To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Deutschland", czyli Historia Niemiec okiem Rammsteina
#1
Przed kilkoma dniami ukazał się teledysk zespołu Rammstein do utworu "Deutschland", który wzbudził kontrowersje, szczególnie w środowiskach żydowskich bądź związanych z ochroną interesu żydowskiego.

Zespołowi zarzuca się trywializację holocaustu, wykorzystanie ludzkiej tragedii w celach rozrywkowych.

Przykładowy artykuł prasowy:
https://www.newsweek.pl/kultura/historia...je/59r339v



Czy uważacie, że taki odbiór jest zasadny? Czy to nie jest aby utwór, który jeśli narusza jakieś świętości, to nie są to wcale świętości żydowskie, a niemieckie?
Odpowiedz
#2
Zdecydowanie wali w niemieckie świętości, nawet muzyka Ramm jest odpowiednio toporna, niemiecka.
Jak słusznie podsumował rodaków Heine "Sztywni, jak kij, którym ich za młodu bito".
A nas Łódź urzekła szara - łódzki kurz i dym.
Odpowiedz
#3
towarzyski.pelikan napisał(a): Czy uważacie, że taki odbiór jest zasadny? Czy to nie jest aby utwór, który jeśli narusza jakieś świętości, to nie są to wcale świętości żydowskie, a niemieckie?
Czegokolwiek by ten utwór nie naruszał to jedno jest pewne: zapewniona darmowa reklama na wszystkich platformach.
Odpowiedz
#4
Rammstein umie w popularność Oczko
- Myślałem, że ty nie znasz lęku.
- Mylisz się. Lęku nie zna tylko głupiec.
- A co robi wojownik, kiedy czuje strach?
- Pokonuje go. To jest w każdej bitwie nasz pierwszy martwy wróg.
Odpowiedz
#5
Czarnoskóra Germania jest piękna.
The Phillrond napisał(a):(...)W moim umyśle nadczłowiekiem jawi się ten, kogo nie gnębi strach przed  nieuniknionym i kto dąży do harmonijnego rozwoju ze świadomością stanu  rzeczy

“What warrior is it?”

“A lost soul who has finished his battles somewhere on this planet. A pitiful soul who could not find his way to the lofty realm where the Great Spirit awaits us all.”


.
Odpowiedz
#6
Dobre. A jakie niemieckie czy żydowskie świętości to ma naruszać? Czarna Germania to przecież może wkurzyć raptem paru radykałów z AfD, którzy urodzili się około wiek za późno.
Mówiąc prościej propedegnacja deglomeratywna załamuje się w punkcie adekwatnej symbiozy tejże wizji.
Odpowiedz
#7
Toż to metafora. Germania jest czarna jak dusza Niemca.
Sebastian Flak
Odpowiedz
#8
Aż jestem zdziwiony, bo teledysk podoba się zarówno w mojej lewicowej banieczce, jak i tu i na prawicy. Kto by pomyślał, że Rammstein będzie łączył Polaków ponad podziałami Duży uśmiech

Chociaż to i tak dalej taki Laibach dla dzieci Oczko
Dopóki rodzimy się i umieramy, póki światło jest w nas, warto się wkurwiać, trzeba się wkurwiać! Wciąż i wciąż od nowa.
Odpowiedz
#9
To jest trochę jak z wizerunkami Mahometa. Możesz namalować Mahometa jako przystojnego, fajnego i atrakcyjnego. Ale nadal z punktu widzenia muzułmanina dopuszczasz się bluźnierstwa. Podobnie z holokaustem, który jest świętością dla Żydów. To jest ich świętość i goje łapy presz od jego reinterpretacji.

A w teledysku, moim zdaniem, mamy pewną reinterpretację. Otóż Żyd na szubienicy grany jest przez tego samego muzyka i śpiewa tę samą pieśń, co nazista, który go wiesza. Na teledysku Niemcy mordują Niemców. To się może spodobać zaś niejednemu. Pytanie, ile osób tak głęboko próbuje interpretować.
Tress byłaby doskonałą filozofką. W istocie, Tress odkryła już, że filozofia nie jest tak wartościowa, jak jej się wcześniej wydawało. Coś, co większości wielkich filozofów zajmuje przynajmniej trzy dekady.

— Brandon Sanderson
Odpowiedz
#10
Cytat:A w teledysku, moim zdaniem, mamy pewną reinterpretację. Otóż Żyd na szubienicy grany jest przez tego samego muzyka i śpiewa tę samą pieśń, co nazista, który go wiesza. Na teledysku Niemcy mordują Niemców. To się może spodobać zaś niejednemu. Pytanie, ile osób tak głęboko próbuje interpretować.

Tyle że wieszany jest nie tylko Żyd, ale też:
Ollie -Różowy - homoseksualista
Lindemann -Gwiazda Dawida z czerwonym trójkątem - polityczny żydowskiego pochodzenia
Doom - Czerwony trójkąt - polityczny
Dopóki rodzimy się i umieramy, póki światło jest w nas, warto się wkurwiać, trzeba się wkurwiać! Wciąż i wciąż od nowa.
Odpowiedz
#11
cobras napisał(a): Tyle że wieszany jest nie tylko Żyd, ale też:
Ollie -Różowy - homoseksualista
Lindemann -Gwiazda Dawida z czerwonym trójkątem - polityczny żydowskiego pochodzenia
Doom - Czerwony trójkąt - polityczny
No tak. Ale nie zmienia to tego, o czym mówiłem – wszyscy czterej są w tej narracji Niemcami. Na zdanie „Niemcy byli ofiarami Holokaustu” mnóstwo osób ma straszną alergię. Ciekawi mnie, czy ta alergia się tym razym komuś odpali i będziesz miał guzik, a nie „porozumienie ponad podziałami”.
Tress byłaby doskonałą filozofką. W istocie, Tress odkryła już, że filozofia nie jest tak wartościowa, jak jej się wcześniej wydawało. Coś, co większości wielkich filozofów zajmuje przynajmniej trzy dekady.

— Brandon Sanderson
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości