Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polityczne RPG
#1
Mam pomysł na stworzenie gry karcianej. Na razie niech będzie to w formie prześmiewczej, ale jeśli by to się rozkręciło, to można by na poważniej (ale i tak tylko pół serio Oczko ) podejść do tematu.

Zacznijmy od tego, że GIMPa mam od dwóch dni, x lat temu trochę używałem i teraz dopiero przypominam sobie niektóre funkcje, ale tak mi się wydaje, że gdybym poświęcił na to trochę więcej czasu, to wyszłoby o niebo lepiej. Wzór karty zarąbałem z interneta i przerobiłem na swoją modłę.

Na razie mam jedną kartę. Jest to oczywiście Janusz Uśmiech ale w planach mam Merkelową, Putina, Trumpa etc. - ogólnie chciałbym stworzyć całą talię kart, na które składałyby się politycznie ważne oraz politycznie ekscentryczne postacie. To byłyby najbardziej kosztowne karty.

Do tego byłyby karty z "piechotą", takim tam tanim mięsem armatnim (Rycerze Ortalionu, Sebix, Migrant, Antifa, Narodowcy, Chuligani, Prewencja etc.).

W lewym górnym rogu mielibyśmy koszt liczby żetonów zasobów symbolizujących sztabki złota, które gracz musiałby wydać aby zagrać daną kartę.

Czerwony kwadrat to siła.
Niebieski to magia i zarazem punkty many
Zielony to charyzma

Ogólnie wartości wpisuję na razie intuicyjnie - ni w pic ni w cyc. Gdyby pomysł miał się rozwinąć, trzeba by wszystko matematycznie przemyśleć i skorygować tak aby potencjał rywalizujących ze sobą graczy był w miarę równoważny.

Każda postać miałaby zaklęcia/czary/uroki oraz niemagiczne zdolności.

Nie wiem gdzie miałbym je umiejscowić gdyż ich opis nie zmieściłyby się w okienku, w które na tę chwilę zamierzam tylko wklejać jakieś teksty/odzywki typowe dla danej grupy lub osoby (tak jak jest np. w Warhammerze Inwazja). Może na rewersie karty?

Wielkim problemem jest póki co stworzenie pełnej karty dla postaci typu Angela Merkel, gdyż one raczej nie są zbyt wyraziste ani nie mówią niczego charakterystycznego. Z czarów dla niej byłem w stanie wymyślić tylko "Przyzwanie Migranta".

No dobra, oceńta czy takie coś ma przyszłość:
 
[Obrazek: 689b50e3aa18035bmed.jpg]

Klasa: Rzezimieszek

Zaklęcia:

- Oczarowanie kuca: +5 do charyzmy, gdy chodzi o przekonanie osoby w wieku poniżej 15 lat

- Niewidzialna ręka wolnego rynku: 5 dodatkowych sztabek złota na turę z obszaru, na którym położy się kartę z zaklęciem

- Magiczna bariera: Siła Krula stopniowo wzrasta aż o 5%. W momencie osiągnięcia 5% automatycznie uruchamia się przekleństwo "kompromisacja".

- Urok Ozjasza: Możesz odebrać przeciwnikowi kartę z postacią płci żeńskiej i włączyć ją tymczasowo do swoich sił. Nie możesz mieć dwóch kart jednocześnie. Po 3 turach musisz odłożyć  zabraną kartę na stos kart zużytych (powód - zaciążenie). Koszt użycia czaru 3 punkty many. Zaklęcia nie można używać częściej niż co 5 tur.

Zdolności:

- Oranie lewaka: +3 do siły w trakcie walki z lewakiem

- Hazard: +5 do gry w karty. O 15% większe szanse na wygraną.

- Kompromisacja: zdolność-przekleństwo. Uruchamia się samoczynnie w momencie gdy Ozjasz radzi sobie zbyt dobrze

- Poniżenie: rozjuszenie wroga (-2 do jego obrony). Działa na feministki, (tfu!) homosiów, socjalistów, eurofederastów i (nie wiadomo czemu) osoby niepełnosprawne.

---

Dobra, to tyle na razie. Mam jeszcze kilka innych opisów, ale muszę stworzyć do nich karty.

---

Link do kart (w formacie XCF i JPG - spakowane RARem): https://megawrzuta.pl/filesgroup/4df8486...12970.html
Odpowiedz
#2
Też o czymś takim myślałem kiedyś. Bardziej TCG, niż RPG. Niestety nie udało mi się obmyślić pełnego zestawu zasad. Wyobrażałem sobie to jakoś tak:

Tytuł gry: koryto.
Cel gry: gracze zdobywają trzy rodzaje punktów: władza, pieniądze, przyjemności. Celem jest wygranie przynajmniej w dwóch kategoriach (to by uzasadniało dodanie kart typu „wycieczka na Maderę”, które pogarszają pozycję polityczną, ale dodają trzeciego rodzaju punkty).
Rodzaje kart: politycy, media i biznesmeni, grupy społeczne, wydarzenia (karty jednorazowe).
Cykl wydawniczy: co pół roku wydajemy dwie edycje: jedną współczesną i jedną historyczną (poruszamy się po osi czasu w dwóch kierunkach).
Na kartach wyobrażałem sobie raczej karykatury niż zdjęcia (tak, wiem że tak będzie drożej)

To takie luźne koncepcje. Pytanie, jak taką grę zbalansować.
„Przybądź i bądź, bez zarzutu
Tak dla Tutsi, jak dla Hutu”

– Spięty
Odpowiedz
#3
Już jest coś takiego. Podobno fajne.

Kariera polityczna
Odpowiedz
#4
Ale to planszówka, a lumber myśli bardziej o kolekcjonerskiej karciance z tego co rozumiem.
„Przybądź i bądź, bez zarzutu
Tak dla Tutsi, jak dla Hutu”

– Spięty
Odpowiedz
#5
Już są co najmniej dwie:
https://www.rebel.pl/product.php/1,1523/...flikt.html
http://boardtime.pl/2017/01/czas-zaorac-socjalizm.html
Odpowiedz
#6
Christoff napisał(a): http://boardtime.pl/2017/01/czas-zaorac-socjalizm.html
Przecież to jest genialne. Tylko niech mi ktoś wytłumaczy - po co zrobili z tego kolekcjonerkę, a nie LCG? Kupiłbym od razu podstawkę i kilka dodatków, a tak to średnio podoba mi się zabawa w hazard z boosterami.
"O gustach się nie dyskutuje; a ja twierdzę, że całe życie to kłótnia o gusta." (Nietzsche F.)
Odpowiedz
#7
Wymaksuj Korwinowi charyzmę. I zrób go na Gandalfa
Odpowiedz
#8
Lumber, a może zrobiłbyś to na bazie Tarota? Tutaj masz instruktaż: Wojciech Jóźwiak na Tarace

Duży uśmiech
In my spirit lies my faith
Stronger than love and with me it will be
For always
- Mike Wyzgowski & Sagisu Shiro
Odpowiedz
#9
ErgoProxy napisał(a): Lumber, a może zrobiłbyś to na bazie Tarota? Tutaj masz instruktaż: Wojciech Jóźwiak na Tarace

Też by dało radę Uśmiech

Na razie będę konsekwentnie dodawał różne karty; możliwe, że będą na bazie różnych koncepcji oraz antykoncepcji Oczko A jak już się tego uzbiera, to się będzie myślało co z tego całego towaru zrobić.

Na razie mam chaos w głowie.

Christoff napisał(a): Już są co najmniej dwie:
https://www.rebel.pl/product.php/1,1523/...flikt.html
http://boardtime.pl/2017/01/czas-zaorac-socjalizm.html

ZaKotem napisał(a): Już jest coś takiego. Podobno fajne.

Kariera polityczna

Kurde, wyprzedzili mnie. I jeszcze jakie fajne te karty... no ale nic to - moje karty będą stale aktualizowane, a co za tym idzie będą uwzględniały najnowszych polityków; nowe decyzje polityczne starych polityków oraz zjawiska społeczne. I wszystko będzie stworzone z legendarną już subtelnością, rozwagą, gracją. Dodatkowymi plusami będzie humor oraz robienie szakalaki na poprawność polityczną.

zefciu napisał(a): Ale to planszówka, a lumber myśli bardziej o kolekcjonerskiej karciance z tego co rozumiem.

Tak. Można też ewentualnie dokonać syntezy i stworzyć grę z rozbudowanymi kartami, ale w stylu Magii i Miecza.

zefciu napisał(a): Też o czymś takim myślałem kiedyś. Bardziej TCG, niż RPG. Niestety nie udało mi się obmyślić pełnego zestawu zasad. Wyobrażałem sobie to jakoś tak:

Tytuł gry: koryto.
Cel gry: gracze zdobywają trzy rodzaje punktów: władza, pieniądze, przyjemności. Celem jest wygranie przynajmniej w dwóch kategoriach (to by uzasadniało dodanie kart typu „wycieczka na Maderę”, które pogarszają pozycję polityczną, ale dodają trzeciego rodzaju punkty).
Rodzaje kart: politycy, media i biznesmeni, grupy społeczne, wydarzenia (karty jednorazowe).
Cykl wydawniczy: co pół roku wydajemy dwie edycje: jedną współczesną i jedną historyczną (poruszamy się po osi czasu w dwóch kierunkach).
Na kartach wyobrażałem sobie raczej karykatury niż zdjęcia (tak, wiem że tak będzie drożej)

To takie luźne koncepcje. Pytanie, jak taką grę zbalansować.

Fajne. Ogólnie jak ktoś ma jakieś pomysły na karty to piszta tutaj, a ja to jakoś graficznie ujmę w karby. Tylko wkurwia mnie, że jest tak mało czasu.

Muszę znaleźć sponsora, który mi opłaci życie, żebym mógł się zająć na poważnie grotwórstwem Język A co do zbalasowania gry to trzeba by jakiegoś szczwanego matematyka zaangażować.
Odpowiedz
#10
Kwadrat czerwony to atak
Kwadrat brązowy to obrona
Kwadrat niebieski to mana
Kwadrat zielony to morale

Migrant



[Obrazek: 6196c08db8f3e3c4med.jpg]


Zaklęcia:

1) Transformacja

Potrafi przybrać formę starca, kobiety, dziecka, lekarza, prawnika lub inżyniera - nie może zostać zaatakowany

2) "Allah akbar!"

Przyzwanie Allaha. Morale +2 dla wszystkich kart "Migrant". Dodatkowo możliwość wybuchnięcia - poświęcenie karty -  w zamian przeciwnik musi odłożyć 3 swoje karty.

Zdolności:

1) Pijawka

Na początku każdej tury odbierasz przeciwnikowi 1 sztabkę złota, która trafia do twoich zasobów.

2) Duplikacja

Umieszczenie karty na polu "socjal" oznacza automatyczne przywoływanie na pole walki kolejnych kart "Migrant" co dwie tury.


Sebix


[Obrazek: e31623daa64517demed.jpg]



Zdolności:

1) Tchórz

Pojedynczy Sebix nie może atakować przeciwnika

2) W kupie siła

Każdy kolejny Sebix dodaje 1 punkt ataku, obrony i morale wszystkim Sebixom i Rycerzom Ortalionu w drużynie.


Rycerze Ortalionu



[Obrazek: 06889287596600e2med.jpg]


Zdolności:

1) HWDP Policji:

+2 morale w walce przeciwko służbom mundurowym

2) Masa, rzeźba, koks; klata, plecy, barki

[Odpoczynek] Nie użycie karty w danej turze powoduje wzrost ataku o 2 punkty

3) Sprzęt

Położenie na karcie 2 sztabek złota oznacza wyposażenie Rycerzy w tytanowe kastety oraz molibdenowe gazrurki wykute w najgłębszych czeluściach śląskich kopalni (+ 2 do ataku)
Odpowiedz
#11
[Obrazek: 91f18e2a5505b26cmed.jpg]

Zaklęcia:

1) Przyzwanie Migranta (koszt 2 punkty many)

2) Sankcje (koszt 4 punkty many i dwie sztabki złota)

Przeciwnik na początku każdej tury pobiera 2 sztabki złota mniej.

Zdolności

1) Jednoczenie (koszt 5 sztabek złota)

Umożliwia przejęcie wrogiej karty, której koszt przywołania nie wynosił więcej niż 3 sztabki złota

2) Pracoholizm

Co 3 tury otrzymujesz dodatkową sztabkę złota
Odpowiedz
#12
A zamiast Jokera - Mason. Na karcie symbol masoński jakiś. Może być ten z dolara. Albo ten cyrkiel czy coś.

Zaklęcia:

Wykorzystaj i porzuć - Przejmuje sylwetkę każdego podatnego na złoto tj. bankierów, polityków i kogo tam jeszcze wymyślisz.
Infiltracja - wybrany przeciwnik czeka kolejkę i traci losową kartę uznaną za przejętą przez Masonerię.
Spisek - przeciwnik traci ruch na dwie kolejki jeżeli na stole pojawi się Żyd

Zdolności:

1) Influencja - Powiela manę odbierając ją przeciwnikom
2) Scrooge - Nie tracisz złota dopóki jest karta w grze

Karta specjalna Szekle

Umożliwia kradzież wybranej karty z talii przeciwnika.

I jeszcze Iluminati z tą maską Fawkesa na karcie. Ale co miałaby robić to nie wiem. W ogóle się na Iluminatach nie wyznaję Smutny
Sebastian Flak
Odpowiedz
#13
Galahad napisał(a): Powiela mamę odbierając ją przeciwnikom

Co to za bezeceństwa?
"All great men should be haunted by the fear of not living up to their potential.
All loyal men should be haunted by the fear of not having done enough for their country.
All honourable men should be haunted by the fear of not having lived a life worthy of those men who came before us." Sigurd
Odpowiedz
#14
O przepraszam, miało być manę Duży uśmiech Niestety słownik wie lepiej co powielają Masoni. Przypadek? Nie sądzę.
Sebastian Flak
Odpowiedz
#15
[Obrazek: afda1ef69457b0b5med.jpg]

Zdolności:

1) Niedźwiedzia szarża (zdolność pasywna)

Tratowanie. Po pokonaniu karty o 2 punktach obrony, resztę punktów siły można w tej samej turze przeznaczyć na atak na inną kartę.

2) Radziecka siła (koszt 5 sztabek złota)

Przesadnie dbasz o armię kosztem gospodarki oraz wszystkich innych sektorów takich jak np. służba zdrowia. Wszystkie twoje jednostki dostają +4 punkty do ataku, ale tracisz 3 sztabki złota co turę.

3) Przesłuchanie (koszt 4 sztabki złota)

Działa na wrogie jednostki, których koszt przywołania nie wynosi więcej niż 3 sztabki złota. W subtelny sposób "przekonuje" wrogą jednostkę do zmiany stron (np. w zamian za życie rodziny).

4) Propaganda (koszt 5 sztabek złota)

We wrogich strukturach posiadasz na swoich usługach armię troli oraz szereg polityków. Infiltracja i sianie zamętu odbierają 2 punkty obrony wszystkim wrogim jednostkom.

Zaklęcia:

1) Przywołanie Zielonych Ludzików (koszt 3 punkty many)


2) Przywołanie Skrytobójcy (koszt 3 punkty many)

Przywołanie karty Skrytobójcy na stół umożliwia skorzystanie z dodatkowych zdolności:

- zatrucie polonem
- strzał w tył głowy
- porwanie
- podłożenie bomby
Odpowiedz
#16
Jak na przywódcę państwa biedniejszego od Polski Putin jest przesadnie op. Zwłaszcza, żw w starciu z Ameryką jego ekwiwalentem byłby bufon, którego zdolności następują losowo i niezależnie od gracza, a sprowadzają się do pisania tweetów kosztem stosunków międzynarodowych i złota. Widać, lumber, czyją propagandę ciśniesz tu polaczkom Duży uśmiech
I hear the roar of big machine
Two worlds and in between
Hot metal and methedrine
I hear empire down


Odpowiedz
#17
Zawsze można dodać czar: Sankcje Duży uśmiech Który zabiera złoto z każdej karty w talii przez n kolejek.
Sebastian Flak
Odpowiedz
#18
Btw jakim chujem Korwin-Miki może zaciążyć kogoś w tym wieku? Bo chyba nie własnym, powinien poświęcić kuca
I hear the roar of big machine
Two worlds and in between
Hot metal and methedrine
I hear empire down


Odpowiedz
#19
Dragula napisał(a): Jak na przywódcę państwa biedniejszego od Polski Putin jest przesadnie op. Zwłaszcza, żw w starciu z Ameryką jego ekwiwalentem byłby bufon, którego zdolności następują losowo i niezależnie od gracza, a sprowadzają się do pisania tweetów kosztem stosunków międzynarodowych i złota. Widać, lumber, czyją propagandę ciśniesz tu polaczkom Duży uśmiech

Się nie podoba, to się zaangażuj w zbalansowanie punktacji, masonie Język

Ogólnie nie jestem za tym, żeby nie doceniać wrogów. Nie powinno się ich lekceważyć, nawet takiego Putina. Jego kraj to kolos na glinianych nogach, ale pewnie jeszcze niejeden raz napsuje światu krwi.

Lepiej nawet jest przeceniać takiego kogoś i lepiej się przygotować na konfrontację.

Dragula napisał(a): Btw jakim chujem Korwin-Miki może zaciążyć kogoś w tym wieku?

Też nie wiem skąd w nim tyle energii. I na dodatek ciągle ma siłę cały czas zapierdalać po całej Polsce na różne spotkania. Dlatego dałem mu 7 pkt. siły Duży uśmiech Język Też chciałbym dożyć takiego wieku i mieć tyle siły co on Oczko

btw

On nie jest jedyny:

http://plejada.pl/oni-zostali-ojcami-w-p...ski/nsb4cv
Odpowiedz
#20
Dragula napisał(a): Btw jakim chujem Korwin-Miki może zaciążyć kogoś w tym wieku? Bo chyba nie własnym, powinien poświęcić kuca

Kuc nie może tego zrobić z uwagi na III Aksjomat. Krul natomiast jest Krulem i z racji tego wszystko może, wszędzie i zawsze może.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości