Avx napisał(a):(znaczy się nie sam, ale na podstawie mojej koncepcji poprzydzielam zadania wynajętym programistą)tylko programistów ? to chyba żart ...
Avx napisał(a):BTW, dajcie mi "marne" 200 tysięcy złotych pod warunkiem wykonania gry, to zrobię (znaczy się nie sam, ale na podstawie mojej koncepcji poprzydzielam zadania wynajętym programistą)chyba w marzeniach ... :p
grę kultową bardziej od Fallouta 2 (3 to kompletny gniot z ładną graficzką), lub, jeśli o strategiach mowa, dziesięć razy lepszą od Europy Universalis.
przy bardzo optymistycznych założeniach:
1 programista (7500zł/msc), 1 artysta (4000zł/msc), 1 projektant gry (4000zł/msc),
1 inż. dźwięku (3000zł/msc), 1 projektant map (2900zł/msc), 1 producent (7000zł/msc) *
200 tysięcy zł. może wystarczy Ci na 6 miesięcy ( samo stworzenie gry, bez dystrybucji ) ...
podczas gdy do zrobienia fallout 3 trzeba było 4 lat i o wiele większego zespołu ( fallout 3 game credits ) ...
więc 'zrobisz' co najwyżej parodię fallout'a ...
Avx napisał(a):W dzisiejszych czasach pakują co się da w super-hiper-efekty (często ZUPEŁNIE NIEPOTRZEBNE), a klimat i skomplikowanie fabuły/rozgrywki leżą i cicho błagają o dobicie.bo być może to właśnie się opłaca ...
* źródło danych ( z 2001 ): tabela 1 z http://www.sloperama.com/advice/finances.htm
przy założeniach: $=zł, koszty zaokrąglane w dół do 100zł, 100% zaangażowanie ...
-----
odnośnie tematu, krótko, infoanarchizmu nie popieram, bo jako czynność jest to forma łamania umowy,
a jako idea jest to sprzeciw wobec prawa twórców (pracowników) do wyników swojej pracy.