„Słowo ma znaczenie poznawcze wtedy i tylko wtedy, gdy odnosi się, bezpośrednio lub pośrednio, do doświadczenia. Rozumiemy je, gdy potrafimy go użyć w zdaniu rozstrzygalnym przez doświadczenie."
Chyba dzisiaj ślepy jestem... masz rację tutaj. Faktycznie tak twierdzą. Tyle, że jest jeszcze druga część, a tej już nie wziąłeś pod uwagę.
Poza tym tak już nawiasem:
„Święty, katolicki, apostolski, rzymski Kościół wierzy i wyznaje, że jeden jest Bóg prawdziwy i żywy Stwórca i Pan nieba i ziemi, Wszechmogący Wieczny, Niezmierzony, Nieograniczony, Nieskończony pod względem umysłu, woli i wszelkiej doskonałości. O tym Bogu będącym jedyną pojedynczą, całkowicie niezmierzoną i niezłożoną substancją duchową należy głosić, że jest różny od świata w samej rzeczy i w swej istocie, i że jest najszczęśliwszy i niewypowiedzianie wyniesiony ponad to wszystko, co oprócz Niego istnieje i może być pojęte".
To jest definicja Boga z soboru Watykańskiego I... mam nadzieję, że bez tłumaczenia się obejdzie.
To raczej rozstrzyga kwestię tego, czy Bóg chrześcijan jest empirycznie doświadczalny.
Chyba dzisiaj ślepy jestem... masz rację tutaj. Faktycznie tak twierdzą. Tyle, że jest jeszcze druga część, a tej już nie wziąłeś pod uwagę.
Poza tym tak już nawiasem:
„Święty, katolicki, apostolski, rzymski Kościół wierzy i wyznaje, że jeden jest Bóg prawdziwy i żywy Stwórca i Pan nieba i ziemi, Wszechmogący Wieczny, Niezmierzony, Nieograniczony, Nieskończony pod względem umysłu, woli i wszelkiej doskonałości. O tym Bogu będącym jedyną pojedynczą, całkowicie niezmierzoną i niezłożoną substancją duchową należy głosić, że jest różny od świata w samej rzeczy i w swej istocie, i że jest najszczęśliwszy i niewypowiedzianie wyniesiony ponad to wszystko, co oprócz Niego istnieje i może być pojęte".
To jest definicja Boga z soboru Watykańskiego I... mam nadzieję, że bez tłumaczenia się obejdzie.
To raczej rozstrzyga kwestię tego, czy Bóg chrześcijan jest empirycznie doświadczalny.
Mierzy się ponad cel, by trafić do celu.
K.Bunsch
K.Bunsch

