pilaster napisał(a):E.T. napisał(a): niekompetencja katechetów raczej przewyższa znacznie tę wśród pozostałych nauczycieli.
Oto Słowo Pańskie
Cytat: Nauczyciele, w odróżnieniu od katechetów, są efektywnie kontrolowani pod względem jakości swojej pracy.
Są kontrolowani z punktualnego wpisywania odpowiednich cyferek w odpowiednie rubryczki w odpowiednich formularzach. Z wiedzy i kompetencji kontrolowani nie są. Przecież inaczej filozi by nie próbowali na siłę narzucić w szkole tzw. "etyki"
Po pierwsze: fajnie, że do pierwszego akapitu mojej wypowiedzi nie masz zastrzeżeń. Są dobre powody po temu, by katecheci stanowili w swojej niekompetencji i nieudolności wyjątek wśród nauczycieli.
Co do reszty: Nie wiem jak to teraz jest po reformie Zalewskiej, ale do niedawna był egzamin szóstoklasisty, egzamin gimnazjalny, matura, egzaminy kierunkowe w szkołach zawodowych i technikach... Są programy nauczania, od realizacji których zależy przyszłość uczniów i dobre statystyki szkoły. Dyrekcja, grono pedagogiczne, a wreszcie najbardziej zainteresowani rodzice, którzy mogą zgłaszać swoje uwagi nauczycielom, dyrekcji, bo tu się waży los ich pociech. Cholera, kuratoria oświaty!
Pokaż mi podobne czynniki wywierające porównywalną presję na katechetów w kwestii jakości ich pracy. Katechecie więcej ujdzie, niż nauczycielowi biologii, matematyki, czy języka polskiego, bo znaczenie katechezy dla losu podlegającej jej dziatwy jest prawie żadne- i wszyscy sobie zdają z tego sprawę.
Co do filozofii: przez jeden semestr podstaw filozofii, na której omawialiśmy z dr Aleksandrem Bańką (ten człowiek: https://www.youtube.com/watch?v=4xZfozLGqWs ; obecnie ma przed nazwiskiem dr hab.) filozofię starożytną (i po prawdzie ledwie liznęliśmy średniowiecze) więcej się nauczyłem o chrześcijaństwie, niż przez dwanaście lat katechezy.
Dziękuję, dobranoc.
All cognizing aims at "delivering a grip on the patterns that matter for the interactions that matter"
(Wszelkie poznanie ma na celu "uchwycenie wzorców mających znaczenie dla interakcji mających znaczenie")
Andy Clark
Moje miejsce na FB:
https://www.facebook.com/Postmoralno%C5%...1700366315
(Wszelkie poznanie ma na celu "uchwycenie wzorców mających znaczenie dla interakcji mających znaczenie")
Andy Clark
Moje miejsce na FB:
https://www.facebook.com/Postmoralno%C5%...1700366315