Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 4.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Religia w szkole
pilaster napisał(a):Tak ostatecznie kończą się wszelkie próby budowy "świeckiego państwa

A właśnie. W czasie oświecenia zaczęto postulować coraz szybszy upadek religi. Ateizm/materializm miał wziąć górę na wierzeniami. No i z perspektywy czasu wiemy że tak się nie stało. A liczba wierzących wzrasta. I teraz pytanie, dlaczego się tak nie stało i po oświeceniu liczba wierzących się zwiększała a nie na odwrót?
Kiedy pan Wołodyjoski po raz trzecie otwierał trumnę, sądził że znajdzie tam Dracule. Nie mylił się 
(Dźwięk pocierania o magiczną lampę)
- Pojeb*ło!? Nie jestem Gandalfem jedyną bronią jaką mam jest rózga
Fabuła i Akcja, taka sama jak w jedynce i dwójce mimo okrojnego budżetu 
- teraz tylko żeby nie przyłapał nas Faron(dźwięk pierdnięcia)
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy. Akcja!!! Romans 
- za stówe pokaże ci fiuta
Film twórców "Dżumy i Dżumandżi II"
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy!
Odpowiedz
Bo oświecenie doprowadziło do względnie szybkiego rozpoznania praw natury, co pod łaskawym papieskim patronatem jakby trochę się ślimaczyło (w innych kulturach zresztą ślimaczyło się również). W oświeceniu i zaraz po nim porobili Europejczycy odkrycia: że nawozy, że bakterie i takie tam. Wskutek tego śmiertelność poleciała na pysk, a liczba ludności w ogóle zaczęła gwałtownie przyrastać. Nie dziwota, że liczba wierzących zwiększała się razem z nią. Nie dziwota też, że różne ludy w różnych zakątkach planety zaczęły powątpiewać w swoich bogów; musi bóg oświecenia jest potężniejszy, skoro błogosławi tamtym ludziom silniejszymi batalionami. Wyznawajmy więc boga tych, no, jak się oni – a, ateistów.
In my spirit lies my faith
Stronger than love and with me it will be
For always
- Mike Wyzgowski & Sagisu Shiro
Odpowiedz
To znaczy tego. Nie wiem czy to jest odpowiedź na moje pytanie
Kiedy pan Wołodyjoski po raz trzecie otwierał trumnę, sądził że znajdzie tam Dracule. Nie mylił się 
(Dźwięk pocierania o magiczną lampę)
- Pojeb*ło!? Nie jestem Gandalfem jedyną bronią jaką mam jest rózga
Fabuła i Akcja, taka sama jak w jedynce i dwójce mimo okrojnego budżetu 
- teraz tylko żeby nie przyłapał nas Faron(dźwięk pierdnięcia)
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy. Akcja!!! Romans 
- za stówe pokaże ci fiuta
Film twórców "Dżumy i Dżumandżi II"
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy!
Odpowiedz
Tak. Tylko jest to odpowiedź raczej matematyczna, a nie takiej się spodziewałeś.
In my spirit lies my faith
Stronger than love and with me it will be
For always
- Mike Wyzgowski & Sagisu Shiro
Odpowiedz
Quinque napisał(a):
pilaster napisał(a):Tak ostatecznie kończą się wszelkie próby budowy "świeckiego państwa

A właśnie. W czasie oświecenia zaczęto postulować coraz szybszy upadek religi. Ateizm/materializm miał wziąć górę na wierzeniami. No i z perspektywy czasu wiemy że tak się nie stało. A liczba wierzących wzrasta. I teraz pytanie, dlaczego się tak nie stało i po oświeceniu liczba wierzących się zwiększała a nie na odwrót?

Gdzie liczba wierzących wzrasta?
Na pewno nie w miejscach 'oświeconych', to dla teistów prawdziwe pustynie.

PS. Rozbawił mnie ostatnio odcinek "Doliny Krzemowej" na HBO.
Miało dojść do fuzji dwóch geekowych firm i szef jednej z nich, na zebraniu z nowymi partnerami zachwalał różnorodność swoich współpracowników.
"Mamy geja, wegankę, taoistę, etc, i mamy też chrześcijanina".
W tym momencie zapadła grobowa cisza, jakby ktoś puścił bąka.
Chrześcijanina? Co za obciach.
I cała dalsza akcja toczyła się wokół tego niewybaczalnego faux pas.
Uśmiałem się po pachy.
A nas Łódź urzekła szara - łódzki kurz i dym.
Odpowiedz
znaLezczyni napisał(a): Kontestator
Demokratycznie ustaliłeś, że większość się zgodzi Oczko
(...) Gdyby takie referendum przeprowadzono (...)
Jeśli się mylę, wykaż to, proszę.

Nie wiem, dlaczego akurat w kwestii nauczania religii w szkole trzeba by przeprowadzać referendum. W Polsce nie ma demokracji bezpośredniej. Od lat jakoś ludzie nie zagłosowali za partia, która obiecuje wyprowadzenie religii ze szkół, wręcz odwrotnie. Nawet partie typu SLD (które są poza sejmem) nie postulują usunięcia religii ze szkół.


znaLezczyni napisał(a): Kontestator
Religia w szkole jest dopiero od 28 lat. Żyją więc osoby, które pamiętają czasy sprzed oraz czas wprowadzania jej

Tak, wcześniej były te wspaniałe czasy gdy religii nie było w szkole. To tych czasów tęskni znaLezczyni?

znaLezczyni napisał(a): Kontestator
No tak, zamiast podążać w kierunku większości krajów Europy Zachodniej, gdzie szanuje się prawa mniejszości, podążaj na wschód.

W większości krajów Europy Zachodniej religia jest nauczana w szkole.
https://wiadomosci.onet.pl/religia/to-ob...opy/94d3gv

"W niemieckiej konstytucji zapisano, że katecheza nie może być traktowana gorzej, niż inne przedmioty szkolne. Dlatego też u naszego zachodniego sąsiada religia jest wliczana do średniej ocen. Pieniądze na lekcje i nauczycieli wykłada państwo. Podobnie jak w Polsce z zajęć można zrezygnować. Do 14 roku życia decyzję taką podejmują rodzice, a po ukończeniu 14 lat sam zainteresowany uczeń. Nauczanie jest kontrolowane przez Kościół.

Dalej idą rozwiązania austriackie, gdzie prawo gwarantuje "współpracę państwa (i Kościołów - red.) w rozwoju młodych ludzi zgodnie z ich wartościami religijnymi". W salach szkolnych muszą wisieć krzyże, o ile większość dzieci to chrześcijanie. Zrezygnować z lekcji religii można w ten sam sposób co w Niemczech. Koszty nauki pokrywa państwo. W Austrii Kościołom przyznano także dodatkową kontrolę nad katechetami oraz programem nauczania. Nauczać mogą tylko osoby zaakceptowane przez dany Kościół, który decyduje także o programie nauki religii. Austriackie ministerstwo edukacji jest jedynie informowane o jego treści. Także przygotowywanie książek do nauki religii finansuje państwo. Niemal identyczne rozwiązania obowiązują w Grecji (gdzie katecheta ma dodatkowo status urzędnika państwowego), Hiszpanii i Irlandii."
"Nie można powiedzieć, która masa ludowa ma więcej źródeł piękna. Są wieki całe, że jakiś naród przoduje drugim, są znów wieki, że idzie za drugim. Kto tępi narody, ten jakby zrywał struny z harfy świata. Cóż komu przyjdzie, że będzie miał harfę o jednej tylko strunie? Nie tępić, lecz rozwijać należy narodowości. A rozwijać je może wolność narodów, niepodległość i poszanowanie ich odrębności…"

Ignacy Daszyński
Odpowiedz
Kontestator


Cytat:
Cytat:znaLezczyni napisał(a): Kontestator
Demokratycznie ustaliłeś, że większość się zgodzi [Obrazek: wink.gif]
(...) Gdyby takie referendum przeprowadzono (...)
Jeśli się mylę, wykaż to, proszę.

Nie wiem, dlaczego akurat w kwestii nauczania religii w szkole trzeba by przeprowadzać referendum. W Polsce nie ma demokracji bezpośredniej. Od lat jakoś ludzie nie zagłosowali za partia, która obiecuje wyprowadzenie religii ze szkół, wręcz odwrotnie. Nawet partie typu SLD (które są poza sejmem) nie postulują usunięcia religii ze szkół.

Prosiłabym uprzejmie, żebyś nie manipulował moimi wypowiedziami wycinając z nich to, co ci się żywnie podoba (a raczej nie podoba), zostawiając zaś wyjęte z kontekstu coś, do czego się odnosisz, a co nijak się  ma do treści mojego postu.

Ja napisałam:


Cytat:Gdyby takie referendum przeprowadzono, moim zdaniem trudno z góry przewidzieć wynik. Założenie, że osoby zarejestrowane z katolickich parafiach jako katolicy 1. rzeczywiście są katolikami i identyfikują się z KK 2. są zadowolone z pozycji KK w Polsce 3. chcą lekcji religii w szkołach
jest bezpodstawne.
Jeśli się mylę, wykaż to, proszę.

Ty zaś wyciąłeś sobie środek, połączyłeś pierwsze zdanie z ostatnim i na to sobie (bo przecież nie mnie) odpowiadasz.
Otóż, Kontestatorze, ja nigdzie nie napisałam, że trzeba przeprowadzać referendum. Tak więc twoje zdanie


Cytat:Nie wiem, dlaczego akurat w kwestii nauczania religii w szkole trzeba by przeprowadzać referendum.

Nie jest odpowiedzią na moje słowa.

Nie napisałam, że trzeba - napisałam, że gdyby (gdyby - przypuszczenie) takowe miało miejsce, wynik byłoby trudno przewidzieć. A moja prośba o wykazanie mi mylenia się nie dotyczyła zasadności referendum, jak manipulując moimi słowami usiłujesz mi przypisać, a założenia, że

ja napisałam


Cytat:osoby zarejestrowane z katolickich parafiach jako katolicy 1. rzeczywiście są katolikami i identyfikują się z KK 2. są zadowolone z pozycji KK w Polsce 3. chcą lekcji religii w szkołach

Jeśli chcesz ze mną rozmawiać, bardzo proszę, przestań manipulować i wycinać cytowane moje wypowiedzi, zmieniając ich sens. Jest to nieuczciwe i - nie bójmy się tego słowa - niemądre. Jaki ma sens tracić czas na rozmawianie z kimś, skoro nie traktuje się go poważnie, manipuluje i przekręca. Bądźmy dorośli.

Wracając do meritum: jeśli masz ochotę pisać na temat i odnieść się do moich słów, odpowiedz, proszę, jak uzasadniłbyś założenie 1,2,3.

Kontestator



Cytat:
Cytat:znaLezczyni napisał(a): Kontestator
Religia w szkole jest dopiero od 28 lat. Żyją więc osoby, które pamiętają czasy sprzed oraz czas wprowadzania jej

Tak, wcześniej były te wspaniałe czasy gdy religii nie było w szkole. To tych czasów tęskni znaLezczyni?

Tu manipulacja jest tak prostacka, że zastanawiałam się, czy w ogóle odpisywać ci.
Czasy jak czasy, żadne nie są idealne. Nic natomiast nie pisałam o jakości tamtych czasów, swoim stosunku do nich, tęsknocie lub jej braku.
Zamiast odnieść się do stwierdzenia, że

- KK i rząd RP wprowadzając religię do szkół obiecali, że wynagrodzenie katechetów będzie nadal opłacane przez parafie, nie zaś z budżetu panstwa
- rząd obiecywał, że religia będzie na pierwszej lub ostatniej lekcji
-rząd obiecywał, że oceny z religii nie będzie na świadectwie
a potem wszystkie te obietnice zostały złamane

ty wygodnie ominąłeś niewygodne kwestie i napisałeś coś z czterech liter wzięte, co nijak się ma do tematu czy mojej wypowiedzi. Zamiast konkretu ad persona. Jeśli chcesz się bawić w erystyczne sztuczki - pamiętaj, erystyka to sztuka, godna czy niegodna, powinna być subtelna. Ty w tej dziedzinie zaledwie raczkujesz, co sprawia, że rozmowa z tobą (w tym poście i w poście w temacie PiS, o muzułmanach) jest niestrawna.
Bardzo prosiłabym na przyszłość, jeśli odnosisz się do moich postów, zrób to rzetelnie i uczciwie. Z góry dziękuję.

P.S. W temacie PiS o muzułmanach nie odpowiadam ci, bo nie chce mi się pisać drugi raz tego samego. Wycinanie kawałka wypowiedzi i odnoszenie się do niego nie ma sensu i jest nie fair.

I jeszcze jedno: proszę, przestań pisać do mnie o mnie w trzeciej osobie. Po co takie manierowanie. Naśladujesz pilastra? pilaster jest jeden i wystarczy.
Jeśli zabraknie ci argumentów - nazwij mnie kłamczynią i napisz, że łżę.
Odpowiedz
Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP bp Marek Mendyk skrytykował pomysł, aby obniżyć wiek, w którym uczeń może sam decydować czy chce chodzić na lekcje religii, gdyż ogranicza prawo rodziców do wychowania. (nie spotkałem się z tym pomysłem, ale skoro biskup krytykuje, ktoś go musiał przedstawić). Czyli przykładowo wiek w którym młody człowiek może podjąć decyzję o tym czy być bierzmowanym, nie jest wiekiem odpowiednim do tego aby młody człowiek sam zadecydował o tym czy chodzić na lekcje religii.
"Dosyć — mówił — naszukałem się po lesie i ledwie tego smolnego pniaka zdybałem, ale czem wy, moje dzieci, będzieta kiedyś świecić, skoro lasy się umykają, i coraz trudniej o smolny kawałek drzewa?”.








Odpowiedz
Robią co mogą żeby nie stracić owiec.
The Phillrond napisał(a):(...)W moim umyśle nadczłowiekiem jawi się ten, kogo nie gnębi strach przed nieuniknionym i kto dąży do harmonijnego rozwoju ze świadomością stanu rzeczy
.
Odpowiedz
Żarłak napisał(a): Robią co mogą żeby nie stracić owiec.

Raczej etatów nauczycielskich. Religia w szkole akurat dość skutecznie zniechęca do religijności.
"Dosyć — mówił — naszukałem się po lesie i ledwie tego smolnego pniaka zdybałem, ale czem wy, moje dzieci, będzieta kiedyś świecić, skoro lasy się umykają, i coraz trudniej o smolny kawałek drzewa?”.








Odpowiedz
Czemu?
Kiedy pan Wołodyjoski po raz trzecie otwierał trumnę, sądził że znajdzie tam Dracule. Nie mylił się 
(Dźwięk pocierania o magiczną lampę)
- Pojeb*ło!? Nie jestem Gandalfem jedyną bronią jaką mam jest rózga
Fabuła i Akcja, taka sama jak w jedynce i dwójce mimo okrojnego budżetu 
- teraz tylko żeby nie przyłapał nas Faron(dźwięk pierdnięcia)
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy. Akcja!!! Romans 
- za stówe pokaże ci fiuta
Film twórców "Dżumy i Dżumandżi II"
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy!
Odpowiedz
Coś w tym jest bo wszyscy kutasy rysują w zeszytach na religii. Po prostu się nudzą Uśmiech
Najlepszy jest ten przeskok, kończy się biologia, chemia, fizyka, matematyka, historia czy cokolwiek gdzie uczysz się jakichś konkretów, a tu wchodzisz za 5minut i jakieś pierdoleto rodem z średniowiecza X---D
Odpowiedz
He he hi hi. Ale wiesz o tym że wszystkie renomowane Uniwersytety chwalą się ciągłością z czasami Średniowiecznymi? Btw, Ja przez połowę Średniej szkoły to albo spałem albo urywałem się z lekcji. A na religii akurat słuchałem. Zresztą, w Średniej nie ma takich przedmiotów jak chemia, biologia i inne tego typu pozytywistyczne bzdury. Nigdy też nie studiowałem, ale jakbym zaczął to pewnie robiłbym to samo
Kiedy pan Wołodyjoski po raz trzecie otwierał trumnę, sądził że znajdzie tam Dracule. Nie mylił się 
(Dźwięk pocierania o magiczną lampę)
- Pojeb*ło!? Nie jestem Gandalfem jedyną bronią jaką mam jest rózga
Fabuła i Akcja, taka sama jak w jedynce i dwójce mimo okrojnego budżetu 
- teraz tylko żeby nie przyłapał nas Faron(dźwięk pierdnięcia)
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy. Akcja!!! Romans 
- za stówe pokaże ci fiuta
Film twórców "Dżumy i Dżumandżi II"
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy!
Odpowiedz
Ciagłość historyczna to nie to samo, co nauki rodem ze średniowiecza. Islam też kiedyś oznaczał postęp w stosunku do czasów przedislamskich.
"Z moich obserwacji obozowych wynika, że kobiety znacznie gorzej znoszą głód fizyczny i seksualny niż mężczyźni. Proste prawo życia obozowego głosiło tedy, że łamiąc opierającą się kobietę głodem fizycznym, zaspokaja się jej obie potrzeby naraz." - " Inny Swiat" Gustaw Herling- Grudzinski.
Odpowiedz
Quinque
Cytat:Ja przez połowę Średniej szkoły to albo spałem albo urywałem się z lekcji.

Jakoś mnie to nie dziwi.
Odpowiedz
Rodica napisał(a): Ciagłość historyczna to nie to samo, co nauki rodem ze średniowiecza.


Owszem. W Średniowieczu poziom nauczania był znacznie wyższy niż obecnie. Nad czym ubolewam

Edit:
Rodica napisał(a):Islam też kiedyś oznaczał postęp w stosunku do czasów przedislamskich

Przejedzenie dokonań podbitych cywilizacji jest postępem? Ciekawe


Lampart napisał(a):Jakoś mnie to nie dziwi

Przypomnę tylko że nie odpowiedziałeś na poniższy post
https://ateista.pl/showthread.php?tid=14...#pid703549
Ostatni na stronie

Więc z łaski swojej daruj sobie takie teksty jak nie masz nic mądrego do przekazania
Kiedy pan Wołodyjoski po raz trzecie otwierał trumnę, sądził że znajdzie tam Dracule. Nie mylił się 
(Dźwięk pocierania o magiczną lampę)
- Pojeb*ło!? Nie jestem Gandalfem jedyną bronią jaką mam jest rózga
Fabuła i Akcja, taka sama jak w jedynce i dwójce mimo okrojnego budżetu 
- teraz tylko żeby nie przyłapał nas Faron(dźwięk pierdnięcia)
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy. Akcja!!! Romans 
- za stówe pokaże ci fiuta
Film twórców "Dżumy i Dżumandżi II"
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy!
Odpowiedz
Quinque napisał(a): Owszem. W Średniowieczu poziom nauczania był znacznie wyższy niż obecnie. Nad czym ubolewam

Jakieś szczegóły, tej z dupy wziętej tezy?
A nas Łódź urzekła szara - łódzki kurz i dym.
Odpowiedz
Najpierw zadaj pytanie w sposób grzeczny
Kiedy pan Wołodyjoski po raz trzecie otwierał trumnę, sądził że znajdzie tam Dracule. Nie mylił się 
(Dźwięk pocierania o magiczną lampę)
- Pojeb*ło!? Nie jestem Gandalfem jedyną bronią jaką mam jest rózga
Fabuła i Akcja, taka sama jak w jedynce i dwójce mimo okrojnego budżetu 
- teraz tylko żeby nie przyłapał nas Faron(dźwięk pierdnięcia)
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy. Akcja!!! Romans 
- za stówe pokaże ci fiuta
Film twórców "Dżumy i Dżumandżi II"
Faraon Mumia znowu rozpierd*la cały kosmos trzy!
Odpowiedz
Quinque

Cytat:Przypomnę tylko że nie odpowiedziałeś na poniższy post
https://ateista.pl/showthread.php?tid=14...#pid703549
Ostatni na stronie

Nie odpowiedziałem, bo nie chciałem - nie dam się wciągnąć w dyskusję na poziomie absurdu tłumacząc "co złego czy gorszącego w aprobowaniu niewolnictwa". Za samo to pytanie licz sobie wirtualnego minusa i taka jest moja OSTATECZNA odpowiedź.

Poza tym to nie związku z tym tematem!  Zły

W tym temacie piszesz, że fizyka, chemia, biologia to pozytywistyczne bzdury i, że w średniowieczu był wyższy poziom nauczania, to ciekawe, bo pozytywizm to nurt filozoficzny.
Odpowiedz
DziadBorowy napisał(a): Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP bp Marek Mendyk skrytykował pomysł, aby obniżyć wiek, w którym uczeń może sam decydować czy chce chodzić na lekcje religii, gdyż ogranicza prawo rodziców do wychowania. Czyli przykładowo wiek w którym młody człowiek może podjąć decyzję o tym czy być bierzmowanym, nie jest wiekiem odpowiednim do tego aby młody człowiek sam zadecydował o tym czy chodzić na lekcje religii.
A czego się spodziewałeś? 
Sądziłeś, że ten pasożyt dobrowolnie odessie się od państwowego cycka i przejdzie na własny garnuszek?
DziadBorowy napisał(a): (nie spotkałem się z tym pomysłem, ale skoro biskup krytykuje, ktoś go musiał przedstawić)
Projekt przedstawiła B. Nowacka. Obecnie trwa zbiórka podpisów.
Oczywiście ustawa nie ma szans wejść nawet pod obrady w obecnym sejmie, ale efekt propagandowy na pewno będzie zauważalny.
https://oko.press/skonczmy-z-finansowani...est-ubogi/
Cytat:Autorzy projektu ustawy proponują:
  • likwidację opłacania nauczycieli religii ze środków publicznych;

  •  przyznanie dziecku, które ukończyło szkołę podstawową, prawa do decyzji o zakończeniu uczęszczania na lekcje religii;

  • organizowanie lekcji religii wyłącznie przed albo po obowiązkowych zajęciach szkolnych;

  • nieumieszczanie oceny z lekcji religii na świadectwie i niewliczanie jej do średniej ocen. 
 Podkreślenie moje.
Kontestator napisał(a): Ok mamy demokrację, ustalmy to demokratycznie. Więc ja głosują za tym aby religia w szkole została. Większość osób się ze mną zgodzi.
No, to masz pecha, bo polskie społeczeństwo zaczyna powoli wyswobadzać się z tej zarzuconej na nią katolickiej, lepkiej od mentalnych fekaliów pajęczej sieci.
https://www.rp.pl/Kosciol/190119825-Sond...nstwa.html
Tylko 28% jest za finansowaniem tej pseudonaukowej propagandy z budżetu państwa.
Myślę, że w tej sytuacji nie będzie problemu, aby w przyszłości wyprowadzić katechezy także poza szkolne mury.
Skoro jednak śmierć ustanawia porządek świata, może lepiej jest dla Boga, że się nie wierzy w niego i walczy ze wszystkich sił ze śmiercią, nie wznosząc oczu ku temu niebu, gdzie on milczy.
Albert Camus
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości