To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Studium poniżenia
#41
lumberjack napisał(a):Ale mi nie chodzi o abstynencję od przyjemności cielesnych. Uśmiech Chodzi mi tylko o to, żeby na nich nie poprzestawać (a poprzestaje na tym niestety spora część ludzi). Można się poseksić albo napić i to jest ok.

Wg mnie błędem jest zaniedbanie potrzeb wyższych na rzecz niższych (hedonizm cyrenajski) i niższych na rzecz wyższych (ascetyzm).

Nie jestem ascetą Niezdecydowany. Nie pisałem ze parę miesięcy bez seksu to wyraz mojego kaprysu czy ascetycznej dyscypliny. Smutny
Stalk the weak, crush their skulls, eat their hearts, and use their entrails to predict the future.
Odpowiedz
#42
Jack, możesz polecić jakieś dojście do owych przemyśleń Witkacego? (linki, łatwo dostępne pozycje)
Get into the car
We'll be the passengers
We'll ride through the city tonight
We'll see the city's ripped backside
We'll see the bright and hollow sky
We'll see the stars that shine so bright
Stars made for us tonight!
Odpowiedz
#43
tu jest próbka:

http://sites.google.com/site/rogateserce/witkacy

Myśli o Polsce, sztuce, filozofii - S. I. Witkiewicz.

Tę książkę powinieneś znaleźć w każdej szanującej się bibliotece. W księgarniach jej raczej nie znajdziesz.

Cytat:Nie jestem ascetą :???:.
Przepraszam. Jakże bym śmiał cię o coś takiego posądzić. Oczko
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
#44
Inną sprawą będzie pozwolenie <poddanie się> na sponiewieranie, mając szansę na przeżycie, a inną wyzbycie się współczucia, szacunku dla innego człowieka i wejście w rolę kata. Myślę, że nie rozgraniczono tutaj wyraźnie tych ważnych aspektów.

A nawiązując do dbania o intelekt, wg. hierarchii potrzeb Masłowa jest ono przywilejem tych najedzonych :p Czy błędem jest ich zaniedbywanie? Dla kogoś, dla kogo takie potrzeby istnieją - z pewnością; dla innych - niekoniecznie. I nie nazywałabym ich bydłem, znam wielu wartościowych ludzi, którzy nie mają wielkich potrzeb intelektualnych. Sam intelekt to jeszcze nie mądrość. :]
.
.
.
.

Odpowiedz
#45
Nie czytasz z uwagą Język

Cytat:Chodzi o to, żeby zająć się czymś więcej. Owo "coś więcej" to sztuka, idee, filozofia, wartości etc.

Człowiek może nie mieć wielkich potrzeb intelektualnych, ale może realizować jakieś idee, wartości i to już go czyni wartościowym.
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
#46
Cytat:Nie czytasz z uwagą

Och! Oczko
.
.
.
.

Odpowiedz
#47
The Phillrond napisał(a):Jack, możesz polecić jakieś dojście do owych przemyśleń Witkacego? (linki, łatwo dostępne pozycje)
najłatwiej:
Niemyte dusze.
bardzo dobre studium polskości i tematów okólnych.
(mało kto to czyta, bo się gubi w narkotykach)

Odpowiedz
#48
Czemu uważacie, że idee i wartości, czyli coś pozaświatowego jest ważniejsze od tego, co jest na świecie? Nie lepiej zamiast zajmować się filozofią czy ideami, zająć się czymś bardziej przyziemnym?

BTW. To już offtop, wydzielmy może.
[SIZE=1][SIZE=2][SIZE=1][SIZE=2]Burdel na forum powstaje, gdy moderatorzy forum postanawiają sprzeciwić się części działań członków Ekipy Honor.

Czat / IRC: http://pokazywarka.pl/jpqkgu/ - prosta instrukcja dołączania.[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
Odpowiedz
#49
Rothein napisał(a):Gdyby zaś chodziło o tymczasowe niewolnictwo w haremie pełnym nadobnych niewiast, usługiwanie im i spełnianie ich erotycznych marzeń, to spoko Duży uśmiech Mogły by mnie eksloatować do woli. Duży uśmiech

Takiego kogoś nazywa się eunuchem i nie sądzę, by spodobała Ci się ta rola.

Naturalnie podzielam zdanie Lumbera, że są wartości cenniejsze niż życie.
Każdy, kto ratował obcą osobę (a nawet nieobcą), narażając się przy tym na śmierć wie o tym.

Niestety czasem jest tak, że tortury są gorsze niż śmierć. Jeżeli się postawisz, oprawca może Cię nie zabić. Może zadawać Ci taki ból, że zaczniejsz błagać o śmierć.

W serialu policianci z miami (1984) w jednym odcinku był gość, który potrafił połknąć język, by popełnić samobójstwo, ale zakładam, że my tego nie potrafimy.

Na torturach mogą odciąć Ci genitalia, wyrywać paznokcie, gwałcić, oślepić, poobcinać kończyny etc

Myślę, że bardziej bałbym się takich tortur niż zwyklego rozstrzelania. Może to ich wszystkich powstrzymywało przed próbą bronienia się?

Pytanie, czy człowiek naprawdę silny psychicznie mógłby żyć normalnie po takich torturach.

Przykładowa lista tortur stosowana przez UPA

001. Wbijanie dużego i grubego gwoździa do czaszki głowy.
002. Zdzieranie z głowy włosów ze skórą (skalpowanie).
003. Zadawanie ciosu obuchem siekiery w czaszkę głowy.
004. Zadawanie ciosu obuchem siekiery w czoło.
005. Wyrzynanie na czole "orła".
006. Wbijanie bagnetu w skroń głowy.
007. Wyłupywanie jednego oka.
008. Wybieranie dwoje oczu.
009. Obcinanie nosa.
010. Obcinanie jednego ucha.
011. Obrzynanie obydwu uszu.
012. Przebijanie kołami dzieci na wylot.
013. Przebijanie zaostrzonym grubym drutem ucha na wylot drugiego ucha.
014. Obrzynanie warg.
015. Obcinanie języka.
016. Podrzynanie gardła.
017. Podrzynanie gardła i wyciąganie przez otwór języka na zewnątrz.
018. Podrzynanie gardła i wkładanie do otworu szmaty.
019. Wybijanie zębów.
020. Łamanie szczęki.
021. Rozrywanie ust od ucha do ucha.
022. Kneblowanie ust pakułami przy transporcie jeszcze żywych ofiar.
023. Podcinanie szyi nożem lub sierpem.
024. Zadawanie ciosu siekierą w szyję.
025. Pionowe rozrąbywanie siekierą głowy.
026. Skręcanie głowy do tyłu.
027. Robienie miazgi z głowy przez wkładanie głowy w ściski zaciskane śrubą.
028. Obcinanie głowy sierpem.
029. Obcinanie głowy kosą.
030. Odrąbywanie głowy siekierą.
031. Zadawanie ciosu siekierą w szyję.
032. Zadawanie ran kłutych w głowie.
033. Cięcie i ściąganie wąskich pasów skóry z pleców.
034. Zadawanie innych ran ciętych na plecach.
035. Zadawanie ciosów bagnetem w plecy.
036. Łamanie kości żeber klatki piersiowej.
037. Zadawanie ciosu nożem lub bagnetem w serce lub okolice serca.
038. Zadawanie ran kłutych nożem lub bagnetem w pierś.
039. Obcinanie kobietom piersi sierpem.
040. Obcinanie kobietom piersi i posypywanie ran solą.
041. Obrzynanie sierpem genitalii ofiarom płci męskiej.
042. Przecinanie tułowia na wpół piłą ciesielską.
043. Zadawanie ran kłutych brzucha nożem lub bagnetem.
044. Przebijanie brzucha ciężarnej kobiecie bagnetem.
045. Rozcinanie brzucha i wyciąganie jelit na zewnątrz u dorosłych.
046. Rozcinanie brzucha kobiecie w zaawansowanej ciąży i w miejsce wyjętego płodu, wkładanie np. żywego kota i zaszywanie brzucha.
047. Rozcinanie brzucha i wlewanie do wnętrza wrzątku - kipiącej wody.
048. Rozcinanie brzucha i wkładanie do jego wnętrza kamieni oraz wrzucanie do rzeki.
049. Rozcinanie kobietom ciężarnym brzucha i wrzucanie do wnętrza potłuczonego szkła.
050. Wyrywanie żył od pachwiny, aż do stóp.
051. Wkładanie do pochwy - wagina rozżarzonego żelaza.
052. Wkładanie do waginy szyszek sosny od strony wierzchołka.
053. Wkładanie do waginy zaostrzonego kołka i przepychanie aż do gardła, na wylot.
054. Rozcinanie kobietom przodu tułowia ogrodniczym scyzorykiem, od waginy, aż po szyję i pozostawienie wnętrzności na zewnątrz.
055. Wieszanie ofiar za wnętrzności.
056. Wkładanie do waginy szklanej butelki i jej rozbicie.
057. Wkładanie do otworu analnego szklanej butelki i jej stłuczenie.
058. Rozcinanie brzucha i wsypywanie do wnętrza karmy dla zgłodniałych świń tzw. osypki, który to pokarm wyrywały razem z jelitami i innymi wnętrznościami.
059. Odrąbywanie siekierą jednej ręki.
060. Odrąbywanie siekierą obydwóch rąk.
061. Przebijanie dłoni nożem.
062. Obcinanie palców u ręki nożem.
063. Obcinanie dłoni.
064. Przypalanie wewnętrznej strony dłoni na gorącym blacie kuchni węglowej.
065. Odrąbywanie pięty.
066. Odrąbywanie stopy powyżej kości piętowej.
067. Łamanie kości rąk w kilku miejscach tępym narzędziem.
068. Łamanie kości nóg w kilku miejscach tępym narzędziem.
069. Przecinanie tułowia na wpół piłą ciesielską, obłożonego z dwóch stron deskami.
070. Przecinanie tułowia na wpół specjalną piłą drewnianą.
071. Obcinanie piłą obie nogi.
072. Posypywanie związanych nóg rozżarzonym węglem.
073. Przybijanie gwoździami rąk do stołu, a stóp do podłogi.
074. Przybijanie w kościele na krzyżu rąk i nóg gwoździami.
075. Zadawanie ciosów siekierą w tył głowy, ofiarom ułożonym uprzednio głową do podłogi.
076. Zadawanie ciosów siekierą na całym tułowiu.
077. Rąbanie siekierą całego tułowia na części.
078. Łamanie na żywo kości nóg i rąk w tzw. kieracie.
079. Przybijanie nożem do stołu języczka małego dziecka, które później wisiało na nim.
080. Krajanie dziecka nożem na kawałki i rozrzucanie ich wokół.
081. Rozpruwanie brzuszka dzieciom.
082. Przybijanie bagnetem małego dziecka do stołu.
083. Wieszanie dziecka płci męskiej za genitalia na klamce drzwi.
084. Łamanie stawów nóg dziecka.
085. Łamanie stawów rąk dziecka.
086. Zaduszenie dziecka przez narzucenie na niego różnych szmat.
087. Wrzucanie do głębinowych studni małych dzieci żywcem.
088. Wrzucanie dziecka w płomienie ognia palącego się budynku.
089. Rozbijanie główki niemowlęcia przez wzięcie go za nóżki i uderzenie o ścianę lub piec.
090. Powieszenie za nogi zakonnika pod amboną w kościele.
091. Wbijanie dziecka na pal.
092. Powieszenie na drzewie kobiety do góry nogami i znęcanie się nad nią przez odcięcie piersi i języka, rozcięcie brzucha i wybranie oczu oraz odcinanie nożami kawałków ciała.
093. Przybijanie gwoździami małego dziecka do drzwi.
094. Wieszanie na drzewie głową do góry.
095. Wieszanie na drzewie nogami do góry.
096. Wieszanie na drzewie nogami do góry i osmalanie głowy od dołu ogniem zapalonego pod głową ogniska.
097. Zrzucanie w dół ze skały.
098. Topienie w rzece.
099. Topienie przez wrzucenie do głębinowej studni.
100. Topienie w studni i narzucanie na ofiarę kamieni.
101. Zadźganie widłami, a potem pieczenie kawałków ciała na ognisku.
102. Wrzucenie dorosłego w płomienie ogniska na polanie leśnej, wokół którego ukraińskie dziewczęta śpiewały i tańczyły przy dźwiękach harmonii.
103. Wbijanie koła do brzucha na wylot i utwierdzanie go w ziemi.
104. Przywiązanie do drzewa człowieka i strzelanie do niego jak do tarczy strzelniczej.
105. Prowadzenie nago lub w bieliźnie na mrozie.
106. Duszenie przez skręcanie namydlonym sznurem zawieszonym na szyi, zwanym arkanem.
107. Wleczenie po ulicy tułowia przy pomocy sznura zaciśniętego na szyi.
108. Przywiązanie nóg kobiety do dwóch drzew oraz rąk ponad głową i rozcinanie brzucha od krocza do piersi.
109. Rozrywanie tułowia przy pomocy łańcuchów.
110. Wleczenie po ziemi przywiązanego do pojazdu konnego.
111. Wleczenie po ulicy matki z trojgiem dzieci, przywiązanych do wozu o zaprzęgu konnym w ten sposób, że jedną nogę matki przywiązano łańcuchem do wozu, a do drugiej nogi matki jedną nogę najstarszego dziecka, a do drugiej nogi najstarszego dziecka przywiązano nogę młodszego dziecka, a do drugiej nogi młodszego dziecka, przywiązano nogę dziecka najmłodszego.
112. Przebicie tułowia na wylot lufą karabinu.
113. Ściskanie ofiary drutem kolczastym.
114. Ściskanie razem dwie ofiary drutem kolczastym.
115. Ściskanie więcej ofiar razem drutem kolczastym.
116. Periodyczne zaciskanie tułowia drutem kolczastym i co kilka godzin polewanie ofiary zimną wodą w celu odzyskania przytomności i odczuwania bólu i cierpienia.
117. Zakopywanie ofiary do ziemi na stojąco po szyję i w takim stanie jej pozostawienie.
118. Zakopywanie żywcem do ziemi po szyję i ścinanie później głowy kosą.
119. Rozrywanie tułowia na wpół przez konie.
120. Rozrywanie tułowia na wpół przez przywiązanie ofiary do dwóch przygiętych drzew i następnie ich uwolnienie.
121. Wrzucanie dorosłych w płomienie ognia palącego się budynku.
122. Podpalanie ofiary oblanej uprzednio naftą.
123. Okładanie ofiary dookoła słomą-snopem i jej podpalenie, czyniąc w ten sposób pochodnię Nerona.
124. Wbijanie noża w plecy i pozostawienie go w ciele ofiary.
125. Wbijanie niemowlęcia na widły i wrzucanie go w płomienie ognia.
126. Wyrzynanie żyletkami skóry z twarzy.
127. Wbijanie dębowych kołków pomiędzy żebra.
128. Wieszanie na kolczastym drucie.
129. Zdzieranie z ciała skóry i zalewanie rany atramentem oraz oblewanie jej wrzącą wodą.
130. Przymocowanie tułowia do oparcia i rzucanie w nie nożami.
131. Wiązanie - skuwanie rąk drutem kolczastym.
132. Zadawanie śmiertelnych uderzeń łopatą.
133. Przybijanie rąk do progu mieszkania.
134. Wleczenie ciała po ziemi, za nogi związane sznurem.
135. Przybijanie małych dzieci dookoła grubego rosnącego drzewa przydrożnego, tworząc w ten sposób tzw. "wianuszki".
Odpowiedz
#50
Prosta recepta. Ugryźć się w język, a właściwie rozgryźć go, lub rozerwać sobie płuca.
Get into the car
We'll be the passengers
We'll ride through the city tonight
We'll see the city's ripped backside
We'll see the bright and hollow sky
We'll see the stars that shine so bright
Stars made for us tonight!
Odpowiedz
#51
Forge napisał(a):Nie lepiej zamiast zajmować się filozofią czy ideami, zająć się czymś bardziej przyziemnym?

Śmiesznie to pytanie brzmi na forum, którego nazwą jest nazwa poglądu filozoficznego i które skupia ludzi w większości podzielających ten pogląd.

To tak jakby pójść na forum dla amatorów jakiegoś sportu, np. pływania i napisać: "Ej, a może byście tak skończyli z tym pływaniem?"

Oczko

Poza tym zajmowanie się czymś przyziemnym nie koliduje z zajmowaniem się filozofią. Zawsze można połączyć jedno z drugim i iść do baru na browara, by pogadać z kumplami np. o istnieniu Boga. Język
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
#52
lumberjack napisał(a):Człowiek może nie mieć wielkich potrzeb intelektualnych, ale może realizować jakieś idee, wartości i to już go czyni wartościowym.

Tak. Czasami też czyni go to napuszonym, narcystycznym burakiem i snobem. I nawet dosyć często. I czasami bywa tak że wolałoby się towarzystwo Oksany, niż towarzystwo buraka z IQ 160, smakiem i gustem arystokraty i mniemaniem o sobie tak wielkim że pęka. Oczko

Tunga napisał(a):Takiego kogoś nazywa się eunuchem i nie sądzę, by spodobała Ci się ta rola.

A pisałem coś ze chciałbym być eunuchem? Eunuch spełniający erotyczne zachcianki? Oczko Takiego kogoś nazywa się wiecznie niewyżytym jebaką.

Forge napisał(a):Nie lepiej zamiast zajmować się filozofią czy ideami, zająć się czymś bardziej przyziemnym?

Mozna jeść, palić, pieprzyć, bawić się i jednocześnie czytywać mądre książki, podziwiać dzieła, zarówno ludzkie jak i przyrody, kultywować jakieś wartości. Widzisz gdzieś jakieś bariery?
Stalk the weak, crush their skulls, eat their hearts, and use their entrails to predict the future.
Odpowiedz
#53
Najlepszym przykładem kogoś kto filozofował i jednocześnie oddawał się często chędożeniu wielu babek (w trakcie podróży po całej Europie) był... Schopenhauer.
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
#54
lumberjack napisał(a):Najlepszym przykładem kogoś kto filozofował i jednocześnie oddawał się często chędożeniu wielu babek (w trakcie podróży po całej Europie) był... Schopenhauer.

A jak zaciekle walczył o swoją kasę, ten krzewiciel anty-egoizmu. Oczko
Stalk the weak, crush their skulls, eat their hearts, and use their entrails to predict the future.
Odpowiedz
#55
Rothein napisał(a):Tak. Czasami też czyni go to napuszonym, narcystycznym burakiem i snobem. I nawet dosyć często. I czasami bywa tak że wolałoby się towarzystwo Oksany, niż towarzystwo buraka z IQ 160, smakiem i gustem arystokraty i mniemaniem o sobie tak wielkim że pęka. Oczko
fakt, mikropsychea najczęściej dotyka tych co coś sobą reprezentują, ale nie ma co mówić, że wyłącznie - jak rozmawiałem z tymi Oksanami w czasie moich trzech pobytów w klubach (i chwatit) to nie mogłem bez teleskopu ogarnąć ego takich jednych z drugimi.
dziś jest moda jakaś na wysokie o sobie mniemanie.
Rothein napisał(a):A jak zaciekle walczył o swoją kasę, ten krzewiciel anty-egoizmu. Oczko
filozof zwykle budując system etyczny wychwala to czego mu zbywa...
tak mi się zdaje.
vide Nietzsche.

Odpowiedz
#56
Teleskop zawęża przecież obserwowany fragment rzeczywistości. Należało go właśnie nie używać!
There is a crack in everything. That’s how the light gets in.
Odpowiedz
#57
Wtedy rzeczywistość i ego (ega?) tych panien pewnie by go przygniotły! Duży uśmiech

Cytat:A jak zaciekle walczył o swoją kasę, ten krzewiciel anty-egoizmu. :wink:
No. Albo weźmy takiego Platona - mówił i mówił o tej idei miłości, a jednak to gadanie i tak nie odwiodło go od przyziemnego miłowania młodych chłopców. Pederasta, hehe.
---
Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie. Większości ludzi taki śmiech sprawia ból.

Nietzsche
---
Polska trwa i trwa mać
Odpowiedz
#58
lumberjack napisał(a):Albo weźmy takiego Platona - mówił i mówił o tej idei miłości, a jednak to gadanie i tak nie odwiodło go od przyziemnego miłowania młodych chłopców. Pederasta, hehe.

Określenie 'miłość platoniczna' nagle odsłania swoje drugie dno :lups:
nil melius est quam cum ratione tacere

nil mirari, nil indignari, sed intellegere
Odpowiedz
#59
Sagittarius napisał(a):Określenie 'miłość platoniczna' nagle odsłania swoje drugie dno :lups:
poczytajta se Filebosa...

gay porno jak bum tarara!

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości