1.„Niebieski“ Kieslowskiego – za ukazanie piekla i piekna wspolczesnej wolnosci + za muzyke Preisnera
2.“Brokeback Mountain“ – za to, ze nie mozna nie uwiezyc w te historie
3.“Dziecko Rosemary“ Polanskiego – za wysmakowane polaczenie thrilleru, horroru i dramatu psychologicznego
4. “Sprawa Kramerow“ – za atak na wspolczesny feminizm, za Meryl Streep, ktora jednak ratuje wizerunek kobiet i za porazajaca ostatnia scene
5.“Calkowite zacmienie“ Agnieszki Holland - dla czego nikt z nas nie chcialby byc wielkim poeta (no i o wyzszosci milosci homoseksualnej nad heteroseksualna)
6.“Wladca Pierscieni“ – za czystosc i rozmach
7.“Revolutionary road“ Sama Mendesa - powolne duszenie sie i zabojcza proba ucieczki
+ najlepsza w karierze rola Winslet
8.“Zycie na podsluchu“ – za najbardziej przekonujaca przemiane wewnetrzna – Miciewicz niech sie schowa!
9.“Upadek“ – za genialna manipulacje widzem – kibicowac nazistom?
10.“Slon“ Gusa Van Santa – nie mozna sie z tego otrzasnac
2.“Brokeback Mountain“ – za to, ze nie mozna nie uwiezyc w te historie
3.“Dziecko Rosemary“ Polanskiego – za wysmakowane polaczenie thrilleru, horroru i dramatu psychologicznego
4. “Sprawa Kramerow“ – za atak na wspolczesny feminizm, za Meryl Streep, ktora jednak ratuje wizerunek kobiet i za porazajaca ostatnia scene
5.“Calkowite zacmienie“ Agnieszki Holland - dla czego nikt z nas nie chcialby byc wielkim poeta (no i o wyzszosci milosci homoseksualnej nad heteroseksualna)
6.“Wladca Pierscieni“ – za czystosc i rozmach
7.“Revolutionary road“ Sama Mendesa - powolne duszenie sie i zabojcza proba ucieczki
+ najlepsza w karierze rola Winslet
8.“Zycie na podsluchu“ – za najbardziej przekonujaca przemiane wewnetrzna – Miciewicz niech sie schowa!
9.“Upadek“ – za genialna manipulacje widzem – kibicowac nazistom?
10.“Slon“ Gusa Van Santa – nie mozna sie z tego otrzasnac