Prywatny właściciel stosunkowo małej firmy transportowej zawsze będzie miał od prezesa wielkiej państwowej spółki większą motywację do zadowalania klientów. I bardziej jasną ocenę sytuacji wewnątrz firmy, bo czym coś większe, tym na ogół trudniej tym czymś efektywnie zarządzać. W Polsce widać to na przykładzie autobusów. Czy to nie logiczne zresztą ?
Poza tym każda gospodarka oparta na monopolu jest mniej efektywna, niż system polipolistyczny czy chociaż oligopolistyczny. I naprawdę nie ma znaczenia, czy jedynym właścicielem kolei będzie państwowe PKP, czy prywatne Cośtam. Jakość transportu siłą rzeczy bez konkurencji musi być okropna. Kiedy nie ma motywacji ekonomicznej do zwiększania jakości usług, to ta jakość albo nie będzie zwiększana, albo będzie zwiększana nieefektywnie w stosunku do tego, jak mogłaby być, gdyby była wymuszona konkurencją z innymi.
Poza tym każda gospodarka oparta na monopolu jest mniej efektywna, niż system polipolistyczny czy chociaż oligopolistyczny. I naprawdę nie ma znaczenia, czy jedynym właścicielem kolei będzie państwowe PKP, czy prywatne Cośtam. Jakość transportu siłą rzeczy bez konkurencji musi być okropna. Kiedy nie ma motywacji ekonomicznej do zwiększania jakości usług, to ta jakość albo nie będzie zwiększana, albo będzie zwiększana nieefektywnie w stosunku do tego, jak mogłaby być, gdyby była wymuszona konkurencją z innymi.
Zły neoliberalny/libertariański Kot (czarny & drapieżny).
-----------------------------------
2025r- Prywatnie tworzę postapo grę, jeśli lubisz czarny humor to polecam.
DARMOWE Demo- Because The World Died by liberty90
Pisywałem od długiego czasu; część moich starszych wypowiedzi można traktować jako nieaktualne.
BARDZO NIEAKTUALNE.
-----------------------------------
2025r- Prywatnie tworzę postapo grę, jeśli lubisz czarny humor to polecam.
DARMOWE Demo- Because The World Died by liberty90
Pisywałem od długiego czasu; część moich starszych wypowiedzi można traktować jako nieaktualne.
BARDZO NIEAKTUALNE.
