To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silniki graficzne (engine), jakość gier na kompa itp
#1
Jak donosi: pewien serwis

Mamy nowy silnik graficzny, z dosć ciekawymi efektami. Ja nie gram w gry wiec nie wiem co ostatnie nowosci sobą reprezentuja, ale troszke graficzka mi sie spodobała. Jak kogos to interesuje filmiki można sobie sciągną, pochodza zdajesie z prezentacji podczas MacWorld:
http://www.shacknews.com/onearticle.x/48294

Nie wiem jakie to ma wymagania, ale wygląda na coś sensownego.
[SIZE="1"]. MRU .
............
[/SIZE]
Odpowiedz
#2
I w końcu ktoś pokazał microsoftowi że bill nie jest bogiem.
Bardzo mi się to podoba.
Get into the car
We'll be the passengers
We'll ride through the city tonight
We'll see the city's ripped backside
We'll see the bright and hollow sky
We'll see the stars that shine so bright
Stars made for us tonight!
Odpowiedz
#3
Hej, mam takie pytanie - co do diabła stało się z grafiką w grach komputerowych?

Od pewnego czasu zauważyłem, że postęp w tej dziedzinie z roku na rok jest coraz mniejszy. Teraz do sprzedaży trafił "Dragon's Age" a kiedy oglądałem screeny to mogę stwierdzić, że jego grafika nie jest lepsza od "Wiedźmina". Tak też jest i z innymi grami. Kiedyś po roku absencji w świecie gier, grafika nowych produkcji zwalała mnie z nóg. Dzisiaj czasem trudno jest mi zauważyć różnicę.

I nie zrozumcie mnie źle - w sumie to dobrze, może oznacza to, że producenci skupili się na fabule i technikaliach, ale dziwi mnie ta sprawa. W jaki to sposób został zatrzymany tak silny trend? :confused:
[SIZE="2"]agoreton.pl[/SIZE]
Odpowiedz
#4
Crysis jest z 2007 roku i nadal ma najlepszą grafikę ze wszystkich gier. Też zauważyłem ten zastój. Mimo tego wymagania sprzętowe rosną.

Odpowiedz
#5
von.grzanka napisał(a):Hej, mam takie pytanie - co do diabła stało się z grafiką w grach komputerowych?

Szybki rozwoj grafiki w grach powstrzymuja konsole do gier. To one sa najbardziej popularna platforma do gry i producenci musza do nich przystosowywac swoje produkty. Technologiczne mozliwosci istnieja i pojawiaja sie rozne dema, a nawet pelne gry pokazujace aktualne mozliwosci (przykladowo Crysis 1 pokazal na co stac DirectX10, teraz czekamy na pokaz mozliwosci DirectX11 w Crysisie2 - podobno). Lecz co nam z tych technologii jezeli najwiecej gier i tak powstaje na konsole (plus ich konwersje na PC), ktore nadal obsluguja wylacznie DirectX9 i w praktyce nie da sie ich upgradowac. Co wiecej narazie nie zapowiada sie nic by wprowadzic kolejna generacje konsol, producenci wola aktualnie wymyslac nowe kontrolery gier - czujniki ruchu, sztuczne penisy z force-feedbackiem itp.
Niech zyje Lenin, Stalin i Jaroslaw Kaczynski!
Odpowiedz
#6
von.grzanka napisał(a):Hej, mam takie pytanie - co do diabła stało się z grafiką w grach komputerowych?

Ma się całkiem dobrze. Pograj sobie w Call of Duty 4. Najlepiej w misję w Prypeci. Ilość szczegółów oraz interakcja cieni mnie powaliły Uśmiech

[Obrazek: Banner-the-skywalker-family-10169607-600-120.jpg]

EH
Odpowiedz
#7
von.grzanka napisał(a):Hej, mam takie pytanie - co do diabła stało się z grafiką w grach komputerowych?

Od pewnego czasu zauważyłem, że postęp w tej dziedzinie z roku na rok jest coraz mniejszy. Teraz do sprzedaży trafił "Dragon's Age" a kiedy oglądałem screeny to mogę stwierdzić, że jego grafika nie jest lepsza od "Wiedźmina". Tak też jest i z innymi grami. Kiedyś po roku absencji w świecie gier, grafika nowych produkcji zwalała mnie z nóg. Dzisiaj czasem trudno jest mi zauważyć różnicę.
Może czas zmienić kompa Oczko A tak serio, jest cała masa powodów.

Poczatkowo skok łatwo było wykonać, ale trudność rośnie w postępie chyba co najmniej kwadratowym.

Poczytaj coś np: Sparse Voxel Octree, obiecujaco brzmi, bo da się to uruchomić na jednym kompie.
http://www.youtube.com/watch?v=HScYuRhgEJw

Póki co reytracing jest kosztowny, z 20 komów by pograć w quake'a
http://www.youtube.com/watch?v=2uwAAepv9TE

A tam wcale nie ma wypasionej grafiki czy scen.

http://www.youtube.com/watch?v=cSK1cW3PBB0

Ja też wklejałem jakiś czas temu w dziale chyba technicznym, o jakimś nowym silniku, zobacz na ile ci się podoba, bo są dema do ściągnięcia.

Poza tym co chcesz jeszcze, całkiem dobrze gierki wyglądają. Na następny skok trzeba będzie poczekać. Jest to kwestia sprzętu czyli technologii, oraz doprowadzonego do ładu API. Poza tym IMHO nie wiem na ile możliwości w ogóle są wykorzystywane.
[SIZE="1"]. MRU .
............
[/SIZE]
Odpowiedz
#8
Dodam jeszcze dla zaintersowanych silnik Unigine, pojawił się benchmark go wykorzystujący
http://unigine.com/press-releases/091022...benchmark/

O engine:
http://unigine.com/press-releases/091001-directx11/

Wykorzystuje sprzętową tesselakcje. W zasadzie stworzony do DX11, ale ma jakieś wsparcie dla linuksa też.

Hardware tessellation with DirectX 11 (Unigine "Heaven" benchmark)
Unigine "Heaven" DX11 benchmark

.

[COLOR="Red"]------------
Wydzieliłem pare rzeczy z gier
mod[/COLOR]
[SIZE="1"]. MRU .
............
[/SIZE]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości