A propos-"przeszacowań" w rankingach jeśli chodzi, np. o polskie lotnictwo wojskowe (chyba 475 samolotów podano, ale chyba z balonami:-)
Prawda jest taka:
1.48 szt F-16 w dwóch wersjach i to także do końca niekompatybilnych systemowo.
2.31 szt MiG-29 przeważnie w wersji G. 16 szt(13+3szkolne) za 126 mln zł w ramach kontraktu MONu dostanie nowa awionikę z Izraela, a szkolenie i montaż w WZLu w Bydgoszczy. Do końca tego roku.
3. 32 szt. Su-22 ze Świdwina, ale nie wiadomo co z nimi. Pomysl był taki aby je zezłomować i stworzyć eskadrę dronów w to miejsce.
Tak więc, nasza(NATOwska) siła powietrzna w tej chwili, to 79 samolotów, a w tym ok. 55 na poziomie. Reszta to zlom tlokowy lub szkolny czy transportowy.
Już nie mówię, że NATO kazało by części tej "floty" lecieć nad kraje nadbałtyckie, bo oni nie maja nic.
Trzeba jeszcze pamiętać, że MiG29 MiG-owi nierówny (aby nie powielać stereotypów typu: Spitfire miał przewagę na Me-109. Akurat było odwrotnie:-) A Ruscy mają wersje np. UB czy M juz nie wspomnę, że dysponują samolotami generacji 4+. Itd. itd...
Prawda jest taka:
1.48 szt F-16 w dwóch wersjach i to także do końca niekompatybilnych systemowo.
2.31 szt MiG-29 przeważnie w wersji G. 16 szt(13+3szkolne) za 126 mln zł w ramach kontraktu MONu dostanie nowa awionikę z Izraela, a szkolenie i montaż w WZLu w Bydgoszczy. Do końca tego roku.
3. 32 szt. Su-22 ze Świdwina, ale nie wiadomo co z nimi. Pomysl był taki aby je zezłomować i stworzyć eskadrę dronów w to miejsce.
Tak więc, nasza(NATOwska) siła powietrzna w tej chwili, to 79 samolotów, a w tym ok. 55 na poziomie. Reszta to zlom tlokowy lub szkolny czy transportowy.
Już nie mówię, że NATO kazało by części tej "floty" lecieć nad kraje nadbałtyckie, bo oni nie maja nic.
Trzeba jeszcze pamiętać, że MiG29 MiG-owi nierówny (aby nie powielać stereotypów typu: Spitfire miał przewagę na Me-109. Akurat było odwrotnie:-) A Ruscy mają wersje np. UB czy M juz nie wspomnę, że dysponują samolotami generacji 4+. Itd. itd...

