To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akcja TIRY NA TORY
#1
http://www.tirynatory.pl/
[Obrazek: Logo.png]
Cytat:Jeden TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych.
Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt.

Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób.

Jeżeli jesteś kierowcą, doskonale wiesz, co oznacza TIRostrada, TIRat drogowy, koleinator, nawet jeśli pierwszy raz słyszysz takie słowa.
Dyktatura TIR-ów na drogach jest ogromnym ciężarem nie tylko dla Ciebie, ale także dla samej nawierzchni dróg, które nie są przystosowane do transportu ciężkich ładunków.

Ile kosztuje dziura w drodze?
Taka o średnicy ok. pół metra kosztuje władze od 300 do 1000 zł.
Dla Ciebie natomiast są to stracone nerwy, kilkaset złotych (lub więcej) wydane na naprawę uszkodzonego samochodu lub motoru, a w najgorszym – nomen omen – wypadku, życie.
Jak wygląda transport TIR-ów koleją we Włoszech
http://www.tirynatory.pl/o-akcji/podstrona-2

podpisz-petycje
http://www.tirynatory.pl/przylacz-sie/podpisz-petycje
Odpowiedz
#2
Baaardzo mi się podoba. Najbardziej Stasio Sojka w koszulce akcji. Ciekawe kto zapłacił. A już wiem: [SIZE="2"]Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
[/SIZE] Podatnik!!!

Ale najbardziej zainteresowała mnie liczba "Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt."
Odpowiedz
#3
http://www.ateista.pl/showthread.php?t=9113

Zachęcam do przeczytania !

Osobiście jestem na dzień dzisiejszy - PRZECIW - co już pisałem w tym temacie
Dziękuję !
Szkoda czasu na wiarę,jest tyle rzeczy do poznania...Oczko
Odpowiedz
#4
Wysłałem im z formularza kontaktowego prośbę o dostarczenie informacji dotyczącej podstawy tych wyliczeń. W żadnym miejscu na ich stronie nie ma jednak czegoś co można by uznać za analizę ekonomiczno-techniczną która pozawalała by na takie wnioski.
Instytut Spraw Obywatelskich -wykonawca tego projektu, na swoich stronach nie podaje szczegółów finansowego rozliczenia projektu. Podlegają oni jak mi się wydaje Ustawie o Dostępie do Informacji Publicznej, stąd korci mnie by wystosować im list z zapytaniem o szczegóły. Wiem z praktyki, że to oleją a ja stracę cały dzień na przygotowanie wniosku.
Szczególnie interesowało by mnie ile wydano na celebrities, które tak ochoczo ubrały te koszulki.
Odpowiedz
#5
Jakie byłyby rezultaty takiej inżynierii komunikacyjnej?

1. Pogorszenie jakości dróg w Polsce. Środki obecnie przeznaczane na budowę i remont dróg, zostałyby skierowane na rozbudowę i konserwację sieci kolejowej. Po drogach może jeździć każdy, po torach, tylko państwowy monopolista

2. Dalsze drastyczne pogorszenie jakości kolejowych przewozów pasażerskich. W końcu jeżeli państwowy monopolista kolejowy dostanie lawinę lukratywnych przewozów towarowych, to potrzeby pasażerów jeszcze bardziej przestaną się dla niego liczyć

3. Zyski z transferu towarów, obecnie rozporszone po przydrożnych knajpach, stacjach benzynowych, hotelach, czy nawet prostytutkach zostałyby skoncentrowane w rękach państwowego monopolisty. Nastąpi transfer środków od prywatnych przedsiebiorców do państwa Rezultat ostateczny jest taki sam, jak przy drastycznej podwyżce podatków

4. Pogorszenie jakości środowiska naturalnego. TIRy jeżdżą przeważnie na paliwo dieslowskie. Tymczasem pociągi na ...węgiel. Brunatny! Najbrudniejsze możliwe paliwo

5. Wzrost kosztów transportu, czyi podwyżka cen wszystkich towarów.
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz
#6
Przy obecnej infrastrukturze kolejowej ( m.in. długie odcinki, gdzie średnia prędkość pociągu towarowego wynosi ... 10km/h ) , akcja ma takie szanse jak " 2012- prom kosmiczny made in Poland ląduje na Plutonie " !
kumpel TORA NAAGI - aktualnie w trakcie lotu nad kukułczym gniazdem w towarzystwie Yossariana !!!
Odpowiedz
#7
pilaster napisał(a):1. Pogorszenie jakości dróg w Polsce. Środki obecnie przeznaczane na budowę i remont dróg, zostałyby skierowane na rozbudowę i konserwację sieci kolejowej.
... która zużywa się wolniej od sieci drogowej, więc taka sama ilość pieniędzy wystarczyłaby na oba cele.

pilaster napisał(a):Po drogach może jeździć każdy, po torach, tylko państwowy monopolista
Więc należy wprowadzić na te tory konkurencję, a nie wylewać dziecko z kąpielą.

pilaster napisał(a):2. Dalsze drastyczne pogorszenie jakości kolejowych przewozów pasażerskich. W końcu jeżeli państwowy monopolista kolejowy dostanie lawinę lukratywnych przewozów towarowych, to potrzeby pasażerów jeszcze bardziej przestaną się dla niego liczyć
Oczywiście, jak już pisałem, można by wprowadzić konkurencję prywatną.

pilaster napisał(a):3. Zyski z transferu towarów, obecnie rozporszone po przydrożnych knajpach, stacjach benzynowych, hotelach, czy nawet prostytutkach zostałyby skoncentrowane w rękach państwowego monopolisty. Nastąpi transfer środków od prywatnych przedsiebiorców do państwa Rezultat ostateczny jest taki sam, jak przy drastycznej podwyżce podatków
Jak wyżej.

pilaster napisał(a):4. Pogorszenie jakości środowiska naturalnego. TIRy jeżdżą przeważnie na paliwo dieslowskie. Tymczasem pociągi na ...węgiel. Brunatny! Najbrudniejsze możliwe paliwo
Parowozy? Eee tam, coś kręcisz. Nawet w mojej książce od geografii jest napisane, że pociągi generują o wiele mniej zanieczyszczeń na jednostkę towaru niż transport drogowy.

pilaster napisał(a):5. Wzrost kosztów transportu, czyi podwyżka cen wszystkich towarów.
Spadek kosztów transportu, czyli obniżka cen wszystkich produktów.


Nie zależy mi na jałowym sporze, powiem więc, że wszystkie twoje zastrzeżenia można by odwrócić wpuszczając na tory prywatnych przewoźników, a przynajmniej przewoźników innych niż Koleje Państwowe.
[SIZE="2"]agoreton.pl[/SIZE]
Odpowiedz
#8
Mnie nawet nie irytuje w tej propagandzie całkowity brak argumentów ekonomicznych czy technicznych. Najbardziej zadziwiające jest fakt że ta propaganda jest robiona za państwowe pieniądze!!! Stąd chciałbym pozanać szczegóły jej finansowania i kto zatwierdził jej wsparcie.
Przecież to kosztuje krocie. Strona www, projekty graficzne, cały marketing, praca ludzi, wynagrodzenie "gwiazd". A jednocześnie NIGDZIE nie ma ani nawet cienia uzasadnienia. Nawet najbardziej irracjonalnego. Po prostu transport samochodowy jest zły. Tylko negatywne emocje. Ja nawet domyślam się skąd wzięła się ta astronomiczna liczba, ale chiciałbym mieć choć skrawek dowodu przedstawionego przez autorów programu, że ta liczba nie wzięła im się z tzw sufitu. Ten projekt jest od dzisiaj moim ulubionym, tak zręcznego skoku na kasę ludzi z Instytutu Spraw Społecznych (BTW piękna nazwa) juz dawno nie widziałem. Skandal, za moje pieniądze. Gdybym wiedział, że to coś zmieni już bym pisał list do posła. Tymczasem posłowie dyskutują kto ma gdzie siedzieć w sejmowej restauracji.
Odpowiedz
#9
von.grzanka napisał(a):Parowozy? Eee tam, coś kręcisz. Nawet w mojej książce od geografii jest napisane, że pociągi generują o wiele mniej zanieczyszczeń na jednostkę towaru niż transport drogowy.

Elektrowozy. Też są na węgiel. Który zamieniany jest na prąd. W naszych warunkach to właśnie "ekologiczny" napęd elektryczny jest napędem najbardziej brudnym.
Co do ilości zanieczyszczeń , wyliczeń niestety nie widziałem. Ale dodaj sobie do masy przewożonego towaru masę ciągnika z przyczepą.
Promowanie upodmiotowienia kobiet i ich uświadamianie poprzez budowanie potencjału przed katastrofami związanymi z klimatem celem każdego świadomego Europejczyka. Bez sprawiedliwości w dziedzinie klimatu nie da się osiągnąć prawdziwej równości płci

Odpowiedz
#10
Tak, domyśliłem się, jednak czy na pewno napęd elektryczny (czyli de facto zasilanie przez elektrownie) jest gorszy niż napęd spalinowy?
[SIZE="2"]agoreton.pl[/SIZE]
Odpowiedz
#11
blasphemic napisał(a):Gdybym wiedział, że to coś zmieni już bym pisał list do posła. Tymczasem posłowie dyskutują kto ma gdzie siedzieć w sejmowej restauracji.
Ja myślałem, że zamiast do posła należałoby do prokuratora. Socjopata coś tam bąknął, że się zastanowi, przed kim są odpowiedzialni ci co przyznają takie dotacje, ale zamilknął na razie.
Tress byłaby doskonałą filozofką. W istocie, Tress odkryła już, że filozofia nie jest tak wartościowa, jak jej się wcześniej wydawało. Coś, co większości wielkich filozofów zajmuje przynajmniej trzy dekady.

— Brandon Sanderson
Odpowiedz
#12
von.grzanka napisał(a):Więc należy wprowadzić na te tory konkurencję, a nie wylewać dziecko z kąpielą.

Cała ta akcja nie po to jest prowadzona, żeby wprowadzić konkurencje. Wręcz przeciwnie. Żeby ratować monopolistę molocha za wszelką cenę

Cytat:Parowozy? Eee tam, coś kręcisz.

Doprawdy? Proszę się przyjrzeć logo projektu Duży uśmiech

Cytat:czy na pewno napęd elektryczny (czyli de facto zasilanie przez elektrownie) jest gorszy niż napęd spalinowy?

W Polsce tak. Co innego, gdyby polska energetyka była oparta na atomie. Wtedy zysk "środowiskowy" byłby ewidentny.

Cytat:Spadek kosztów transportu, czyli obniżka cen wszystkich produktów.

Gdyby transport kolejowy był tańszy od drogowego, to żadne akcje nie byłyby potrzebne. Towary i tak jeździłyby koleją
Demokracja jest sprzeczna z prawami fizyki - J. Dukaj

Jest inaczej Blog człowieka leniwego
Odpowiedz
#13
Zapominasz o tym, że nie tylko cysta ekonomika wchodzi w grę, ale także złe prawodawstwo uniemożliwiające wejście firmom prywatnym na tory, remontowanie trakcji, itp. Gdyby tylko dopuścić nowe rozwiązania, towary zaczną jeździć koleją, bo to będzie się bardziej opłacało. Teraz nie ma takich możliwości.
[SIZE="2"]agoreton.pl[/SIZE]
Odpowiedz
#14
Zostawiłem im rano pytanie o merytoryczne uzasadnienie tej akcji. Oczywiście nie odpowiedzieli. Nie sądzę by w ogóle to zrobili. Bo gdyby coś mieli to dali by to na stronie.
Idę o zakład za duże pieniądze, że ta akcja propagandowa jest robiona z jakiegoś grantu (ani słowa na stronie kto to finansuje) pewnie europejskiego. Jeśli tak to jakiś urzędnik musiał im to zatwierdzić.
Odpowiedz
#15
Ja jestem przeciw. Nie dlatego, że uważam to za gorszę rozwiązanie, bo o tym nawet nie myślałem dokładnie i brak mi wiedzy na ten temat. Jest za to jeden konkretny powód: wolność wyboru. Jestem przeciw jej ograniczaniu. Jeśli firma chce skorzystać z usług kolejarskich to może, ale jeśli nie chce, to po cholerę jej to nakazywać?

Druga sprawa, że ta akcja mi śmierdzi. Tak jak już zauważył pilaster, gdyby się opłacało to takie rozwiązanie istniałoby od dawna. Co najwyżej mogłaby być to wina niedoinformowania, ale wtedy nie zmuszanie ludzi do tego, a normalna akcja informacyjna.
Odpowiedz
#16
Cytat:Jeden TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych.
Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt.
120 samochodów prędzej. Skąd taki wynik? Jak wygląda kalkulacja?

Cytat:Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób.
To 5% wszystkich zabitych w wypadkach sam. Raczej niewiele biorąc pod uwagę ilość TIRów biorących udział w wypadkach.

Cytat:Jeżeli jesteś kierowcą, doskonale wiesz, co oznacza TIRostrada, TIRat drogowy, koleinator, nawet jeśli pierwszy raz słyszysz takie słowa.
Dyktatura TIR-ów na drogach jest ogromnym ciężarem nie tylko dla Ciebie, ale także dla samej nawierzchni dróg, które nie są przystosowane do transportu ciężkich ładunków.
Nie rozumiem. Jeżdżę dość często na krajowych, autostradach, s-kach itd. i trudno mi stwierdzić czy potencjalny kierowca TIRa jest bardziej niebezpieczny niż kierowca osobowego. Ze statystyk wynika jednak, że tylko w 40% wypadków z udziałem TIRa, zawinił kierowca tegoż.

Cytat:Ile kosztuje dziura w drodze?
Taka o średnicy ok. pół metra kosztuje władze od 300 do 1000 zł.
To widać jak lewacy rozumieją "władzę" - złodziejski organ oszukujący podatników. Załatanie takiej dziury(około 0,25x0,4x0,1) to z robocizną nie więcej jak 300 zł.
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Odpowiedz
#17
Chyba wypchnę pismo do ISO z prośbą o konkrety. Okazuje się że podlegają Ustawie o Dostępie do Informacji Publicznej.

Oto finalny projekt prośby:
(konstruktywna krytyka zalecana, czy coś pominąłem a warto dodać?)
zmieniłem kolejność, dodałem kilka małych punktów i usunąłem błędy gramatyczne (mam nadzieję)
O oryginale jest jeszcze zdanie wstępu

Bardzo proszę o udzielenie mi informacji w możliwie najszerszym zakresie dotyczącym szczegółów tego projektu. Informacja taka może być dostarczona w formie elektronicznej, jako kopie istniejących dokumentów lub gdzie to możliwe kompilacja dostępnej informacji lub zbioru informacji z państwa zasobów. Zakres prośby zdefiniowany jest poniżej w postaci szeregu punktów. Uszczególnienie zakresu określiłem w formie pytań i pytań szczegółowych tworzących hierarchiczną strukturę. Tam gdzie z kontekstu udzielonej odpowiedzi na pytanie wynika prośba o szczegółową informację, proszę o jej odpowiednio szczegółowe udzielenie.
1. WŁAŚCICIEL PROJEKTU
a. Czy ISO (Instytut Spraw Obywatelskich) jest jedynym właścicielem projektu (tiry na tory)?
i. Które inne podmioty są jego współudziałowcami?
2. ZECENIODAWCA PROJEKTU
a. Czy projekt tiry na tory jest samodzielnym statutowym projektem ISO?
b. Czy projekt został zlecony przez podmiot trzeci?
i. Kto jest zleceniodawcą?
c. W jakiej formie zostało udzielone zlecenie?
3. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA i BUDŻET PROJEKTU
a. Z jakich źródeł finansowany jest ten projekt?
b. Czy ISO starał się kiedykolwiek o dotację na realizację tego projektu?
c. Czy taka dotacja była udzielona?
d. Jak duża była suma dotacji?
e. Jakie były kryteria jej udzielenia (warunki przyznania)?
f. Jaki jest wielkość planowanego budżetu?
i. Jak wygląda struktura budżetu projektu z rozbiciem na elementy składowe?
ii. Jak wygląda zaawansowanie realizacji budżetu projektu na dzień dzisiejszy?
iii. Jak duży jest budżet projektu w relacji do innych projektów prowadzonych przez ISO i całego budżetu ISO?
4. CELE PROJEKTU
a. Jakie są cele projektu?
5. MERYTORYCZNA GENEZA
a. Jaka jest merytoryczne uzasadnienie projektu?
b. Czy takie uzasadnienie jest przygotowane dla tego projektu?
i. Kto jest jego autorem?
ii. Kto weryfikował merytoryczne uzasadnienie?
6. REALIZACJA
a. Czy ISO jest wyłącznym realizatorem projektu?
b. Czy ISO zlecało realizację projektu podwykonawcom?
i. Ilu jest podwykonawców?
ii. Jakie obszary projektu podległy podzlecaniu?
iii. Jaka była forma udzielenia zlecenia?
c. Czy wsparcie projektu przez tak zwane gwiazdy (Stanisław Sojka, Hirek Wrona) związane jest z wynagrodzeniem, które te osoby otrzymały?
i. W jakiej formie udzielono zlecenia sponsorowania?
7. OCENA
a. Kto i w jakiej formie dokonuje oceny wykonania projektu?
b. Jakie są kryteria tej oceny?

Dla porządku formalnego przypominam, że moja prośba mieści się w definicji którą można znaleźć w Ustawie o Dostępie do Informacji Publicznej.
Odpowiedz
#18
Przy obecnym stanie sieci kolejowej science fiction. Infrastruktura drogowa też jest daleka od ideału (asfalt w wielu miejscach nie był kładziony z myślą o tirach, a na dwupasmowych "autostradach" powinny one mieć zakaz wyprzedzania), ale zrzucenie całego transportu na kolejową to scenariusz na horror. Oczywiście podobną akcję mogli wymyślić tylko lewacy, co potwierdza strona ISO.
Nations do not survive by setting examples for others. Nations survive by making examples of others.
Odpowiedz
#19
von.grzanka napisał(a):Zapominasz o tym, że nie tylko cysta ekonomika wchodzi w grę, ale także złe prawodawstwo uniemożliwiające wejście firmom prywatnym na tory, remontowanie trakcji, itp. Gdyby tylko dopuścić nowe rozwiązania, towary zaczną jeździć koleją, bo to będzie się bardziej opłacało. Teraz nie ma takich możliwości.

Zatem ta akcja jest niepotrzebna. Sprywatyzujmy koleje, dopuśćmy tam konkurencję i jeżeli to będzie się opłacać przewoźnicy sami będą się pchać z tirami na tory.
Jeszcze nie spotkałem się z przykładem, aby coś opłacalnego trzeba było promować przez takie akcje. Zresztą tak jak tu pisano przy obecnym prawodawstwie i stanie infrastruktury program nie ma najmniejszych szans na powodzenie. Zatem powstał najprawdopodobniej po to aby zatrudnić przy jego realizacji kilku krewnych i znajomych królika a potem przyznać im premie za skuteczną realizację projektu.
Promowanie upodmiotowienia kobiet i ich uświadamianie poprzez budowanie potencjału przed katastrofami związanymi z klimatem celem każdego świadomego Europejczyka. Bez sprawiedliwości w dziedzinie klimatu nie da się osiągnąć prawdziwej równości płci

Odpowiedz
#20
pilaster napisał(a):Po drogach może jeździć każdy, po torach, tylko państwowy monopolista
Bzdura. Jaki monopolista? PKP Cargo, PR, Koleje Mazowieckie, PKP Intercity, Rail Polska, PCC, Arriva, PMT, CTL, Lotos Kolej - mam wymieniac dalej przewoźników, którzy regularnie kursuja własnym taborem po polskich, "pekapowskich" torach? Konkurencja jest od dawna. A w kolejce czekają DB (koleje niemieckie), Czesi od dawna zapuszczają się ze swoim taborem głeboko w Polskę (np. czeskie lokomotywy regularnie prowadzą pociągi w podkarpackiem), szerokotorowcy z LHS ciągle rozbudowują i modernizują swoją linię i tabor (i to oni sa najbliżej zrealizowania idei "Tiry na tory") zresztą "betonowego molocha" o którym piszesz dawno nie ma. Obecnie skończyły się czasy decyzji w stylu "nie bo nie". Akcja pozwala zarobić kolejom, lobby kolejowe w Polsce jest silne, uchronić nasze drogi (głównie lokalne) od zniszczeń, wreszcie ukróca nieuczciwe praktyki kierowców ciężarówek (oszukiwanie tachografów, montowanie przerobionych zbiorników paliwa etc.).
Podatek drogowy i tak idzie "w pizdu".
"Marian zataczając się wracał jak zwykle znajomym chodnikiem do domu. Przez zamglone od całonocnej popijawy oczy widział mieszkańców Skórca bezskutecznie uganiających się choćby za kromką jakiegokolwiek pieczywa. Na razie było jednak cicho."

Jan Oborniak "Bankiet w piekarni" (zbiór opowiadań pt: "Krzyk ciszy", wyd. Opoka, Warszawa 1986)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości