciej1 napisał(a): Wklejałem Ci mój schemat z wieżą i domkiem, to uparcie ignorowałeś.Bo pokazuje, jak kompletnie nie rozumiesz tematu. Nic nie musi się "przemieszczać". Wystarczy, że promienie wysłane w odpowiednich kierunkach trafią w odpowiednie punkty. Rysunek sugeruje, że potrzebny jest jakiś obrót, jakby odległości miały znaczenie, a nie mają - gdy odbierasz promień światła, czy to okiem, czy kamerą, masz informację jedynie o kierunku, z którego przybył, ale zero informacji o odległości.
No i znowu sugerujesz, że domek i wieżę byłoby widać w sposób, w jaki nikt ich nigdy nie widział. Nie podejmuję się wyjaśniania sytuacji, które nie zaszły.
Maciej1 napisał(a): Zadałem Ci pytanie o obraz z platformami wiertniczymi- to milczysz.Nie zastosuję do platform swojego symulatora z prostego powodu - są widziane z niska i nad morzem, a więc promienie będą podróżowały przez warunki drastycznie inne, niż symuluję, w związku z czym symulacja się do tej sytuacji nie nadaje. Góry są bardziej wdzięcznym obiektem w tej kwestii.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i ludzka głupota. Co do Wszechświata nie jestem pewien" - Albert Einstein