Avx napisał(a):Gdyż postawiono na nowoczesność efektów graficznych. Ja nie stwierdziłem, że moje ewentualne dziełko "wyglądałoby" tak samo dobrze. Ja stwierdziłem, że byłoby ambitniejsze merytorycznie. A to poważna różnica. Od Fallouta 3 lepszy fabularnie i bardziej przyciągający (to znaczy inteligentnego gracza, a nie małolata lubiącego sobie postrzelać) jest Fallout 2 z 1998 roku, a on grafiką nie grzeszy.Falouta 2 też nie stworzono w pół roku ...
Avx napisał(a):Gry strategiczne to już zupełnie. Grafika delikatnie rzecz ujmując drugoplanowa, liczy się coś innego. Takie Bitter Glory na przykład, zdecydowanie najlepiej (to znaczy z mojego punktu widzenia. Tak, wiem, mainstreamowi gracze pewnie w ogóle o niej nie usłyszą) się zapowiadająca produkcja na 2010 rok, jest robione przez ludzi, którzy kiedyś modowali HoI i pewnego dnia zdecydowali się zrobić lepszą grę, po czym zabrali do dzieła. Nie słyszałem, żeby dysponowali jakimikolwiek istotnymi funduszami.Po pierwsze:
http://bitterglory.com/index.php?option=...&Itemid=46
Cytat:"Wastelands Interactive to prężna nieformalna grupa kilkunastu osób (w tym 6 programistów, kilku grafików, historyk, geograf, muzyk i inne osoby) hobbystycznie robiących gry strategiczne."Hobbystyczne tworzenie gier, tym się różni od pracy programisty gier, że dla hobbysty tworzenie gier
nie jest głównym źródłem przychodu , więc zespół Bitter glory najprawdopodobniej mógł sobie
pozwolić na brak budżetu
Po drugie nikt nie zlecił im wykonania tej gry, więc żaden budżet ( czyli cena projektu ) nie był ustalony z góry
Avx napisał(a):NIE TWIERDZĘ, że da się w ten sposób zrobić gierkę, która będzie olśniewać wyglądem i przyciągnie masę zaślinionych małolatów. Po czym za trzy lata zostanie zapomniana, jak się efekty unowocześnią...gdybyś nie zlecił zrobienia tej gry innym osobom, być może udało by Ci się zamknąć koszty w 200 tysiącach ...
Twierdzę natomiast, że da się tak zrobić grę kultową, która przejdzie do historii (choć nie dla idiotów). Pomimo braku fajerwerków.
ale zajęłoby Ci to o wiele więcej czasu niż 6 miesięcy :p
inna sprawa, że tworząc taką grę musiałbyś zrezygnować z różnych elementów
( rozbudowana fabuła, nieliniowość, mocne AI, ładna grafika, wiele leveli/światów/map/postaci/przedmiotów/dźwięków/tekstur/modeli ),
które zwiększałyby złożoność gry i tym samym czas jej utworzenia ...
Avx napisał(a):I mimo wszystko sądzę, że dałoby się na niej zarobić. Nisza gier dla inteligentnego odbiorcy nie jest duża - fakt. Ale też nie jest praktycznie w ogóle zapełniona ! A dałoby się w nią wejść ze śmieszną kasą.
na wszystkim da się zarobić ( poprzez odpowiedni marketing ) ... Avx napisał(a):A czy ja coś podpisywałem ?jeżeli nie podpisałeś ( nie kliknąłeś/nacisnąłeś/wybrałeś przycisku 'Accept' ), to legalnie korzystać z tego nie możesz ...
