Co powiecie na taki system moralny?
Czy ktoś jest w stanie lepiej, krócej i zrozumiale dla wszystkich wyłozyć sedno?
Troska o czystość nauki
3 Jak prosiłem cię, byś pozostał w Efezie, kiedy wybierałem się do Macedonii, [tak proszę teraz], abyś nakazał niektórym zaprzestać głoszenia niewłaściwej nauki, 4 a także zajmowania się baśniami i genealogiami bez końca. Służą one raczej dalszym dociekaniom niż planowi Bożemu zgodnie z wiarą. 5 Celem zaś nakazu jest miłość, płynąca z czystego serca, dobrego sumienia i wiary nieobłudnej. 6 Zboczywszy od nich, niektórzy zwrócili się ku czczej gadaninie. 7 Chcieli uchodzić za uczonych w Prawie nie rozumiejąc ani tego, co mówią, ani tego, co stanowczo twierdzą. 8 Wiemy zaś, że Prawo jest dobre, jeśli je ktoś prawnie stosuje, 9 rozumiejąc, że Prawo nie dla sprawiedliwego jest przeznaczone, ale dla postępujących bezprawnie i dla niesfornych, bezbożnych i grzeszników, dla niegodziwych i światowców, dla ojcobójców i matkobójców, dla zabójców, 10 dla rozpustników, dla mężczyzn współżyjących z sobą, dla handlarzy niewolnikami, kłamców, krzywoprzysięzców i [dla popełniających] cokolwiek innego, co jest sprzeczne ze zdrową nauką, 11 w duchu Ewangelii chwały błogosławionego Boga, którą mi zwierzon.
Nie wiem czy masz rodzinę, zonę, dzieci, ale najkrótszą drogą do przywrócenia radości tam, gdzie już tylko króluje cierpienie i zło, jest wziąć cierpienie na siebie, a sytuacja uzdrowi się sama. To jest trudne dla ego, czasem niemożliwe, ale nie ma innej drogi. Ta walka z sobą wynosi nas ponad zwierzęta. Nie rzeczy, ale ludzie dają nam tu szczęście, my też jesteśmy dla innych tymi ludźmi. Każdy chciałby kochać tylko bogatych, mądrych i dobrych, ale to mrzonka. Każdy z nas na starość parszywieje w jakiś sposób, warto więc zachować choć czystego ducha.
napisał kronopio
Czy ktoś jest w stanie lepiej, krócej i zrozumiale dla wszystkich wyłozyć sedno?
Troska o czystość nauki
3 Jak prosiłem cię, byś pozostał w Efezie, kiedy wybierałem się do Macedonii, [tak proszę teraz], abyś nakazał niektórym zaprzestać głoszenia niewłaściwej nauki, 4 a także zajmowania się baśniami i genealogiami bez końca. Służą one raczej dalszym dociekaniom niż planowi Bożemu zgodnie z wiarą. 5 Celem zaś nakazu jest miłość, płynąca z czystego serca, dobrego sumienia i wiary nieobłudnej. 6 Zboczywszy od nich, niektórzy zwrócili się ku czczej gadaninie. 7 Chcieli uchodzić za uczonych w Prawie nie rozumiejąc ani tego, co mówią, ani tego, co stanowczo twierdzą. 8 Wiemy zaś, że Prawo jest dobre, jeśli je ktoś prawnie stosuje, 9 rozumiejąc, że Prawo nie dla sprawiedliwego jest przeznaczone, ale dla postępujących bezprawnie i dla niesfornych, bezbożnych i grzeszników, dla niegodziwych i światowców, dla ojcobójców i matkobójców, dla zabójców, 10 dla rozpustników, dla mężczyzn współżyjących z sobą, dla handlarzy niewolnikami, kłamców, krzywoprzysięzców i [dla popełniających] cokolwiek innego, co jest sprzeczne ze zdrową nauką, 11 w duchu Ewangelii chwały błogosławionego Boga, którą mi zwierzon.
Nie wiem czy masz rodzinę, zonę, dzieci, ale najkrótszą drogą do przywrócenia radości tam, gdzie już tylko króluje cierpienie i zło, jest wziąć cierpienie na siebie, a sytuacja uzdrowi się sama. To jest trudne dla ego, czasem niemożliwe, ale nie ma innej drogi. Ta walka z sobą wynosi nas ponad zwierzęta. Nie rzeczy, ale ludzie dają nam tu szczęście, my też jesteśmy dla innych tymi ludźmi. Każdy chciałby kochać tylko bogatych, mądrych i dobrych, ale to mrzonka. Każdy z nas na starość parszywieje w jakiś sposób, warto więc zachować choć czystego ducha.
napisał kronopio
Cytat:Obiektywnym złem jest cierpienie. Obiektywnym dobrem (wyższą wartością) jest poszerzanie wiedzy o otaczającym nas świecie - np. w celu ograniczania tegoż cierpienia.
Każdy skutek ma przyczynę.

