Liczba postów: 272
Liczba wątków: 0
Dołączył: 08.2010
Reputacja:
0
Konkurencja jest, tym bardziej każdy kto ureguluje odpowiednie pozwolenia, opłaty, może wjechać na tory....przyczym ważniejszy argument jest taki...że praktycznie nikt nie oferuje transportu TIRów, oraz jakość polskich torów...nie jest zadawalająca
PKP ICC - Państwowy
Przewozy Regionalne - własność sejmików wojewódzkich, dysponują własnym taborem (EZT, wagony) ale także wynajmują od PKP Cargo lokomotywy...(osobiści moja ulubiona spółka )
Koleje Mazowieckie - wł. woj. Mazowieckiego
Ariva - to akurat jest prywatny...ale działa na małą skalę, użytkujący wyłącznie nieatrakcyjne torowiska, gdzie nie ma elektryfikacji - jeździ na zlecenie woj. Kujawsko-pomorskiego, korzystając z taboru należącego do woj. (jest odpowiednio oklejony)
--- to są przewoźnicy osobowi....a niebardzo takimi można wozić towary ? no chyba że w skarpetkach
Poprawmy raczej infrastrukturę kolejową - bocznice, stacje przeładunkowe, torowiska...tak aby skrócić czas podróży ładunku...bo niestety ale TIRy, zwykle podróżują krócej... i dzięki temu są bardziej ekonomiczne
Zachęćmy przedsiębiorców, do korzystania z transportu kolejowego...
Szkoda czasu na wiarę,jest tyle rzeczy do poznania...
Pacyfikator napisał(a):Zachęćmy przedsiębiorców, do korzystania z transportu kolejowego... Zniechęćmy urzędników i różnej maści tinitanki do trwonienia pieniędzy podatnika na projekty które nie mają uzasadnienia merytorycznego.
Zapraszam do redakcji http://www.ateista.pl/showpost.php?p=370...stcount=17 Czekam na uwagi do jutra
Jeśli ktoś chce się podpisać z Imienia i Nazwiska proszę o wiadomość na PRV
Liczba postów: 4,318
Liczba wątków: 26
Dołączył: 03.2007
Reputacja:
9
Pacyfikator napisał(a):PKP ICC - Państwowy
Przewozy Regionalne - własność sejmików wojewódzkich, dysponują własnym taborem (EZT, wagony) ale także wynajmują od PKP Cargo lokomotywy...(osobiści moja ulubiona spółka )
Koleje Mazowieckie - wł. woj. Mazowieckiego
Ariva - to akurat jest prywatny...ale działa na małą skalę, użytkujący wyłącznie nieatrakcyjne torowiska, gdzie nie ma elektryfikacji - jeździ na zlecenie woj. Kujawsko-pomorskiego, korzystając z taboru należącego do woj. (jest odpowiednio oklejony)
--- to są przewoźnicy osobowi....a niebardzo takimi można wozić towary ? no chyba że w skarpetkach Kilka towarowych dla przykładu: PCC Rail, CTL wraz ze "spółkami córkami", PMT, Rail Polska, Koleje czeskie, East-West-Railway, LOTOS Kolej, Transoda, Freightliner PL, Orlen Koltrans - towarowych masz nawet więcej, każda firma ma własny tabor, którym smiga po torach "dawnej PKP". LHS nie liczę, oni mają własne tory, aczkolwiek jak już pisałem - im nabliżej do przewożenia tirów pociagami - kilka takich "testowych" transportów już pojechało.
Cytat:Poprawmy raczej infrastrukturę kolejową - bocznice, stacje przeładunkowe, torowiska...tak aby skrócić czas podróży ładunku...bo niestety ale TIRy, zwykle podróżują krócej... i dzięki temu są bardziej ekonomiczne
Zachęćmy przedsiębiorców, do korzystania z transportu kolejowego...
Tutaj duża rola mojej firmy - i mówię Wam - coś już się robi w tej kwestii.
"Marian zataczając się wracał jak zwykle znajomym chodnikiem do domu. Przez zamglone od całonocnej popijawy oczy widział mieszkańców Skórca bezskutecznie uganiających się choćby za kromką jakiegokolwiek pieczywa. Na razie było jednak cicho."
Jan Oborniak "Bankiet w piekarni" (zbiór opowiadań pt: "Krzyk ciszy", wyd. Opoka, Warszawa 1986)
Liczba postów: 272
Liczba wątków: 0
Dołączył: 08.2010
Reputacja:
0
Marcin_77 napisał(a):Kilka towarowych dla przykładu: PCC Rail, CTL, PMT, Rail Polska, Koleje czeskie, East-West-Railway, LOTOS Kolej, Transoda, Freightliner PL, Orlen Koltrans - towarowych masz nawet więcej, każda firma ma własny tabor, którym smiga po torach "dawnej PKP". LHS nie liczę, oni mają własne tory, aczkolwiek jak już pisałem - im nabliżej do przewożenia tirów pociagami - kilka takich "testowych" transportów już pojechało.
Tutaj duża rola mojej firmy - i mówię Wam - coś już się robi w tej kwestii.
Tak wiem Aczkolwiek, gdzieś czytałem (nie mogę teraz znaleźć), PKP Cargo wozi 70 % towarów...mi to nie przeszkadza ! Jeśli będą świadczyć tanią i dobrą jakościowo usługę
Po prostu nie wiem czemu, ale wymieniłeś przewoźników osobowych...a temat jest o towarowych
Mam nadzieję że 'coś się zrobi'
Pozdrawiam
Blasphemic -
Cytat:Zniechęćmy urzędników i różnej maści tinitanki do trwonienia pieniędzy podatnika na projekty które nie mają uzasadnienia merytorycznego.
Co drugi Twój post zawiera to słowo (o ile nie każdy), zasłaniasz się nim...bo to takie piękne słowo, jak 'pluralizm' używany przez L.Wałęsę..
Nie nadużywaj go
A ta cała Akcja...to mija się z celem. Tylko ceny towarów w sklepach pójdą w górę
Szkoda czasu na wiarę,jest tyle rzeczy do poznania...
Liczba postów: 2,382
Liczba wątków: 36
Dołączył: 09.2008
Reputacja:
16
Płeć: nie wybrano
Tutaj nie chodzi o konkurencje, koszta czy cokolwiek, ale zwykłe ograniczanie wolności firmom. Jak ktoś chce zrobić przymus to świadczy to tylko i wyłącznie o tym, że takie coś się po prostu nie opłaca i jest to okropny pomysł. Gdyby tak nie było przymus nie byłby potrzebny.
Pacyfikator napisał(a):A ta cała Akcja...to mija się z celem. Tylko ceny towarów w sklepach pójdą w górę Zapomniałeś o dzieciach. Dzieci będą głodowały. Nigdy nie zapominaj o dzieciach!
Liczba postów: 272
Liczba wątków: 0
Dołączył: 08.2010
Reputacja:
0
A to jak podpisze petycje to nie będą ? Weź człowieku...tego typu argumenty .... niektórzy w swej ideologi będą tkwić mimo wszystko. Chociażby cały świat sie walił - zdania nie zmienią...5% wypowiedzi zajebistych - ale nie w tym temacie !!
Sielakos ma rację.
Pozdrawiam...
Szkoda czasu na wiarę,jest tyle rzeczy do poznania...
Liczba postów: 4,318
Liczba wątków: 26
Dołączył: 03.2007
Reputacja:
9
Mi się raczej zdaje, że tu chodzi o UMOZLIWIENIE takiego przewozu towarów dla ogółu a nie jakiś odgórny nakaz. W innych krajach takie mozliwości są, firmy przewozowe decydują, czy chcą na całej trasie wozić ciężarówami czy na kluczowych odcinkach wieźć ciężarówy pociągiem.
Nikt ze zwolenników "TnT" nie ma chyba na celu nakazania, że "od dziś ciężarówy tylko na platformach kolejowych" mogą jeździć, ale żeby była taka możliwośc i żeby cenowo była ona realną alternatywą dla rozwiązań konwencjonalnych. Bo skoro u innych to się sprawdza, to czemu u nas by nie miało?
"Marian zataczając się wracał jak zwykle znajomym chodnikiem do domu. Przez zamglone od całonocnej popijawy oczy widział mieszkańców Skórca bezskutecznie uganiających się choćby za kromką jakiegokolwiek pieczywa. Na razie było jednak cicho."
Jan Oborniak "Bankiet w piekarni" (zbiór opowiadań pt: "Krzyk ciszy", wyd. Opoka, Warszawa 1986)
Liczba postów: 2,382
Liczba wątków: 36
Dołączył: 09.2008
Reputacja:
16
Płeć: nie wybrano
Cytat:Nikt ze zwolenników "TnT" nie ma chyba na celu nakazania, że "od dziś ciężarówy tylko na platformach kolejowych" mogą jeździć, ale żeby była taka możliwośc i żeby cenowo była ona realną alternatywą dla rozwiązań konwencjonalnych. Bo skoro u innych to się sprawdza, to czemu u nas by nie miało?
Takie pytanie: kiedy ostatnio jechałeś pociągiem gdziekolwiek?
Pytanie nr. 2: czytałeś ten temat?
Liczba postów: 272
Liczba wątków: 0
Dołączył: 08.2010
Reputacja:
0
Hmm, a czy to nie jest tak jak słynna akcja, z przed kilku lat - 'światła mijania przez 24h przez cały rok' ??
Zwolennikiem tej akcji (oprócz kilku aktorów itp.) jest PKP Cargo - Czy ja im bronię zakupić odpowiedni tabor kolejowy ? I zaoferować odpowiednią usługę, przewoźnikom kołowym ?
Stworzenie możliwości - jak najbardziej
Przymuszanie - nie...(a taki wydaje mi się mieć charakter, ta akcja...)
EDIT - Nie lepiej unaocznić jaki jest stan Polskich torowisk ? To one blokują transport (wydłużając czas...)
Szkoda czasu na wiarę,jest tyle rzeczy do poznania...
Liczba postów: 7,737
Liczba wątków: 102
Dołączył: 04.2006
Reputacja:
34
Płeć: nie wybrano
Sama idea akcji jest słuszna. Chyba każdy użytkownik polskich krajówek wie, co kierowcy TIRów potrafią odpierdalać na drogach, no i... w jakim stanie te drogi są. Znam praktycznie na pamięć fragment DK-46 Częstochowa-Opole. Nawierzchnia na odcinku remontowanym 2 lata temu już posiada klasyczny polski system ostrzegania kierowcy usypiającego za kółkiem. Osobówki tak tego nie rozjeździły.
Oczywiście, przy obecnym stanie infrastruktury kolejowej jak i państwowym monopolu w tej branży komunikacji, wprowadzenie z dnia na dzień takiej inicjatywy byłoby nie tyle nierealne, co szkodliwe. Warto rozważyć taki pomysł jako plan na lata, bo nowoczesny transport kolejowy jest i szybszy, i tańszy. Wieczne topienie pieniędzy w naprawy nawierzchni dróg to syzyfowa praca. Bezpieczeństwo kierowców to także bardzo ważna sprawa.
|