Wychuchol napisał(a):Co to znaczy "ma charakter poznawczy"?
Czy jest to termin równoznaczny z terminem "jest sensowne"?
Ma "charakter poznawczy" to znaczy, że daje się poznać - faktycznie lub potencjalnie. To co daje się poznać, jest sensowne.
Cytat:Czy "doświadczenie" znaczy to samo co "postrzeżenie zmysłowe"?
Tak.
Cytat:Czym jest "pośrednie" odnoszenie się do doświadczenia?
Czy chodzi tu o jakiś łańcuch definicji?
Jednorożec z przykładu z pierwszego postu, odwołuje się pośrednio do doświadczenia, ponieważ jego elementy składowe odwołują się do doświadczenia bezpośrednio.
Cytat:Jaki jest status logiczny wymogu Hume'a?
Czy jest to definicja, konstatacja, wyraz przekonań, czy np. pobożne życzenie?
Jest to hipoteza wynikająca z logicznej analizy możliwości językowych i poznawczych. Oczywiście, jeśli zaproponujesz i będziesz potrafił uzasadnić inną koncepcję sensowności pewnych wyrażeń, podyskutujmy o tym.
NotInPortland napisał(a):Napisz jeszcze jak ma się ateizm semiotyczny do ignostycyzmu.
Ateizm semiotyczny jest formą ignostycyzmu. Ignostycyzm twierdzi po prostu, że słowo Bóg jest pozbawione sensu, z tego względu że każde niesprzeczne wewnętrznie zdanie z tym słowem Bóg jest równie uzasadnione. Brakuje testowalnych skutków takich zdań. Ateizm semiotyczny doprecyzowuje to, wprowadzając wymóg Hume'a.
Tgc napisał(a):Czy dobrze zalozylem, ze forumowi ateisci semiotyczni preferuja definicje nr 2, Wookie?
Szczerze mówiąc chyba nie. Bo mimo wszystko "brak wiary w bóstwa" może występować kiedy wiemy co to są bóstwa. A pomijając prymitywne koncepcje, wielkie religie monoteistyczne wynoszą bóstwa poza świat. Ja bym raczej powiedział, że ateizm to negatywne ustosunkowanie się do tezy teizmu "Bóg/bogowie istnieją".

