To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933)
#4
A cóż miało wspólnego oświecenie z komunizmem? Nawet nie ateizm, bo po pierwsze: znikomy procent myślicieli oświecenia było ateistami, a i tak nawet oni byli tępieni, i przez KK, i przez współczesnych sobie (dość przytoczyć wypowiedź de Voltaire'a nt. Systemu przyrody d'Holbacha, w której nazwał go szaleńcem, wariatem i cholera wie jeszcze czym, pytając „Jakże można nie uznawać autora nieba i ziemi, jakże można go nie wielbić”?), a po drugie: komunizm również nie był ateistyczny – wprowadzał swoich bogów (Bieruta, Stalina, Hodżę, Breżniewa etc.); komunizm był antyreligijny, ale nie z pobudek ideologicznych, tylko czysto politycznych – kościoły pozostawały jedynymi instytucjami niezależnymi od Partii, a Partia chciała mieć władzę absolutną. Tak więc „ateizm” komunistyczny był jedynie przykrywką, pustym słowem. (Notabene wielu komunistów było ludźmi głęboko wierzącymi, Stalin np. miał swoją prywatną kaplicę, gdzie modlił się do obrazka.)

Zaś co do Wandei: naturalną koleją rzeczy jest bunt ludu przeciwko rewolucji, gdyż zazwyczaj na krótką metę rewolucje przynoszą pogorszenie syt. politycznej i gospodarczej. Kiedy chłopi nie mają chleba, chętni są do chwytania za kosy. Tak było, jest i będzie w każdej rewolucji. Władza – żeby ratować kraj – musi się sytuacji takiej przeciwstawić – tak jest w każdej rewolucji. Każda rewolucja pociąga za sobą ofiary, pacyfikacje, wojny domowe etc. Natomiast jakoś nie widzę odwołań Rewolucji Francuskiej do ideologii Marksa, ciekawe dlaczego? Zdezorientowanyad:
Antyteista, empirysta, zwolennik używania rozumu.

„Znaczeniem zdania jest metoda jego weryfikacji” (Moritz Schlick)
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Avx - 29.11.2007, 14:35
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez vpprof - 30.11.2007, 23:51
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Avx - 07.12.2007, 02:17
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Al-Rahim - 07.12.2007, 21:51
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Al-Rahim - 07.12.2007, 22:51
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 08.12.2007, 00:32
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Al-Rahim - 08.12.2007, 20:22
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 08.12.2007, 21:43
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 08.12.2007, 23:21
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 09.12.2007, 12:34
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 09.12.2007, 15:37
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 09.12.2007, 15:47
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 16.12.2007, 14:40
Wielki Głód na Ukrainie (1932–1933) - przez Tgc - 16.12.2007, 16:29

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości