pilaster napisał(a):Zaiste, aż sprawdziłem. Łada Niwa - samochód terenowy z napędem 4*4 i silnikiem benzynowym 1,6 kosztuje w Polsce 44 000 PLN. (bez dodatków) Tymczasem odpowiadająca mu parametrami Dacia Duster (też 4*4 z silnikiem benzynowym 1,6) już 53 400 PLN I chyba nikt nie będzie twierdził, że Dacia to jakaś zajebista marka jest :roll:Szukałem liczby sprzedanych, ale nie znalazłem. Ten segment rynku nie jest jakiś wielki.
następna w kolejce Skoda Yeti (4*4 benzynowy) to już ponad 80 000 PLN
Jak zatem to się dzieje, że Łady Niwy nie zdominowały w Polsce tego segmentu rynku (samochodów terenowych niskiej półki)?
pilaster napisał(a):Ano dlatego, ze produkty rosyjskiego przemysłu samochodowego, chociaż tańsze od samochodów europejskich, są od nich jednak najwyraźniej gorsze jakościowo i to nieproporcjonalnie do ceny.Według recenzji z Top Gear Niva wcale zła nie jest, i dobrze spełnia rolę do której jest przeznaczona (tani, utylitarny samochód terenowy).
Skoro tak jest z samochodami, to dlaczego nie miałoby tak samo być z czołgami, czy samolotami?
http://www.ladaniva.co.uk/topgear.pdf
Duster ma nieco inną rolę, jako tzw. crossover.
Nations do not survive by setting examples for others. Nations survive by making examples of others.

