Machefi napisał(a):Zależy co dla każdego jest wyznacznikiem lepszości, szerokie opony lepiej trzymają tor jazdy, mają większą przyczepność ale kosztem większego oporu toczenia, większego zużycia paliwa i być może szybszego zużycia. Opony wąskie to mniejsze opory toczenia ale są mniej "trakcyjne".60 i 65 to jest co?
Dlatego rajdowcy stosują wąskie (drifty, jazda często bokiem itp.), a w FI szerokie, bo przy tych prędkościach przyczepność i kontrola nad torem jazy to podstawa, F1 - to nie rajdówki.
Rozpatruję sprawę w warunkach letnich, nie wiem jakie dodatkowe korzyści i wady przyniósł by śnieg ale w książce mojego wozu zalecane są opony 180/60 latem i 175/65 zimą, czyli zimą węższe i z czegoś to musi wynikać.
A 180/175?
Po pustyni jeździsz na szerokich na niskim ciśnieniu.
Naszym celem jest LINIA. Bojowa linia!

